دستمال کاغذی به نوعی بافت نرم، جذب کننده رطوبت و یکبار مصرف اشاره دارد که برای استفاده روی صورت مناسب است . این دستمال ها جایگزین یکبار مصرف برای دستمال های پارچه ای است .
در دوران کنونی، پیشرفت علم به همراه آگاهی مردم برای حفظ سلامت فردی و همچنین آسانی در مصرف باعث شده است  که تولید دستمال کاغذی در تمام جهان فراگیر شده و تبدیل به یکی از صنایع مهم درهر کشور و منطقه ای گردد. به راحتی می توان ادعا کرد که هیچ مکانی امروزه بدون دستمال کاغذی یافت نمی شود.
دستمال کاغذی بسته به نوع استفاده ای که از آن می شود انواع گوناگونی دارد . در یک دسته بندی کلی می توان آن را به دو نوع تقسیم نمود :
دستمال هایی که در داخل خانه استفاده می شوند و دستمال هایی که در خارج از محیط منزل مورد استفاده قرار می گیرند.
با این تقسیم بندی، موارد مصرف دستمال کاغذی بیشتر مشخص می شود، انواعی که در منازل استفاده می شوند برای مقاصدی چون: بهداشت فردی، آشپزخانه، حمام و سرویس های بهداشتی کاربرد دارند و موارد مصرف دستمال هایی که برای خارج از منازل در نظر گرفته شده اند، بیشتر در حیطه مقاصد تجاری است، مانند : هتل ها، رستوران ها و بیمارستان ها که انواع مختلفی از دستمال های کاغذی مانند : حوله کاغذی، دستمال توالت، دستمال سفره، دستمال مرطوب و... در آن ها مورد استفاده قرار می گیرند.
امروزه بررسی صنعت و ظرفیت تولید صنایع سلولزی و بهداشتی از مهم ترین و اساسی ترین صنایع هر کشوری محسوب می شود چرا که مورد استفاده تمامی اقشار جامعه و تمامی مقاطع سنی قرار گرفته است. این روند افزایش خط تولید دستمال کاغذی، سبب می شود تا بتوان با ثبت شرکت تولید دستمال کاغذی به عنوان یک فرصت شغلی بهینه استفاده کرد. برای ایجاد کسب و کار در این زمینه شما باید در ابتدا یک شرکت دریکی از دو قالب رایج سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت برسانید. حائز اهمیت است ، پیش از ثبت شرکت ، دریافت مجوز از سازمان های مربوطه الزامی می باشد.
متقاضیان ثبت شرکت تولید دستمال کاغذی، جهت انجام پروسه تشکیل شخص حقوقی ابتدا باید با اشراف به قوانین نوع شخصیت حقوقی را انتخاب نمایند و با بررسی قوانین مرتبط با آن نوع از شرکت ها تصمیم گیری های مرتبط را انجام دهند. در ادامه پس از آشنایی مختصر با انواع شرکت های تجاری به بررسی شرایط و مدارک لازم جهت ثبت شرکت تولید دستمال کاغذی می پردازیم.
• شرکت سهامی خاص :
این شرکت حتی اگر فعالیت تجاری نداشته باشد، یکی از انواع شرکت تجاری محسوب می شود که تمامی سرمایه آن توسط سرمایه گذاران تأمین می شود و سرمایه به صورت سهم می باشد و مسئولیت شرکا در مقابل دیون شرکت به اندازه سهم آنها می باشد.
• شرکت سهامی عام :
شرکت های که مؤسسین آنها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تأمین می کنند اینگونه شرکت ها شرکت سهامی عام نامیده می شوند ومطابق ماده 5 قانون تجارت سرمایه شرکت های سهامی عام از 5,000,000 ریال کمتر باشد.
نکته : در شرکت های سهامی عام عبارت " شرکت سهامی عام " و در شرکت های سهامی خاص عبارت " شرکت سهامی خاص " باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت در کلیه اوراق واطلاعیه ها وآگهی های شرکت به طور روشن وخوانا قید شود.
• شرکت با مسئولیت محدود :
شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
• شرکت تضامنی :
شرکتی است که در تحت اسم مخصوصی برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود؛ اگر دارایی شرکت برای تأدیه تمام قروض کافی نباشد،هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.
• شرکت مختلط غیرسهامی :
شرکت مختلط غیر سهامی، شرکتی است که برای امور تجاری تحت اسم تجاری مخصوص بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود. شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود.
• شرکت مختلط سهامی :
شرکت مختلط سهامی، شرکتی است که تحت نام مخصوصی بین عده ای شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود. شرکاء سهامی کسانی هستند که سرمایه آن ها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمت درآمده و مسئولیت آنها تا میزان همان سرمایه است که در شرکت دارند. شریک ضامن کسی است که سرمایه او به سهام در نیامده و مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود.
• شرکت نسبی :
شرکتی است که برای امور تجارتی در تحت اسم مخصوص بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکاء به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته اند.
• شرکت تعاونی :
شرکتی است که اشخاص به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی خود، از طریق خودیاری و کمک متقابل آن را تشکیل می دهند. در این شرکت‌ها، فعالیت اشخاص عضو، سرمایه شرکت را تشکیل می دهد.
• شرایط لازم جهت ثبت شرکت تولید دستمال کاغذی سهامی خاص :
- حداقل سه نفرعضو اصلی
- حداقل سرمایه شرکت 100,000تومان
- پرداخت حداقل 35% از سرمایه به صورت نقدی
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولید دستمال کاغذی سهامی خاص :
- تکمیل و ارائه دو برگ اظهارنامه
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
- ارائه دو جلد اساسنامه
ـ اقرار نامه ممضی
- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین
- تصویربرابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی
- ارائه مجوز درصورت نیاز
- ارائه گواهی مبنی بر پرداخت حداقل 35 درصد سرمایه شرکت
• شرایط لازم جهت ثبت شرکت تولید دستمال کاغذی با مسئولیت محدود :
- حداقل تعداد شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر می باشد.
- حداقل سرمایه اسمی مبلغ یک میلیون ریال می باشد.
ـ تعهد با پرداخت کل سرمایه
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تولید دستمال کاغذی با مسئولیت محدود :
- تکمیل و ارائه دو برگ تقاضانامه ی ثبت شرکت
- ارائه دو برگ شرکتنامه
- ارائه دو نسخه از اساسنامه
ـ امضاء اقرار نامه
- ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی شرکاء و مدیران
- تکمیل و ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین
- اعضاء هیأت مدیره نباید کارمند بوده ونباید دارای سابقه کیفری (سوء پیشینه) باشند.
- ارائه مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت نیاز برای فعالیت

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران