دهان و دندان یکی از اجزای مهم صورت می باشند که در برقراری روابط اجتماعی انسان ها با یکدیگر مهم ترین عضو بدن به شمار می آیند. لبخند زیبایی که به سیمای هر فرد نقش می بندد، مدیون همان دندان های زیبا می باشند.
بیشتر ما حداقل یک بار گذرمان به دندانپزشکی افتاده است. در دندانپزشکی ، پیشگیری اهمیت و ارزش فراوانی دارد . از جمله وسایل پیشگیری که نقش مهمی در بهداشت دهان و دندان دارد ، خمیردندان است.
زمانی که قصد خرید خمیردندان را دارید و به فروشگاه می روید، تنوع خمیردندان ها آن قدر زیاد است که نمی دانید کدام را انتخاب کنید. قبل از آنکه بخواهید خمیردندان مناسب خود را انتخاب کنید، باید تا حدودی بدانید که کدام برند خمیردندان از کیفیت بهتری برخوردار است ؟

امروزه برندها شناسه محصولات و کالاها هستند که از طریق آن ها، کالاهای ارائه شده یک شرکت از شرکت های دیگر متمایز می شود. بدین ترتیب مصرف کننده این فرصت را دارد که از بین انواع متنوع کالاهای رقیب نوع دلخواه را انتخاب کرده و یک محصول را از محصول دیگر متمایز سازد.
در حقیقت برند، کالای خاصی را با کیفیت تقریباَ ثابت به مشتری معرفی می کند و اعتماد مشتری را نسبت به وجود این کیفیت در مورد کالای تحت علامت جلب می نماید. بنابراین برای کالای مرغوب، علامت تجاری معرف برتری آن خواهد بود.

sabt brand khamir dandan
با تصریح این مطلب که برندها چه نقشی در بازاریابی دارند، به این نکته می پردازیم که اصولاَ ثبت کردن برند اجباری است یا اختیاری ؟
به کار بردن و ثبت علامت تجاری، اختیاری است ، ولی در موارد ذیل به گفته آیین نامه نصب و ثبت اجباری علائم صنعتی، از نظر تسهیل نظارت مبدا و ساخت اجناسی که برای مصرف و استعمال مستقیم بر روی بدن، به کار می رود ، و برای جلوگیری از تقلب و تقلید ، در مورد برخی اجناس داروئی و خوراکی و آرایشی، به کار بردن علامتی که به ثبت داده شده است، الزامی است و این اجناس باید با علامت تجاری ثبت شده، عرضه شود. اجناس مزبور به شرح ذیل است :
1) داروهای اختصاصی (اسپسیالیته) مورد استعمال طبی یا بیطاری
2) مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصصوص باشند.
3) نوشیدنی ها و آب های گازدار
4) لوازم آرایش که برای استعمال مستقیم بر روی پوست انسان به کار می رود.

نحوه انتخاب نام برند خمیر دندان

هر کلمه ، حرف یا حروف ، عدد ، ترسیمات ، عکس ، شکل ، رنگ ، تصویر ، برچسب یا ترکیب آن ها که برای تشخیص کالاها یا خدمات به کار می رود علامت تجاری محسوب می شود . با این وجود، برای انتخاب نام برند، قوانینی وجود دارد که می بایست به آن ها توجه کامل داشت. عدم رعایت این موارد باعث بروز مشکل در ثبت رسمی نام برند شما خواهد شد. ذیلاَ ، به برخی از مهم ترین این اصول اشاره می کنیم :
- برند می بایست سابقه ثبت و استعمال توسط دیگران را نداشته باشد.
- برند می بایست تکراری نبوده و با سایر برندها وجه تمایز داشته باشد.

name of brand
- در انتخاب نام برند نباید از اسامی عام و گمراه کننده استفاده شود.
- واژه های کیفی و توصیف کننده مانند " شیرین " قابلیت ثبت ندارند .
- علائمی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه می باشند ، همچنین علائم رسمی دولتی و نشان های کشورها و سازمان های بین المللی و پرچم ها و نشان های سلطنتی قابل ثبت نمی باشند.
شایان ذکر است، علائم تجاری، کالاها و خدمات ، طبقه بندی بین المللی خاصی دارد و در حال حاضر به 45 طبقه تقسیم شده است. به هنگام ثبت علائم ( ثبت برند ) تجاری، یکی از اساسی ترین عوامل قبول یا رد اظهارنامه ثبتی، تفاوت یا اشتراک طبقات کالاها و خدمات است. به نحوی که حتی در بسیاری از موارد ، تفاوت طبقات ، می تواند انتخاب عین علامت تجاری ثبت شده را در طبقه دیگر مجاز کند .

مدارک لازم برای ثبت برند خمیردندان

هر محصولی برای اینکه بتواند راحت تر به فروش برسد و مشتریان بیشتری را جذب خود نماید، تولیدکننده آن محصول باید برند آن را به ثبت رساند تا هم شناسنامه و اعتبار ویژه ای به محصول خود بدهد و هم دست جودیان را کوتاه نماید .
تولید کنندگان قدیمی به خوبی این موضوع را درک کرده اند . به همین منظور قبل از اینکه محصول را به صورت انبوه روانه بازار نمایند اول برند آن را ثبت می نمایند. مدارک مورد نیاز برای این کار به قرار ذیل است :
1- مدارک مثبت هویت متقاضی :
الف) اشخاص حقیقی : تصویر شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی : آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء

مدارک برای ثبت برند خمیر دندان
2- مدارک نماینده قانونی : چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و ....) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
3- ده نمونه گرافیکی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
4- در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
5- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط
6- استفاده از حق تقدم: چنانچه متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
7- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
مطالب جالب زیر را از دست ندهید :
- آیا با شرایط ثبت برند مسواک آشنایی دارید ؟
- ثبت برند آرایشی

 

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران