ثبت شرکت در قزوین

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

 قزوین یکی از شهرستان های بزرگ و توسعه یافته ایران و مکانی امن برای سرمایه گذاران اقتصادی است.
این استان دارای استعدادهای غنی کشاورزی و باغداری است. به دلیل ویژگی های ممتاز آب و هوایی ، حدود 73 هزار هکتار باغ های موجود در استان سالانه بیش از پانصد هزار تن محصولات باغی زیتون – پسته – انگور – گردو و انواع میوه های دیگر تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می نمایند.
مضاف بر این ، شهرقزوین به دلیل نزدیکی به تهران، انرژی مناسب ( وجود نیروگاه شهید رجایی و تولید 2000 مگاوات برق) ، انواع ذخایر معدنی و قابلیت های صنعتی نیروهای تولیدی بسیاری را به خود جذب کرده که همین مهم سرمایه گذاری در این شهر را بسیار متنوع نموده است.
در ذیل به بررسی مراحل ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری در قزوین می پردازیم.
ثبت شرکت در قالب های ثبتی مختلف صورت می پذیرد . این قالب ها عبارتند از 1. سهامی خاص 2. بامسئولیت محدود 3. مختلط سهامی 4. مختلط غیرسهامی 5. تضامنی 6. نسبی 7. تعاونی

  • ثبت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود در قزوین

شرکت سهامی خاص، شرکت بازرگانی است و سرمایه آن که قانوناَ در موقع تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نخواهد بود، به سهام تقسیم شده و کلیه سهام آن به وسیله سهام داران تعهد و تامین می گردد و مسئولیت صاحبان سهام که تعداد آن ها نباید کمتر از سه نفر باشد، محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست.
شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد ، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت.( ماده 94 ق.ت )
شرکت های با مسئولیت محدود، به دلیل اینکه تشریفات اداری چندان پیچیده ای ندارند و تعداد اعضای آن کمتر است و مسئولیت آن ها  در قبال قروض و دیون برابر با سرمایه آن ها در شرکت است با اقبال عمومی بسیاری مواجه شده اند. در مقابل، شرکت های سهامی، از لحاظ اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا مناسب می باشند.

  • ثبت شرکت تولیدی و خدماتی و پیمانکاری در قزوین

چنانچه شما پیمانکار، مهندس و یا تولیدکننده هستید می توانید شرکت های پیمانکاری ، تولیدی یا خدماتی را برای ثبت برگزینید.
در مجموع ، انتخاب نوع شرکت  به موضوع فعالیت افراد ، اهداف اعضا در آینده ، میزان مسئولیت هر یک از شرکا و تعداد افراد عضو بستگی دارد.

  • ثبت موسسات غیر تجاری

برخی از امور و فعالیت ها نظیر ارائه خدمات علمی ، آموزشی ، ورزشی ، خیریه و ... می بایست در قالب موسسات غیرتجاری به ثبت برسند. در موسسات غیرتجاری، قید سرمایه به هر میزان مجاز است. در این موسسات حداقل وجود دو نفر شریک موسسه الزامی است.
این موسسات خود به دو بخش تقسیم می شوند :
الف) موسساتی که هدفشان جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد.اینگونه موسسات اصطلاحاَ موسسات غیر انتفاعی نامیده می شوند.موسسات خیریه و انجمن های اسلامی و تخصصی و احزاب و صندوق های قرض الحسنه و گروه های سیاسی را می توان از موسسات غیر انتفاعی دانست.
ب) موسساتی که هدفشان جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و موسساتی که هدفشان ارائه خدمات شهری از قبیل نظافت و فضای سبز است.
در رابطه با مجوز موسسات غیرتجاری دو نکته حائز اهمیت است :
1) در موسسات غیر تجاری که هدفشان جلب منافع مادی است موسسین باید پس از به ثبت رساندن موسسه نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.
2) در موسسات غیر تجاری که هدفشان غیر انتفاعی است می بایستی هنگام درخواست ثبت توسط اداره ثبت شرکت ها مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام شود و پس از وصول پاسخ مثبت ، نسبت به ثبت اقدام خواهد شد.
مراحل ثبت شرکت در قزوین :
ثبت شرکت دارای روند حقوقی و قانونی خاصی است. در ذیل به بررسی این مراحل می پردازیم.
- مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها  و تکمیل ثبت نام
- اعلام تاییدیه نام شرکت در سامانه ( حدود 48 ساعت بعد در صورت عدم ایراد در اطلاعات وارد شده )
- ارسال مدارک از طریق اداره پست به صورت سفارشی جهت انجام ثبت شرکت درقزوین و  درج بارکد پستی در سامانه
پس از طی مراحل فوق، کارشناسان اداره ثبت قزوین به بررسی مدارک ارسال شده می پردازند و در صورت تایید مدارک ارسالی ، نسبت به صدور آگهی اقدام می نماید که در اینصورت باید شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره مراجعه نماید.
پس از تایید تمام مراحل و دریافت شماره ی ثبت، می بایست آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی به ثبت برسانید .
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.
موسسه حقوقی فکر برتر، افتخار دارد با استفاده از توان بالای کادر مجرب خود ، در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت انجام کلیه ی امور شما در قزوین به عمل آورد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران