مدارک لازم جهت ثبت موسسه ی حقوقی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

با توجه به اینکه موسسات حقوقی زیر مجموعه موسسات غیر تجاری محسوب می شوند، لازم دانستیم به مناسبت موضوع قبل از آنکه راجع به مدارک و اسناد لازم جهت ثبت موسسه حقوقی توضیحاتی داده شود برای آشنایی ذهن خوانندگان ابتدا به موسسات غیر تجاری و شرایط ثبت آن، اشاره ای داشته باشیم و سپس وارد بحث اصلی شویم. قدر مسلم آن است که شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در این رابطه  با کارشناسان ما در موسسه حقوقی فکر برتر در ارتباط باشید. همکاران ما در این مرکز ، از طریق مشاوره تخصصی رایگان شما را راهنمایی خواهند کرد.

  • موسسات غیر تجاری و شرایط ثبت آن

همان طور که گفته شد، موسسات حقوقی زیر مجموعه ی موسسات غیرتجاری محسوب می شوند. موسسات غیر تجاری دارای اهداف و مقاصد غیر تجاری از قبیل امور علمی یا ادبی و امثال آن می باشند اعم از اینکه موسسین و تشکیل دهندگان آن ها قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند . بنابراین ، می توان گفت کلیه موسسات و سازمان هایی که به منظور و اهداف غیر تجاری تشکیل می شوند و جزء دستگاه های دولتی نباشند در شمار سازمان ها و موسسات غیر تجاری می باشند مانند  انجمن های علمی و غیره
موسسات غیرتجاری ، به شرطی دارای شخصیت حقوقی خواهند بود که در دفتر مخصوصی که وزارت دادگستری طبق آیین نامه نعیین نموده ثبت شوند. بنابراین قبل از ثبت ، این قبیل موسسات دارای رسمیت نخواهند بود و در حقیقت از نظر قانون موجودیت نخواهند داشت.
شرایط ثبت موسسات غیرتجاری :
- حداقل تعداد شرکا ، ۲ نفر و حداکثر بدون محدودیت می باشد.
- در موسسات غیر تجاری انتخاب بازرس اجباری نمی باشد اما می تواند دارای بازرس باشد. حداقل تعداد مدیران در این موسسات 2 نفر عضو می باشد که می بایست به سن قانونی 18 سال رسیده باشند.
- حداقل سرمایه جهت ثبت موسسه یکصد هزار تومان می باشد.

  • ارکان موسسه حقوقی

هر موسسه حقوقی دارای ارکان ذیل است :
مجمع عمومی – مدیر یا مدیران
وفق ماده 10 آیین نامه مربوط به تشکیل موسسات حقوقی، مجمع عمومی منحصراَ از اجتماع اعضاء سهامدار تشکیل می گردد. تاریخ و ترتیب تشکیل و نحوه اخذ رای در مجمع را اساسنامه معین می کند. مجمع عمومی ممکن است به صورت عادی، عادی به صورت فوق العاده و فوق العاده تشکیل شود.
موسسه حقوقی طبق اساسنامه حسب مورد به وسیله مدیر با مدیران منتخب از بین اعضاء مجمع اداره می شود. حدود اختیارات مدیر یا مدیران را مجمع عمومی تعیین می کند. در هر حال مدیر یا مدیران مسئول حسن اداره موسسه از هر حیث می باشند.
مدیر یا مدیران در امور مربوط به موسسه نماینده قانونی موسسه در کلیه نهادها و موسسات و مراجع قانونی و قضایی و سایر اشخاص ثالث می باشند. قبول خدمات و تنظیم قراردادهای لازم با مدیر یا مدیران موسسه بوده که باید حافظ اسرار و اسناد ارباب رجوع باشند و در قبال وجوه و مدارک ماخوذه رسید داد دو اسناد و مدارک مربوطه را به طریق مطمئنی در موسسه نگهداری نمایند.

  • مدارک و اسناد لازم جهت ثبت موسسه حقوقی

1-  دو نسخه تقاضانامه ثبت موسسه که به صورت چاپی است.
2- دو نسخه اساسنامه تکمیل شده
3- دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
4- دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره یا رکن اداره کننده
5- کپی برابر با اصل مدارک احراز هویت موسسین و مدیران
6- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی نماینده شخص حقوقی
7- حداقل یکی از اعضای هیئت مدیره ی شرکت باید مدرک تحصیلی کارشناسی حقوقی داشته باشند. ( باید این مدرک تحصیلی متعلق به یکی از اعضاء هیئت مدیره ی شرکت باشد).
8- ارائه گواهی نامه تصدیق به همراه ترجمه فارسی در 2 نسخه  ( چنانچه موسسه در کشور دیگری هم به ثبت رسیده است).
9- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
نکته : اوراق تقاضانامه می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردد.
از همراهیتان سپاسگزاریم.

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران