ثبت شرکت در عمان

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

- آیا کشور عمان برای سرمایه گذاری مناسب است ؟
- آیا امکان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در عمان برای افراد ایرانی وجود دارد ؟

  •  ثبت شرکت در عمان به چه صورتی قابل اجراست؟
  •   ثبت شرکت در عمان به چه مدارکی نیاز دارد؟
  •  برای ثبت شرکت در عمان چه مراحلی را باید طی کرد؟

در این نوشتار سعی شده است تا به سوالات شما در مورد ثبت شرکت در کشور عمان پاسخ داده شود.
کشور پادشاهی عمان دومین کشور بزرگی است در شبه جزیره عربستان از ناحیه مساحت و در حدود 300 هزار کیلومتر مربع مساحت خاک عمان می باشد. پایتخت این کشور شهر مسقط است. عمان از خاور به دریای عرب و از شمال به دریای عمان کران مند می شود. این کشور از جنوب با یمن و از باختر با عربستان سعودی و امارات متحده عربی همسایه است. عمان همچنین دارای مرز دریایی با ایران است.
همانند سایر کشورهای عربی خلیج فارس، منبع اصلی درآمد این کشور نفت است. هر چند نسبت به همسایگان تولیدکننده متوسطی است. کشاورزی و ماهیگیری نیز دو منبع مهم درآمد در عمان هستند. منبع جایگزین دیگر توریسم است.
در کشور عمان صنایع دستی سنتی به صورت متنوع دیده می شود از جمله : صنعت جواهرات و نقره، کشتی سازی، قلم زنی و حکاکی روی چوب، سفال
ایران به سبب موقعیت راهبردی جغرافیایی و دسترسی به کشورهای آسیایی با 150 کشور دنیا دارای روابط بازرگانی و تجاری است و می تواند با عمان نیز از طریق ثبت شرکت روابط تجاری مناسبی داشته باشد. محصولات چدن، آهن ، فولاد ، محصولات کشاورزی و میوه ، مس، انواع نباتات ، روغن های سبک، گندم ، قیر، محصولات شیمیایی ، دام زنده، گوشت و سوخت های معدنی مهم ترین اقلامی است که از ایران به عمان صادر می شود.
همچنین ماشین آلات، وسایل نقلیه سبک، قطعات یدکی ، محصولات شیمیایی ، معدنی، مواد پلاستیکی و آلومینیوم از محصولاتی است که از کشور عمان به ایران وارد شده است.
ثبت شرکت با 100 درصد مالکیت ایرانی در مناطق آزاد، اخذ اقامت ، تسهیلات بانکی و برخورداری از روابط قوی بانکی مزایای حضور بازرگانان ایرانی در کشور عمان است.
این کشور با فراهم نمودن امکان مبادلات اقتصادی و ارز و کاهش مالیات، شرایط ویژه و با صرفه ای برای سرمایه گذاران ایرانی فراهم نموده است. بر اساس بند 11 قانون اساسی، اقتصاد ملی بر پایه عدالت و اصول اقتصاد آزاد بنا شده است و هر فردی که می خواهد در عمان تجارت نماید، دولت حقوق وی را تضمین و نسبت به گسترش کسب و کارش حمایت می کند.
در عمان علاوه بر این که شرایط کار کردن فراهم است، سرمایه گذاران خارجی از همان حقوقی برخوردارند که تجار عمانی دارا می باشند.  اصولاَ کشور عمان تسهیلات خوبی برای کسب و کار خارجی به ویژه برای ایرانیان قائل است و ویزاهای درخواستی حداکثر در 2 روز صادر می شود.
عمان علاوه بر این که فرآیندهای بروکراسی و قید و بندها را برای سرمایه گذاران کم کرده، هزینه هایی مثل مصرف آب و برق در مناطق آزاد عمان کمتر از جاهای دیگر است.  در این کشور سرمایه گذار می تواند از 70 تا 100 درصد سرمایه خود را در کشور عمان به نام خود داشته باشد.
بر اساس تحقیقاتی که در سال های گذشته انجام شده، سرمایه گذاری در بخش های حمل و نقل ، تدارکات ، بهداشت ، فلزات و شیلات برای ایرانیان بسیار سودآور است. در حال حاضر شرایط سه بندر عمان شامل صحار، دقم و صلاله برای ارسال کالاهای ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس مناسب است.فعالان اقتصادی ایران می توانند از بنادر عمان برای صادرات کالا استفاده نمایند.
نرخ تورم در کشور عمان 1.1 درصد است و از یک ثبات اقتصادی برخوردار است.شایان ذکر است، این کشور یکی از قوی ترین سیستم های مالی در سطح جهان را دارد.

  • انواع ثبت شرکت در عمان

  1. ثبت شرکت در عمان به دو صورت قابل اجراست :
     طرف ایرانی حقیقی
  2.  طرف ایرانی حقوقی

    طبق آخرین قوانین عمان، برای ثبت شرکت طرف ایرانی 70% و طرف عمانی 30% از سهام شرکت را دارا می باشند که این درصد تنها به دلیل وجود قوانین عمان برای ثبت شرکت مطرح شده است، اما طرف عمانی طبق قراردادی که با طرف ایرانی منعقد می کند هیچ حق دخالتی در مدیریت و سود شرکت نخواهد داشت و طرف عمانی پیرو این قرارداد، تنها به دریافت مبلغی به صورت ماهانه یا سالیانه اکتفا کرده و در مسائل داخلی شرکت دخالتی نمی کند.
    در صورت ثبت شرکت با روش حقیقی، مالک یا مالکان ایرانی با گذراندن مراحل ثبت شرکت که بین 5 تا 6 ماه زمان خواهد برد، می توانند شرکت خود را به ثبت برسانند. در این روش مالک باید دفتری اجاره نموده و با استخدام کارمندان روند کاری خود را در 6 ماهه اول از تاریخ ثبت شرکت اثبات کند. در این دوره 6 ماهه، اقامت 6 ماهه به مالکان داده می شود و آن ها باید آمادگی کافی را برای بازدید ادارات مربوطه از عملکرد شرکت داشته باشند. در صورت تایید نمایندگان این ادارات بعد از 6 ماه، اقامت 2 ساله به مالکان داده می شود که قابل تمدید است.
    در صورت اخذ اقامت عمان از طریق ثبت شرکت عمان با مالک ایرانی حقوقی. (یعنی طرف ایرانی شخص نباشد و یک شرکت ایرانی باشد)، مالک ایرانی می بایست مدارک شرکت غیرعمانی خود را به ادارات مربوط در عمان ارائه داده و شرکت جدید که می تواند با نام دیگری نیز ثبت شود را دایر کند. مزیت این نوع ثبت شرکت، مدت زمان کوتاه انجام مراحل ثبت شرکت ( تقریباَ 3 تا 4 ماه ) و اخذ اقامت 2 ساله بعد از ثبت شرکت می باشد. در این نوع ثبت شرکت، مالک تنها نیاز به اجاره مکانی برای 2 ماه نخست خواهد داشت و بعد از آن می تواند تنها به داشتن آدرسی پستی بسنده نماید.

چند نکته:

  •  در هر دو نمونه ثبت شرکت، پروانه شرکت هر پنج سال یکبار تمدید می شود و هزینه سالیانه را در بر نخواهد داشت.
  •  تنها هزینه سالیانه برای مالک ایرانی شرکت، هزینه اسپانسر عمانی است.
  •  طبیعتاَ افتتاح حساب در بانک ها برای هر دو نوع شرکت امکان پذیر است ولی قابل ذکر است اگرچه گردش مالی متناسب با زمینه فعالیت برای هر دو نوع شرکت تعریف می شود، توصیه می شود تجاری که به دنبال تبادلات مالی بالا ( به صورت خاص افتتاح LC ) با بانک های اروپایی و آمریکایی هستند از روش نخست برای ثبت شرکت استفاده کنند.
  •  مالیات سالیانه برای شرکت ها در عمان 12% می باشد.
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در عمان

  1. اسکن پاسپورت موسس، سهامدار و مدیر عامل شرکت الزامی باشد.
  2. ارائه نام شرکت، نوع شرکت و زمینه فعالیت شرکت الزامی می باشد.
  3. گرید چهار ، سه، دو، اولی و ممتاز که نسبت به سرمایه مشخص می شود.
  4. ارائه حداقل دو نام انتخابی برای نام شرکت نیز الزامی می باشد.
  5. نیاز به کفیل عمانی ندارد و ایرانی ها می توانند با سهم صددرصد ایرانی شرکت ثبت کنند.
  6. مشخص کردن مدیر عامل شرکت.
  7. هزینه های کلی ثبت شرکت در عمان مبلغ شصت میلیون تومان می باشد که اخذ اقامت برای هر نفر مبلغ سی میلیون تومان هزینه دارد.

 

  • مراحل ثبت شرکت در عمان

- سپرده گذاری سرمایه شرکت در بانک ( مدت زمان انجام آن یک روز می باشد و هیچ هزینه ای در قبال آن اخذ نخواهد شد ).
- ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت های تجاری وابسته به وزارت بازرگانی و صنایع ( مدت زمان انجام آن هفت روز می باشد ).
- معرفی و ثبت شرکت در اداره مالیات ( مدت زمان انجام آن یک روز و هزینه ای در بر نخواهد داشت ).
- ثبت نام کارمندان شرکت در اداره تامین اجتماعی ( مدت زمان انجام آن یک روز و بدون اخذ هزینه است ).

پارامتر مثبت ثبت شرکت در عمان چیست؟

  • اخذ اقامت عمان در کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین هزینه اجرایی.
  • داشتن حساب بانکی شخصی و شرکتی.
  • اخذ اقامت عمان برای تمامی اعضا هیات مدیره و خانواده ایشان.
  • اخذ اقامت عمان برای همسر و فرزندان زیر 18 سال.
  •  امکان تحصیل فرزندان در تمامی مقاطع تحصیلی با توجه به وجود شعب مدارس و دانشگاه های آمریکایی و اروپایی.
  •  سهولت در اخذ ویزای کشورهای امریکایی و اروپایی.
  •  همچنین امکان سفر نامحدود به کشورهای قطر، کویت و امارات متحده عربی وجود دارد.
  •  تجارت با کشورهای آفریقایی .
  • دسترسی به بازار اروپا.
  • معافیت از پرداخت مالیات بر درآمد شخصی.
  •  کفیل عمانی. این مورد بر حسب سیاست کشورها قابل تغییر است. (تا سال ۲۰۲۰ باید حتما کفیل بیش از ۳۰ درصد سهام را می داشت).
  •  معافیت گمرکی (تجهیزات صنعتی و کارخانه ای معافیت دارند. یا شرکت های وارد کننده ایت تجهیزات به نمایندگی از سرمایه گذاران خارجی، برای وارد کردن مواد اولیه کارخانه های خارجی فعال در این کشور تا ده سال اول فعالیت).

ارائه خدمات حرفه ای ثبتی در دپارتمان تخصصی ثبت شرکت فکر برتر
(با امکان استفاده از پاسخگویی و مشاوره ی رایگان)

 

 
 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران