آگهی تغییرات روزنامه رسمی به زبان ساده عبارت است از ثبت آگهی به منظور اطلاع رسانی به مراجع ذی ربط و عموم در ارتباط با تغییر و تحول رخ داده در شرکت که می بایست در یک روزنامه رسمی چاپ شود. در حالت معمول و در حال حاضر انتشار مقررات و قوانین، درج آگهی های مرتبط با شرکت ها و موسسات، ثبت اختراعات، ثبت برند و طرح های صنعتی از جمله وظایف محوله بر نهاد روزنامه رسمی است.

روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار

روزنامه رسمی جمهوری اسلامی در تعریف عام یک نهاد دارای وابستگی به قوه قضائیه است. قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران علاوه بر نشر خبرهای مربوط به قوه قضائیه و مصوبات مجلس، چاپ انواع آگهی ثبت شرکت ها و موسسات، ثبت برند و تغییرات شرکت ‌ها و موسسه ها را اعم از تجاری و غیرتجاری عهده دار است. به تعبیر ساده تر روزنامه رسمی کشور را می توان از سازمان ‎های وابسته به قوهء قضائیه تلقی کرد که به صورت شرکت سهامی اداره می گردد.

بر اساس فرمان صادره از اداره حقوقی قوه قضائیه "روزنامه کثیرالانتشار در معنی روزنامه ای است که شمار بسیاری از مردم آن را می خوانند و انواع آگهی های مربوط به شرکت پس از درج در روزنامه رسمی می بایست در روزنامه کثیرالانتشار نیز به چاپ برسد."

مواردی از قبیل ثبت آگهی تغییرات روزنامه رسمی در روزنامه های کثیرالانتشار با توجّه به قوانین حاکم بر آن، نسبت به روزنامه های رسمی از پیچیدگی بیشتری برخوردار است.

روزنامه های کثیرالانتشار در دو گروه روزنامه های کم هزینه و روزنامه های پر هزینه طبقه بندی می شوند. شرکت های نو ظهور و نوین که سرمایه چندان بالایی ندارند در حالت معمول روزنامه های کم هزینه را گزینش می کنند. روزنامه های کم هزینه به نسبت روزنامه های پر هزینه، مبالغ کمتر و البته مخاطبین کمتری را نیز دارا هستند. روزنامه های پر هزینه برای شرکت های بزرگی که تبلیغات یا جلب اعتماد مخاطبان برایشان از اهمیت بسزایی برخوردار است، گزینش مناسب تری محسوب می شوند.

روند کلی ثبت آگهی تغییرات روزنامه رسمی عبارت است از این مطلب که شرکت ها یا موسسات در زمان فعالیت خود چنانچه تغییر و تحولی در تعداد نفرات، میزان سرمایه، سهام و یا موارد مشابه دهد، می بایست تغییرات رخ داده را در یک روزنامه رسمی آگهی دهد. من حیث المجموع اطلاع رسانی در روزنامه ها به سایر شرکت ها، موسسات، رقبا، کسب و کارها و آحاد افراد جامعه است و به همین دلیل این اطلاعات باید خیلی سلیس، دقیق، جامع و کامل باشد.

لذا ثبت آگهی تغییرات روزنامه رسمی برای تمامی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی که در راس شرکت و موسسات تجاری می باشند و همچنین فعالیت های تجاری و بازرگانی انجام می دهند، از الزامات است. این افراد موظف هستند که اطلاعات شرکت را در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار به چاپ برسانند، چرا که همهء شرکت ها برای ثبت برند و یا نمانام انتخابی خود، از روزنامه های مذکور استعلام می کنند.

هزینهء ثبت آگهی تغییرات روزنامه رسمی

مسئولیت پرداخت هزینه ثبت آگهی در روزنامه ها بر عهده شرکت متقاضی است. هزینه آگهی داده شده بستگی به مواردی مانند موضوع فعالیت و تعدد اعضای شرکت مد نظر دارد. درج توضیحات فعالیت طولانی تر یک شرکت و یا تعداد اعضای بیشتر بالطبع مبلغ بیشتری را برای روزنامه رسمی به دنبال خواهد داشت، چرا که افزایش حجم آگهی یعنی ثبت آگهی تعداد خطوط بیشتری را اشغال می کند. لذا مقدار هزینه یا مبلغ یاد شده جهت ثبت آگهی تغییرات روزنامه رسمی با توجه به نوع تغییر داده شده در شرکت می تواند متغیر باشد.

میزان هزینه ای که برای چاپ آگهی در یک روزنامه کثیرالانتشار می بایست پرداخت با هزینهء چاپ در روزنامه رسمی نیز مبلغی متفاوت است و بستگی به میزان فضایی که به منظور ثبت در روزنامه نیاز دارید و صورتجلسه شرکت دارد.

در مجموع برای ثبت آگهی می توان از طریق فضای مجازی به عنوان یک شخص حقیقی و یا حقوقی به ثبت نام اقدام کرد. اگر برای ثبت آگهی شرکت یا موسسه ای ثبت نام می شود، بهتر است درج اطلاعات با مشخصات شرکت و نام حقوقی اشخاص صورت گیرد. ثبت نام به صورت زنده و آنلاین نیازمند مشخصات متقاضی از قبیل نام، نشانی و سایر مشخصات ثبتی است. پس از گذراندن مراحل لازم در سایت و ثبت آگهی، شماره پیگیری دریافت می شود که توسط آن می توان روند ثبت آگهی را کنترل نمود و بی نیاز از مراجعه به صورت حضوری شد. در حالت معمول پس از گذشت 5 روز کاری، آگهی تاسیس شرکت به واسطه روزنامه رسمی به چاپ می رسد.

اطلاعات الزامی به منظور ثبت آگهی شامل آگهی تغییرات روزنامه رسمی:

  1.  نام شرکت متقاضی، نوع شرکت و موضوع آن، نشانی و مشخصات مربوط به مرکز اصلی فعالیت و تعامل، با ذکر موارد تعهد شرکت یا موسسه مذکور
  2.  شمارهء ثبتی شرکت مورد نظر به همراه تاریخ ثبت آن
  3.  میزان دارایی شرکت یا موسسه با ذکر تمامی جزئیات
  4.  معرفی اعضای هیات مدیرهء شرکت نام برده و ذکر سمت هر یک از اشخاص
  5.  معرفی شرکاء ضامن با ذکر نام آن ها (این مورد مربوط به شرکت های مختلط و تضامنی است)
  6.  تاریخ شروع و اتمام فعالیت شرکت متقاضی (ثبت تاریخ اتمام مربوط به موسساتی است که دارای فعالیت محدود باشند)

در ثبت آگهی تغییرات روزنامه رسمی برای شرکت تضامنی آشنایی با مفهوم کلی شرکت تضامنی ضروری به نظر می رسد. شرکت تضامنی به موسسه و یا شرکتی گفته می شود که تحت اسمی مخصوص به منظور امور تجاری و تعامل بین چندین شخص با مسئولیت تضامنی تشکیل و قراردادی عقد می گردد. در صورت ذکر نام برخی مالکین شرکت در نام شرکت، موسسه و یا شرکت مذکور تضامنی محسوب می‌شود. در شرکت تضامنی، شرکاء فعالیت مستمر و مستقل کارآفرینی را تحت نام یک شرکت آغاز و اجرا می‌کنند. لازم به ذکر است بنیانگذاران (سهام داران) در قبال تمامی مقروضات و بدهی های شرکت، مسئولیت کامل و شخصی را عهده دارند.

سخن آخر این که تاسیس یک شرکت زمانی نهایی می شود که شرکت مورد نظر را در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار آگهی کنید.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران