صورت جلسه ثبت اولین مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

جلسه اولین مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی :
ملاک تشخیص تعداد داوطلبان عضویت حاضر در جلسه اولین مجمع عمومی عادی، ورقه حضوری است که حاضران، در بدو ورود، اصالتاَ یا به نمایندگی ، امضا می کنند. در صورت رسمیت نیافتن جلسه مجمع عمومی در راس وقت مقرر، مقام دعوت کننده، یعنی هیئت موسس، باید برگزاری جلسه را به مدت نیم ساعت به تاخیر اندازد ؛ و در صورتی که باز هم نصاب لازم حاصل نشود، صورت جلسه ای دایر بر عدم رسمیت آن تهیه و به امضای حاضران برساند. این صورت جلسه را " صورت جلسه منفی " می گویند.
برای اداره جلسه مجمع ، بدواَ حاضران از بین خود یک نفر رئیس سنی ( فردی که ظاهراَ بیش از دیگران سن دارد ) انتخاب می کنند. پس از اعمال کنترل های لازم ، از قبیل احراز هویت اشخاص حاضر و مطابقت آن با ورقه حضور و اطمینان از حضور و تعداد لازم داوطلبان و حصول نصاب مقرر برای رسمیت جلسه، با اعلام رسمیت آن از بین حاضران هیئت رئیسه ای مرکب از یک نفر به عنوان رئیس مجمع ، یک نفر منشی و دو نفر به عنوان ناظر انتخاب می شود. پس از این انتخاب ، نقش رئیس سنی جلسه خاتمه پیدا می کند و رئیس انتخابی مجمع اداره جلسه را بر عهده می گیرد. نخست منشی مجمع دستور جلسه را قرائت می کند و پس از استماع گزارش هیئت موسس در مورد اقدامات و هزینه هایی که صرف کرده اند . گزارش آنان در مورد ارزیابی آورده های غیرنقدی و اتخاذ تصمیم درباره آن ها، اساسنامه تعاونی مطرح و مطالب آن مورد بحث و بررسی واقع می شود و موافقان و مخالفان نظر خود را درباره آن بیان می دارند و آنگاه رای گیری می شود. لازم است قبل از رای گیری، رئیس جلسه مطالبی را به شرح ذیل برای یادآوری به حاضران اعلام دارد :
- هر فرد بدون در نظر گرفتن میزان سهم ، فقط دارای یک رای است.
- تصویب اساسنامه با حداقل دوسوم آرای حاضران در جلسه صورت می گیرد.
- اساسنامه مصوب برای همه اعضای شرکت تعاونی، افرادی که در جلسه مجمع حاضر بوده و به آن رای موافق نداده اند و کسانی که در آن حضور نداشته اند نیز لازم الرعایه خواهد بود.
- داوطلبان عضویتی که با اساسنامه مصوب موافقت نداشته باشند – اعم از اینکه به آن رای مخالف یا ممتنع داده باشند – می توانند در همان جلسه پس از تصویب اساسنامه درخواست عضویت خود را پس بگیرند و از جلسه خارج شوند.
پس از تصویب شدن اساسنامه، هیئت مدیره و بازرس یا بازرسان تعاونی انتخاب و درباره سایر موارد دستور جلسه تصمیم گیری می شود. برای این منظور منشی جلسه تعداد اعضای اصلی و علی البدل هیئت مدیره و تعداد بازرس یا بازرسان اصلی و علی البدل را که در اساسنامه مصوب تعیین شده است اعلام می کند و نیز نحوه رای گیری و اکثریت لازم برای انتخاب را مطابق مقررات قانونی و اساسنامه مصوب متذکر می شود. بدواَ نامزدهایی که پس از احراز وجود شرایط مقرر در ماده 38 قانون بخش تعاونی و اساسنامه مربوط به مجمع معرفی شده اند، با اجازه رئیس جلسه در مهلتی که به تساوی برای هر یک از آنان داده می شود، اقدام به معرفی خود می نماید آنگاه رای گیری شده و آرا شمارش می شود.
هرگاه در جلسه مجمع مذاکرات به اخذ تصمیم درباره کلیه موارد دستور جلسه منتهی نشود، جلسه به عنوان تنفس تعطیل می شود و مذاکرات و اتخاذ تصمیم درباره مابقی دستور جلسه، در جلسه بعدی ادامه پیدا می کند. هیئت رئیسه جلسه بعد از تنفس همان خواهد بود که در جلسه قبل از تنفس انتخاب شده اند ؛ مگر اینکه یک یا برخی از آن ها حاضر نشده باشند که در این صورت به جای هر یک از آنان فرد دیگری از حاضران انتخاب خواهد شد. جلسه بعد از تنفس منحصراَ برای تعقیب مذاکرات و اتخاذ تصمیم درباره مابقی موارد دستور جلسه قبل تشکیل می شود و نباید از جلسه اول بیش از یک هفته فاصله داشته باشد.

  • صورت جلسه ثبت اولین مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی

برای مجمع باید صورت جلسه ای تهیه و به امضای رئیس و منشی و ناظران برسد. در صورت جلسه به طور موجز ( = کوتاه و مختصر ) و رسا خلاصه ای از جریان امور راجع به تشکیل مجمع ، اعمال کنترل ها ، اعلام رسمیت جلسه ، انتخاب هیئت رئیسه و ناظران ، تصویب اساسنامه و تعداد آرا و اکثریت مربوط به آن، اسامی کسانی که پس از تصویب اساسنامه به علت موافق نبودن با آن، درخواست عضویت خود را پس گرفته اند، انتخاب اعضای اصلی و علی البدل اولین هیئت مدیره و اولین بازرس یا بازرسان و نام ، نام خانوادگی و سایر مشخصات و تعداد آرای هریک از آن ها به ترتیب تعداد و اینکه قبلاَ حائز شرایط لازم بودن آن ها احراز شده است و غیره درج شود. ضمناَ لازم است نام، نام خانوادگی و مشخصات و تعداد آرای دیگر نامزدهای عضویت در هیئت مدیره و بازرسی نیز در صورت جلسه به ترتیب مقدار آرا قید شود تا هرگاه فرد یا افرادی از انتخاب شوندگان از قبول سمت و اعلام قبولی خودداری کنند، بتوان از آن ها برای تصدی سمت های مذکور دعوت کرد.
یادآوری می شود که صورت جلسه اولین مجمع عمومی عادی از جمله مدارکی است که باید برای اخذ مجوز ثبت به وزارت تعاون و برای ثبت تعاونی به مرجع ثبت تسلیم شود و هیئت مدیره نیز مکلف است آن را جزو اسناد شرکت ضبط و حفظ کند. هرگاه بعضی از اعضای هیئت رئیسه نظر دیگری داشته باشند، می توانند ذیل امضای خود آن را مرقوم نمایند.
رئیس مجمع مکلف است نسخه ای از صورت جلسه مجمع و اساسنامه مصوب را به وزارت تعاون تسلیم کند. از آن جا که لازم است نحوه برگزاری مجمع و انتخابات انجام شده در آن به تایید وزارت تعاون برسد، رئیس مجمع مکلف است تا تایید وزارت ، کلیه اوراق رای را ضمن تنظیم صورت مجلسی که با قید تعداد آرای ماخوذه و تعداد آرای مثبت و مخدوش به امضای هیئت رئیسه مجمع می رسد، نگاهداری کند.
با خاتمه بافتن جلسه اولین مجمع عمومی عادی، رئیس مجمع باید در اولین فرصت با تنظیم صورت مجلسی کلیه اوراق و مدارک مربوط به برگزاری مجمع و اوراق و مدارکی را که هیئت موسس به مجمع تسلیم کرده است به هیئت مدیره منتخب تحویل دهد تا پس از استفاده از آن ها برای ثبت تعاونی ، جزو اسناد و مدارک مربوط ضبط و حفظ شود.
از انتخابتان متشکریم .
جهت تنظیم صورت جلسه رایگان می توانید از خدمات تنظیم صورتجلسه به صورت کاملاَ رایگان در وب سایت فکر برتر بهره بگیرید.
سامانه هوشمند تنظیم صورتجلسات منطبق بر قانون تجارت و آخرین بخشنامه ها ی اداره کل ثبت شرکتهای کشور تولید و راه اندازی شده است تا ابزاری کارآمد و راه گشا برای وکلا ، حقوقدانان ، موسسات حقوقی ، کارشناسان و سایر شرکتها و موسسات باشد .

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران