تشکیل و ثبت شرکت های فریلنسری

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

جهت بررسی چگونگی تشکیل و ثبت شرکت های فریلنسری در ابتدا بهتر است به توضیح در رابطه با مفهموم فریلنسری بپردازیم :
فریلنسری یکی از واژگانی است که با توجه به شرایط حال حاضر جوامع بارها با آن روبرو می شویم. فریلنسر را می توان با واژگانی مانند دورکار یا آزاد کار تعریف نمود. این افراد معمولاً بدون داشتن قرارداد طولانی مدت و در ازای دریافت هزینه و بعضاً حتی بدون حضور فیزیکی کاری را به انجام می رسانند.

در دنیای امروز با توجه به رشد و پیشرفت روز افزون ابزار های ارتباط جمعی امکان بیشتری برای انجام امور به صورت فریلنسری فراهم شده است. انجام کارها با استفاده از فریلنسر دارای خصوصیات مثبت و منفی بسیاری است که از مهمترین آنها می توان نداشتن محدودیت زمانی و مکانی، کار به صورت دورکاری و از هرجای دنیا و توانایی انتخاب پروژه‌های مختلف با اندازه های مختلف این مزایا باعث می شوند که افراد بتوانند حتی به عنوان شغل ثانویه به صورت فریلنسری فعالیت نمایند.

البته در کنار تمامی مزایای کار فریلنسری که این روش کار می تواند داشته باشد، طبعاً معایبی را نیز می توان برای آن بر شمرد. در مورد معایب کار فریلنسری برخی معتقدند در این روش کاری آینده شغلی افراد تا حدودی نامعلوم است. در ضمن افراد دور کار یا فریلنسر ممکن است از امکان کسب تجربه و مهارت در محل کار محروم باشند. مسائل حقوقی موجود نیز یکی دیگر از مشکلات این سبک کاری است اما با تمامی اینها جوامع در جهت صرفه جویی در منابع با سرعت زیادی به این سمت حرکت می کنند.

علاوه بر اینکه ممکن است افرادی به تنهایی بصورت فریلنسری فعالیت نمایند، شرکت هایی نیز در این زمینه فعالیت می نمایند. مجموعه هایی که کارها و پروژه های شرکت را به عبارتی برون سپاری می کنند. البته مسلماً تمامی مشاغل و موضوعات کاری این امکان را ندارند که از نیرو های دورکار یا فریلنسر استفاده نمایند. دورکاری برای رشته هایی مانند؛ طراحی گرافیک، طراحی صفحات وب، برنامه نویسی، ساخت تیزر و انیمیشن، تهیه محتوا برای وب سایت ها و... امکان پذیر است.

بنابراین بسیاری از شرکت های فعال در این زمینه می توانند شرکت خود را به ثبت برسانند و از نیروی کار خود به صورت دور کار یا فریلنسر استفاده نمایند. بدین ترتیب به طرز قابل توجهی در بسیاری از منابع صرفه جویی خواهد شد و امکان انجام پروژه ها در سطح وسیع تری وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از روش هایی که افراد، شرکت فریلنسری به ثبت می رسانند، این است که با ایجاد مرجعی، افرادی را که پروژه ای برای انجام دارند یا به عبارتی ارباب رجوع را به افرادی تخصص های مربوطه را دارند و بصورت فریلنسری فعالیت می نمایند معرفی می کنند و به عبارتی بعنوان واسطه بین پروژه دهنده و انجام دهنده آن قرار می گیرند.

درباره تشکیل شرکت های فریلنسری

این فعالیت در حال حاضر بسیار رایج است و افراد با ثبت شرکت فریلنسری و معمولاً راه اندازی سامانه های اینترنتی این فعالیت را به انجام می رسانند. بطور کلی تشکیل و ثبت شرکت های فریلنسری تفاوت چندانی با سایر شرکت ها ندارد و می توان این نوع شرکت را در قالب های متفاوت تجاری به ثبت رساند اما مناسب ترین قالب ها برای فعالیت در این موضوع شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود هستند.

جهت تشکیل و ثبت شرکت های فریلنسری مانند سایر شرکت ها نیازی به مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها نمی باشد بلکه متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه ای که از سوی اداره ثبت شرکت معرفی شده است، مراحل ثبت شرکت را به انجام برسانند و جهت ارسال مدارک نیز از طریق پست اقدام نمایند.

به افرادی که مایل به ثبت و تشکیل شرکت فریلنسری هستند پیشنهاد می شود پیش از اقدام به ثبت شرکت و شروع به فعالیت، قوانینی که در رابطه با افراد دور کار (فریلنسر) وضع شده است را مطالعه نمایند تا در آینده در مدیریت و اداره مجموعه خود با مشکل مواجه نشوند. البته این موضوع در رابطه با افرادی که به روش دورکاری و به عبارتی فریلنسری فعالیت می نمایند نیز صادق است و این افراد نیز می بایست از قوانین و ضوابط کاری مطلع باشند تا بتوانند از حقوق خود بهره مند گردند.

در پایان ضمن سپاسگذاری از همراهی شما عزیزان اعلام می داریم شما می توانید جهت ثبت انواع شرکت و همچنین مشاوره رایگان برای ثبت شرکت فریلنسری با کارشناسان ما در دپارتمان فکر برتر تماس حاصل فرمایید. 42143-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران