هر نوع ثبت برند و ثبت شرکتی همانند ثبت شرکت لوازم و تجهیزات کشاورزی، دارای اثرات بسیار سازنده ای در فروش محصولات و ارائه خدمات، توسعه کسب و کار و اشتغال زایی است.

برند لوازم و تجهیزات کشاورزی در واقع عبارت است از طرح، ویژگی و یا نمادی که مشخص‌ کننده خدمات ارائه شده و یا محصولی خاص است. این برندسازی وسیله ای است که موجب تمایز آن از سایر محصولات و خدمات مشابه می ‌گردد. عنوان قانونی برند، نشان تجاری است. یک برند لوازم و تجهیزات کشاورزی باید همان چیزی باشد که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن و هر نوع برقراری ارتباط با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی، ویژگی هایی را از نوع محصول در ذهن تداعی ‌کند.

از نظر قانون، مالک یک نام و نشان تجاری کسی هست که آن را ثبت ‌کند. به معنای دیگر حتی اگر شخصی تا پیش از ثبت شرکت لوازم و تجهیزات کشاورزی سابقه ‌ای داشته است و حتی سال ‌ها با نام آن برند کار کرده است و شناخته شده هم هست، قانون آن کسی را مالک برند مذکور محسوب و حقوق مالکیت تجاری را برای وی منظور می ‌کند که اقدام به ثبت قانونی برند کرده باشد.

ویژگی ‌های یک مارک یا برند نیرومند شرکت لوازم و تجهیزات کشاورزی

برندی که برای ثبت شرکت لوازم و تجهیزات کشاورزی در نظر گرفته می شود می بایست متناسب بوده و بتواند جایگاه مناسبی را در میان مخاطبین بیابد، به علاوه این موضوع که اعتباربخشی به کالا داشته باشد. همچنین جذابیت و هویت بخشی داشته باشد، حتی می تواند در عین سادگی، انگیزشی برای علاقه مندان به حیطه کشاورزی هم تلقی شود.

از آن جایی که برندسازی در حوزه تجهیزات کشاورزی فرآیندی به مفهوم معنابخشی به یک نام است، در واقع برندسازی را می توان مجموعه ‌ای از راهکارها تلقی کرد که به نام تجاری برند، هویت مشخصی می دهد. در ضمن جایگاه آن را در بازار نسبت به سایر رقبا مشخص و متمایز می ‌کند.

بنابراین برندسازی به منظور شرکت لوازم و تجهیزات کشاورزی شامل مباحث مختلفی همچون جایگاه یابی و جایگاه سازی برند، گزینش یک نام موثر برای برند، ایجاد طبقه ‌بندی جدید، انتخاب رنگ مناسب آن برند، عمق و ارزش برند، روابط عمومی و رویدادسازی است.

به عنوان نمونه تولید یا عرضه تجهیزات مربط به آبیاری و عرضه تجهیزات و ماشین ‌آلات و ادوات کشاورزی، مکانیزاسیون کشاورزی از جمله عرصه هایی هستند که نیاز به اخذ مجوز از جهاد کشاورزی دارند.

مثلا در تجهیزات آبیاری قطره‌ای در حالت معمول موارد منبع آب، ایستگاه کنترل مرکزی دستگاه (شامل ایستگاه های پمپاژ و فیلتراسیون) که خود ایستگاه پمپاژ شامل پمپ و متعلقات مربوط به آن است، ایستگاه فیلتراسیون، تانک کود، فیلتر توری یا دیسکی، لوله های اصلی و آبرسانی و جانبی یا فرعی (لاترال‌ ها)، قطره ‌چکان و اتصالات لازم وجود دارد.

ماشین ‌آلات کشاورزی (Agricultural machinery)، از انواع ماشین ‌آلات است که در عملیات کشاورزی و مزارع استفاده دارند. برای نمونه می ‌توان به کمباین (ماشین برداشت محصولات دانه ‌دار کشاورزی به منظور درو کردن، خرمن کوبی، جداسازی دانه از ساقه ها)، خرمن ‌کوب، تراکتور، گاوآهن، کلوخ ‌شکن و مواردی همچون علف ‌بر اشاره نمود.

شاید جالب باشد بدانید، در حال حاضر نخستین و بزرگ ترین شرکت تولیدکننده ماشین ‌آلات کشاورزی را در خاورمیانه، شرکتی ایرانی به نام هپکو داراست. هپکو این ابرشرکت ایرانی در حوزه صنایع سنگین فعال و اولین و بزرگترین سازنده تجهیزات سنگین در ایران و خاورمیانه است. همچنین هپکو توانسته است سهم مناسبی در تولید انواع واگن ‌ها، کامیون ‌ها، جرثقیل ‌ها و لیفتراک ‌ها داشته باشد. تجهیزات و ماشین ‌آلات صنایع فولادی و صنایع مس، تجهیزات معادن و حفاری نیز از فعالیت های دیگر هپکوست. البته مدل ‌های کنونی گریدر هپکو، از مهندسی معکوس موفق ‌ترین مدل‌ های گریدر و از چند برند مطرح جهان به ‌ویژه کاترپیلار و میتسوبیشی حاصل گشته ‌است.

جهت ثبت شرکت لوازم و تجهیزات کشاورزی می توان همانند سایر شرکت ها در قالب های سهامی خاص و با مسئولیت محدود اقدامات ثبتی را انجام داد. در شرکت‌ های سهامی خاص، همانند شرکت با مسئولیت محدود مسئولیت هر کدام از سهامداران در مورد بدهی ‌های شرکت، محدود به مبلغ سرمایه ‌گذاری شده در آن شرکت هاست و در صورت عدم کفایت، اشخاص اجباری به مصرف اموال شخصی خود در این راه ندارند.

لازم به ذکر است بدانیم به هنگام ثبت شرکت سهامی خاص، باید بلافاصله پیش یا پس از نام شرکت عبارت "سهامی خاص" در تمامی اوراق، اعلامیه ‌ها و آگهی ‌های شرکت به طور واضح، شفاف و روشن درج شود.

شرایط ثبت شرکت لوازم و تجهیزات کشاورزی سهامی خاص

  •  دارا بودن حداقل 3 نفر عضو به علاوه 2 نفر بازرس در شرکت
  •  سرمایه شرکت حداقل به مبلغ 1000000 ریال است که 35% از این میزان سرمایه می بایست به صورت نقدی پرداخت شود.

 مدارک مورد نیاز ثبت شرکت لوازم و تجهیزات کشاورزی سهامی خاص

  •  رونوشت مدارک شناسایی کلیه اعضای شرکت شامل کارت ملی و شناسنامه
  •  ارائه اقرارنامه به امضا رسیده
  •  تمامی اعضای هیئت مدیره، موسسان، مدیرعامل و همچنین ناظران باید گواهی عدم سوءپیشینه جزایی خود را به صورت مکتوب ارائه دهند.
  •  اخذ مجوز شرکت (البته در صورت نیاز به ارائه مجوزی بودن موضوع شرکت)
  •  تنظیم کردن وکالتنامه به نام وکیل تعیین شده از سوی شخص متقاضی ثبت شرکت (چنانچه امور محوله توسط وکیل انجام شود)

شرایط ثبت شرکت لوازم و تجهیزات کشاورزی با مسئولیت محدود

  •  حضور حداقل 2 نفر به عنوان اعضا شرکت
  •  سرمایه گذاری به میزان حداقل 1000000 ریال برای شرکت کشاورزی
  •  ارائه تعهد کتبی به پرداخت کل سرمایه هزینه شده در شرکت

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت لوازم و تجهیزات کشاورزی با مسئولیت محدود

  •  رونوشت هایی از شناسنامه و کارت ملی (مدارک شناسایی) کلیه عضوهای شرکت
  •  ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه
  •  ارائه دادن اقرارنامه امضا شده
  •  ارائه مجوز، البته این مورد در صورت مجوزی بودن موضوع شرکت هاست.

هر کدام از شرکا براساس سهمی که در شرکت مسئولیت محدود دارند، از حق رای برخوردارند. البته می ‌توان در اساسنامه این نوع از شرکت، حق آراء را تغییر داد.

 

سؤالات احتمالی:
 

1. جهت ثبت شرکت کشاورزی از چه قالب هایی می توان بهره جست؟

قالب های سهامی خاص و با مسئولیت محدود همانند سایر شرکت ها به منظور ثبت در حوزه کشاورزی نیز برای ثبت برند در نظر گرفته شده است.

2. سرمایه گذاری در شرکت سهامی خاص به چه صورتی است؟

در شرکت سهامی خاص، تمام سرمایه در زمان تاسیس به طور انحصاری به وسیله موسسین تامین می ‌گردد.

3. از شرکت با مسئولیت محدود در قوانین تجاری ایران چه تعریفی شده است؟

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چندین نفر به منظور امور تجارتی تشکیل شده است و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به ‌سهام یا قطعاتی از سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه شخص در شرکت مسئول قروض، بدهی ها و تعهدات شرکت است.

4. به منظور ثبت شرکت لوازم و تجهیزات کشاورزی از نوع با مسئولیت محدود به چند عضو نیاز است؟

مطابق با ضوابط، در شرکت با مسئولیت محدود در کشور ایران، حداقل دو نفر شریک جهت ثبت نیاز است.

5. آیا در شرکت ثبت شده در حوزه کشاورزی و با مسئولیت محدود، امکان انتقال سهام به طور خصوصی امکان پذیر است؟

خیر، هر گونه نقل و انتقال سهام در این نوع شرکت تنها از طریق دفتر اسناد رسمی امکان ‌پذیر است.

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران