این روزها واژه برند از واژگان بسیار پر کاربرد است و افراد بسیاری که در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت هستند، بدنبال موفقیت بیشتر به دنبال ثبت برند و استفاده از مزایای آن هستند، اما باید دید که در واقع لزوم ثبت برند در چیست ؟

برند در واقع عنصری است که با استفاده از یک فرم یا یکسری خطوط، رنگ، علامت و ... و یا مجموعه ای از تمامی اینها می تواند ایجاد تمایز نماید و محصول یا خدماتی را معرفی نماید. در دنیای تبلیغات به تعبیری زیبا، برند روحی است که در قالب بی جان محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک مجموعه دمیده می شود تا مجموعه ها بتوانند ارتباط بهتری با مخاطبین برقرار نمایند. 

ثبت برند برای مالک یا مالکین آن مزایای بیشماری دارد که از جمله آنها می توان به موراد ذیل اشاره نمود:

1-ثبت برند باعث می شود تا شناسایی محصول یا خدمات ارائه شده توسط یک مجموعه در بازارهای رقابتی برای مشتریان آسانتر باشد.

2-توسط ثبت قانونی برند، شخص دیگری نمیتواند از این نام یا نشان استفاده نماید و استفاده از آن در انحصار مالک آن می باشد.

3-تاثیر بسیار مثبتی در کسب هویت مجموعه ها در بازار های کسب و کار دارد.

4-استفاده از برند یکی از مهمترین اهرم های تبلیغات می باشد.

5- ثبت برند برای سهامداران می تواند ارزش افزوده ی سهام ایجاد نماید و همچنین باعث افزایش درآمد و افزایش فروش محصولات وخدمات شود. 

6- از سویی می توان گفت گفت که ثبت برند علاوه بر منافعی که برای فروشندگان، تولیدکنندگان و یا ارائه دهندگان خدمات دارد، مزایای بسیاری نیز برای مصرف کنندگان دارد، چرا که با ثبت برند افراد می توانند از محصولات و یا خدمات شناخته شده با کیفیت بالاتر استفاده نمایند.

7- برند ثبت شده مانند بسیاری دیگر از دارایی های افراد قابلیت انتقال به غیر را دارد، البته این انتقال باید طبق قانون ثبت علائم و اختراعات ایران به ثبت قانونی برسد.

ثبت برند علاوه بر مواردی که بدان اشاره گردید دارای مزایای بسیار دیگری نیز برای دارندگان برند می باشد اما توجه داشته باشید، با وجود تمامی مزایایی که از ثبت شدن برند برشمردیم، ثبت برند بنا بر قوانین رایج در ایران اجباری نمی باشد، مگر در مواردی محدود که قانون ثبت برند را اجباری اعلام نموده است .

بنابراین در پاسخ این پرسش که لزوم ثبت برند در چیست؟ می بایست از مواردی که در قانون اجباری اعلام شده است نیز نام برد که عبارتند از:

1. داروهای اختصاصی (سپسیالتیه) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پزشک یا بدون آن مصرف می شود.

2. مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشد مانند کنسرو و مواد غذایی ، آردهای مخصوص، چای های مختلف ، شکلات ، آب نبات، پنیر، شیر، مربا، ترشی، کره و روغن های مختلف و غیره

3. آب های معدنی یا گازدار، شربت آب های میوه … که در تحت اسم و ظرف مشخصی به معرض فروش گذارده می شود.

4. لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود مانند صابون ، خمیر ، پودر ، محلول عطریات ، ادکلن و پماد

تمام اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی مذکور در این آیین نامه، اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود. می بایست حاوی برچسب اطلاعاتی باشد که عبارتند از :

الف- اسم تجارتی و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا

ب- شماره ثبت علامت در ایران

بر اساس ماده ی 2 این آیین نامه، علامت و مشخصات بالا باید قبل از به معرض فروش قرار دادن جنس روی اجناسی که از خارجه وارد شده قید گردد.

برچسب مقرره در ماده ی 1 باید طوری الصاق شود که نتوان آن را از روی لفاف یا ظرفی که در آن جنس به معرض فروش گذاشته می شود به سهولت برداشت و تنظیم آن باید به طریقی باشد که نام کشور مبدا و نام و نشانی سازنده علامت و شماره ثبت و از زمانی که وزارت بهداری اعلام کند شماره و تاریخ اجازه ی فروش در ایران خوانا باشد.

تمام این نوشتجات که بر روی برچسب الصاق شده به اجناس خارجه ممکن است به زبان بیگانه باشد استعمال زبان فارسی نیز اختیاری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

- استعلام رایگان برند

- ثبت برند تجهیزات پزشکی و بیمارستانی

- ثبت برند مواد ضدعفونی، الکل و ماسک

در پایان ضمن سپاسگزاری از همراهی شما عزیزان اعلام می داریم مجموعه فکر برتر آماده ارائه انواع خدمات ثبتی به شما عزیزان می باشد. 42143-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران