یکی از دسته بندی هایی که در رابطه با شرکت ها تجاری وجود دارد، از طریق شخصیت موسسین و سرمایه گذاران آن می باشد. در واقع شرکت ها از نظر شخصیت تشکیل دهندگان آن به دو دسته شرکتهای دولتی و شرکت های خصوصی تقسیم می شوند.

شرکت های دولتی: این مجموعه ها واحد های سازمانی مشخصی هستند که با اجازه قانون به صورت شرکت ایجاد شده و تمام یا دست کم بیش از 50% از سرمایه آن متعلق به دولت باشد. اعم از اینکه ابتدا دولت آن را تشکیل داده باشد یا بر اثر ملی شدن، تمام سهام آن به دولت انتقال داده شده باشد (مثل شرکت ملی نفت ایران).

شرکت های خصوصی: بنا بر تعریفی که از شرکت های دولتی ارائه گردید تمامی مجموعه هایی که بر خلاف قوانین شرکت های دولتی تاسیس گردند و بیش از 50 % سرمایه آنها توسط افراد حقیقی و حقوقی غیر دولتی تامین گردد، شرکت خصوصی هستند (ولو آنکه مدیریت آن ها با دولت باشد که البته در این شرایط دولت شبه دولتی محسوب می گردد).

شرکت های خصوصی معمولا ماحصل شراکت افرادی است که به دنبال دستیابی به اهدافی مشترک اقدام به ثبت شرکت می نماید. البته تمامی شرکت ها برای اینکه از نظر قانون رسماً شناسایی شوند می بایست مراحل قانونی ثبت را به انجام برسانند و در دفاتر اداره ثبت شرکت ها به ثبت قانونی برسد.

یکی دیگر از مهمترین موارد ثبت شرکت، موضوع شرکت می باشد که در واقع دلیل اصلی ثبت شرکت، فعالیت در این موضوع است. موضوع شرکت در واقع تعیین کننده اهداف و هدف گیری های اصلی شرکت است. با توجه به موضوع شرکت، روابط شرکاء و میزان سرمایه و... می بایست از میان یکی از قالب هایی که در قانون تجارت برای شرکت های تجاری در نظر گرفته شده است، یکی از قالب های مناسب را انتخاب نمایند.

بنا بر ماده 20 قانون تجارت قالب های رایج عبارتند از: "شرکت سهامی عام و خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی، شرکت تعاونی تولید و مصرف).

یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت های خصوصی، انتخاب و ثبت نام شرکت های خصوصی است. انتخاب نام برای مجموعه ها دارای قوانین و باید و نباید هایی می باشد که در ادامه بدان اشاره خواهیم نمود:

موارد مربوط به ثبت نام شرکت های خصوصی:

- در ابتدا توجه داشته باشید که نام شرکت های خصوصی می بایست حداقل از سه سیلاب اسم خاص که ریشه فارسی داشته باشد انتخاب گردد.
- طبق شئونات جمهوری اسلامی باشد.
- توجه داشته باشید که از نامهایی که پیش از این به ثبت رسیده است و یا اسامی که شباهت گمراه کننده ابه این اسامی دارد نمی توان استفاده نمود.
- در انتخاب نام شرکت خصوصی، پنج فرصت برای انتخاب نام به متقاضیان داده می شود که می توانند اسامی انتخابی خود را با ترتیب اولویت اعلام نمایند تا از میان آنها نامی که واجد شرایط می باشد انتخاب گردد.
- توجه داشته باشید که در صورتی که متقاضی از واژگانی مانند مهندسی استفاده نمایند می بایست مدارک تحصیلی مربوط ارائه گردد.
- در صورتی که در نام شرکت از اسم فامیل اشخاص استفاده گردد، برای افراد مسئولیت تضامنی ایجاد می نماید.
- در صورتی که که از عدد در نام شرکت خصوصی استفاده می شود می بایست به صورت حروف استفاده گردد.
- ازعناوین ایثارگران و شاهد و امثال هم که انحصاراَ تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد نمی توان در نام شرکت استفاده نمود.
- از عناوین های شعرا، دانشمندان و کاشفان معاصر نمی توان استفاده نمود.
- از این واژگان نیز نمی توان در انتخاب نام شرکت های خصوصی استفاده نمود: ملی – ایران – ملت – کشور – انتظام – نظام – نفت – پتروشیمی – دادگستر – بنیاد – سازمان – مرکز – بهزیست – بانک – بسیج – جهاد – آسانسور – آژانس – ایثار – ایثارگران – شاهد – شهید- آزاده – جانبازان – تکنو – فامیلی – فیلتر – نیک – باور – میکروبرد – تست – استار – تک – مدرن – پیک – امنیت – کارواش – فانتزی – شهروند – اقتصاد – میهن – جوانان – ایمان – دکوراسیون – هدف – سپاه – تکنیک – دیتا – تک نو – تکنولوژی – اورست – مونتاژ – ونوس – دفتر – ایتال – بیو – کنترل – متریک – مترلژی

در صورتی که برای شرکت خصوصی خود به دنبال نام مناسبی هستید، کارشناسان متخصص در این زمینه در مجموعه فکر برتر می توانند نامی مناسب را به شما پیشنهاد نمایند و همچنین اسامی مورد نظر شما را استعلام نمایند تا در وقت و هزینه های شما صرفه جویی گردد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران