برای این که اطلاعات بیشتری در زمینه ثبت شرکت حفاری داشته باشیم، الزامی است با مفهوم حفاری آشنایی بیشتری داشته باشیم.

حفر زمین را به جهت رسیدن به ‌اهدافی، حفاری گویند. حفاری همچنین می ‌تواند برای رسیدن به منطقه های نفت یا پترولیوم، آب، گاز و سایر نیز انجام پذیرد. عملیات ‌های حفاری با سرعت های بسیار زیادی انجام می ‌گیرد، چرا که استفاده کردن از دکل حفاری در ‌مدت زمان های طولانی از نظر اقتصادی بسیار گزاف و پرهزینه است. البته عملیات حفاری بسیار خطیر هم هست و در این گونه عملیات ها می بایست همواره از افراد بسیار مجرب جهت انجام کارها استفاده کرد.

همچنین تعیین محل های حفاری در صنعت نفت نیز کاری است که مهندسین زمین ‌شناس آن را انجام می ‌دهند و پس از آن نیز با هماهنگی مهندس های مخزن و سپس تعیین محل دقیق وجود نفت، عملیات حفاری آغاز می‌ شود.

در هر ثبت شرکتی اعم از ثبت شرکت حفاری، باید بدانیم که شرکت به چه موردی اطلاق می شود. به طور کلی شرکت و کمپانی به معنی یک شخصیت حقوقی، انجمن یا بنگاه تجارت است.

براساس تعریف قانون مدنی در ایران، شرکت عبارت است از اجتماع حقوق مالکان متعدد در شی واحد به نحو اشاعه، البته این گونه تعریف در برگیرنده مشاعات نیز هست. بنابر مفهومی که از قانون تجارت ایران استنباط می‌ شود، شرکت ها قراردادهایی هستند که براساس آن ها، اعضا و شرکا، سود حاصل شده از این سرمایه را تقسیم می ‌کنند. بهتر است بدانیم که برای ثبت شرکت مطابق با قوانین وضع شده در ایران، شخصیت حقوقی شرکت ها تعریف و مد نظر است.

واژه سهم که در ثبت شرکت ها بسیار به آن اشاره می شود، مفرد سهام است و عبارت است از اجزایی که سرمایه آن شرکت را تشکیل می ‌دهد.

در حالت کلی داشتن سهام، مالکیت مشاعی بر سرمایه ایجاد نمی ‌کند، مگر وقتی که شرکت ها انحلال یابند. هیئت مدیره در شرکت های ثبتی به ‌هیئتی متشکل از حداقل سه عضو عنوان می شود که کار اداره شرکت را بر عهده دارند. اعضای هیئت مدیره، به صورت الزامی نمی بایست از سهامداران شرکت ها باشند. مدیرعامل در شرکت ها به واسطه هیئت مدیره عزل و نصب می ‌شود.

لوازم و قطعه های حفاری

باید دانست که دکل حفاری شامل زیرمجموعه های ذکر شده در زیر است:

  • سیستم تولید نیروی دکل
  • سیستم بالابرنده
  • سیستم گردش گل
  • سیستم دورانی
  • سیستم کنترل فوران کردن چاه
  • سیستم ثبت لوازم و تجهیزات و عملیات حفاری

لازم به ذکر است مهم ترین وظیفه گل حفاری حمل و نقل خرده ‌های حفاری به سطح و جلوگیری از فوران چاه با ایجاد فشار هیدروستاتیک است. همچنین گل حفاری موجب افت دما و روان ‌کاری مته می شود و به دلیل ایجاد کردن نیروی شناوری، از وزن وارد به دکل می‌ کاهد.

انواع ماشین آلات در حفاری

از موارد دیگری که دانستن آن در ثبت شرکت حفاری می تواند کمک کننده باشد، انواع ماشین آلات حفاری است که عبارتند از:

  • ماشین آلات حفاری ضربه ‌ای
  • حفاری تزریقی
  • حفاری روتاری با گل
  • حفاری روتاری با هوا
  • روش حفاری کف چاهی
  • حفاری دارای جریان معکوس

حفاری انحرافی

حفاری انحرافی به گونه خاصی از حفاری گفته می ‌شود که قسمت بالای مخزن در سطح زمین به ‌دلیل خانه ‌سازی و یا صعب‌ العبور بودن قابل دسترسی نیست. در نتیجه این حفاری از محل ‌های مجاور آغاز شده و پس از مقداری مشخص از حفاری، با استفاده کردن از یک برش درون لوله جداری، حفاری به ‌صورت انحرافی و همچنین به صورت زاویه ‌سازی تدریجی آغاز می شود و تا نقطه مورد نظر ادامه می ‌یابد.

حفاری انحرافی در کوهستان، دریا و مناطق شهری بسیار مناسب است. جالب است که بدانیم حفاری های ایرانی به عنوان پیشگامان حفاری انحرافی در جهان شناخته شده اند.

گزینش نام در ثبت شرکت حفاری

انتخاب نام شرکت در ابتدا می بایست به واسطه کارشناس اداره ثبت شرکت تایید گردد. سپس اداره ثبت شرکت ها، نام درخواستی را با سایر شرکت ها مشابهت می دهند.

در هر ثبت شرکتی امر تعیین نام، فقط در تهران انجام می شود و شرکت‌ هایی که در سایر شهرها نیز ثبت می ‌شوند، جهت تعیین نام به تهران معرفی خواهند شد. در صورت کامل بودن مدارک ارائه شده، مسئولین و کارشناسان اداره ثبت شرکت ‌ها، اقدام به تهیه پیش ‌نویس آگهی ثبت می نمایند و به متقاضیان ثبت، یکی از شرکا و یا وکیل رسمی شرکت تحویل می دهند.

اخذ المثنی مدارک ثبتی در شرکت حفاری

از دست دادن و گم شدن، از بین رفتن و مفقود شدن مدارک ثبتی شرکت به هر دلیلی از موضوعاتی است که امکان دارد در هر شرکتی رخ دهد. در صورت وقوع این پیشامد، می توان برای اخذ المثنی مدارک ثبت از طریق اداره ثبت شرکت ها اقداماتی به عمل آورد.

نحوه کلی درخواست اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت بدین ترتیب است:

در ابتدا وکیل رسمی دادگستری به همراه فرم مربوط به اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت (که می بایست به امضای کلیه اعضای هیئت مدیره رسیده باشد) را به همراه مدارک هویتی تمام اعضای هیئت مدیره، به اداره ثبت شرکت ارجاع می دهد و پس از واریز نمودن فیش و تحویل مدارک تکمیلی، جهت اخذ المثنی مدارک ثبتی شرکت، اقدامات لازم را به عمل می آورد.

هزینه ها در ثبت شرکت حفاری

پس از کسب اطلاعات لازم در مورد ثبت شرکت حفاری و مراحل آن و تصمیمات لازم در خصوص ثبت شرکت، یکی از مهم ترین مسائلی که پیش می آید، اطلاع یافتن از هزینه های ثبت شرکت است.

معیارهای بسیاری در تعیین هزینه های ثبت شرکت دخیل است، به عنوان نمونه اگر شرکت به لحاظ مقیاس بزرگ باشد، هزینه روزنامه رسمی به طور نسبی گران تر خواهد بود. علاوه بر هزینه مربوط به روزنامه رسمی، هزینه های دیگری هم همچون وکیل، آگهی های ثبت، واریزی های قانونی و سایر نیز نسبت به نوع شرکت، تعدد اعضا و موضوع شرکت متغیر و متفاوت خواهد بود.

بدین منظور می توان از کارشناسان و مشاوران ثبت در موسسه ثبت شرکت فکر برتر، اطلاعات لازم را کسب کرد و پس از بررسی همه جوانب، اقدامات لازم را در خصوص ثبت شرکت ها انجام داد.

 

  

 سؤالات احتمالی:    

1. آیا انتخاب نوع شرکت در پیشرفت مجموعه تاثیرگذار است؟

خیر، ماهیت شرکت به روند پیشرفت و پیشبرد فعالیت های شرکت ارتباطی ندارد.

2. برای اطلاع از دارا بودن سهام در شرکت از چه طریقی می توان مطمئن شد؟

به واسطه جستجو در آگهی های روزنامه رسمی می توان از سهامداری یک شرکت مطلع شد.

3. آیا ثبت کردن شرکتی که بتواند پروژه های صنعتی یا دانشجویی را دریافت کند و انجام دهد، در ایران هم قابل اجراست؟

بله، چنین موردی در ایران امکان پذیر است.

4. میزان مالیات یک شرکت چند درصد و محاسبه آن چگونه است؟

مالیات شرکت ها در حال حاضر در کشور ایران 20% از میزان سود خالص شرکت طی یک سال است.

5. آیا برای راه اندازی یک اپلیکیشن هم نیاز به ثبت شرکت هست؟

خیر، صرف ساخت یک اپلیکیشن نیاز به ثبت شرکت نیست، اما اگر قصد ادامه فعالیت به صورت رسمی باشد، قطعا نیاز به ثبت شرکت خواهد بود.

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران