ثبت شرکت زنبورداری

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در خصوص زنبورداری و ثبت شرکت زنبورداری در اختیار علاقه مندان به تاسیس این شرکت ها قرار دهیم.
تاریخچه زندگی و قدمت زندگی زنبورعسل روی کره زمین، زندگی اجتماعی زنبورعسل در یک کلنی، نظم اجتماعی حاکم در کندو، قدرت خارق العاده زنبور عسل در معماری و ساختن حجره های مومی شان، موروثی بودن عموم اطلاعات کاربردی، ویژگی های خاص زیست شناسی، قدرت منحصر به فرد زنبورعسل در تبدیل شهد گیاهان یا شربت شکربه عسل به عنوان یک غذای پر انرژی و دارویی شفا بخش، قدرت این حشره در ساختن موم و موم بافی، جمع آوری بره موم و کاربرد آن، ساختن زهر به منظور استفاده از آن در هنگام دفاع و به عنوان یک داروی مهم و از همه این شگفتی ها مهم تر، قابلیت منحصر به فرد زنبورعسل در جمع آوری گرده گیاهان و گرده افشانی بسیاری از گیاهان گلدار، از جمله دلایلی است که بسیاری از افراد را علاقه مند به فعالیت در این رشته نموده است.

⃰  میزان تولید محصول عسل به آب و هوا، نژاد زنبور و مدیریت زنبوردار بستگی دارد.
عامل مدیریت در زنبورداری همچون سایر امور از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا یک زنبوردار ناآگاه نه تنها قادر به عسل گیری از زنبورهای عسل نخواهد بود،بلکه به راحتی کلنی های خود را به کشتن می دهد.بنابراین آشنایی به فنون زنبورداری و داشتن اطلاعات علمی و تجارب عملی از مهم ترین واجبات کار با زنبورعسل است.
میانگین تولید عسل شهد هر کندوی جعبه ای در ایران و سایر کشورهای آسیایی 7 کیلوگرم، در کشورهای اروپایی و روسیه 10 کیلوگرم، در آمریکا 21 کیلوگرم، در نیوزلند 30 کیلوگرم، در استرالیا 36 کیلوگرم، در کانادا 40 کیلوگرم و در نقاط پر گل کانادا گاهی به 80 کیلوگرم می رسد؛بدیهی است مقدار تولید عسل شهد در نقاط مختلف هر شهر متفاوت است و به طور عمده به فراوانی منابع شهد، شرایط آب و هوایی و مدیریت زنبودار بستگی دارد. باید توجه داشت که علی رغم اعلام آمار میانگین 7 کیلوگرم تولید عسل شهد به ازای هر کندو در سال، در برخی نقاط خوش آب و هوا و سرسبز کشور، زنبورداران آگاه، باتجربه و فعال در امر کوچ دهی به موقع زنبورستان خود، توانایی تولید عسل شهد به میزان بیش از 50 کیلوگرم به ازای هر کندو را دارند.
• رده بندی زنبورعسل:
در میان زنبوران عسل دنیا در حال حاضر چهار نوع آن دارای ارزش اقتصادی هستند که عبارتند از:
- زنبورهندی Aspis Indica
- زنبور درشت Apis Dorsata
- زنبور ریز Apis florae
- زنبورعسل معمولی Apis Meaifica
• انتخاب محل زنبورستان :
یکی از مهم ترین نکات مدیریتی در پرورش زنبورعسل انتخاب صحیح محل استقرار زنبورستان است؛شرایط مطلوب برای محل استقرار یک زنبورستان و محل استقرار کندوها به شرح زیر می باشند:
1- شرایط آب و هوایی :
به طور کلی شرایط چون گرما یا سرمای بیش از حد تحمل زنبور ها، بارندگی پیوسته و زیاد، هوای ابری در بیشتر اوقات سال یا فصل مورد نظر، بادهای شدید، هوای شرجی یا هوای غالبا مه آلود، افزایش یا کاهش ناگهانی درجه حرارت هوا و آلودگی غیر تحمل هوا ممکن است چنان منطقه ای را برای استقرار زنبورستان نامطلوب کند.
2- پوشش گیاهی منطقه :
به طور کلی گیاهانی چون توتون، پنبه، آفتاب گردان، یونجه، شبدر، اسپرس، بیدمشک، نخود، لوبیا، نعنا، سیب، گلابی، مرکبات، اقاقیا، کاج، گیاهان زینتی، و طیف بسیار وسیعی از دیگر گیاهان زراعی، باغی، جنگلی و مرتعی منابع شده و گرده برای زنبورعسل محسوب می شوند.
3- اهمیت وجود منبع آب سالم در اطراف زنبورستان :
زنبور نیز مانند سایر جانداران به آب عنوان حیاتی ترین نیاز خود احتیاج دارد.
4- بهداشت منظم زنبورستان و اهمیت آن :
زنبورعسل نیز مانند سایر حیوانات به برخی از بیماری ها حساس است و متاسفانه بیشتر بیماری ها باعث انهدام بخش مهم یا تمام کلنی های زنبوردار می شود و یا ضمن خسارت به زنبوردار معالجه می شوند؛ بنابراین اقتصادی ترین اقدام برای جلوگیری از ابتلای زنبورها به بیماری توجه زنبوردار به بهداشت منطقه است.
5-آلودگی های صوتی و بوهای نامطلوب :
مکان استقرار زنبورستان باید دست کم 2 کیلومتر از دامداری ها، مرغ داری ها، کارخانه های دباغی و دیگر مجتمع های تولیدی که بوی ناخوشایند در آن ها تولید می شود دور باشند، زیرا بوی بد زنبوران را فراری می دهد.زنبورستان ها هم چنین باید از نقاط پر سرو صدا مثل جاده های پر رفت و آمد، کارخانه های پر سر و صدا و غیره به اندازه کافی دور باشند تا سرو صدا موجب هراس زنبورها و فراری شدن آنها نشود.
6-اهمیت دور بودن کافی زنبورستان از نقاط مسکونی :
زنبورها با توجه به شعاع پرواز خود ممکن است تا 12 کیلومتر از محل زنبورستان دور شوند.نزدیک بودن زنبورستان به مناطق مسکونی ممکن است باعث مشکلاتی برای زنبوردار شود.
7- نیاز زنبورستان به حصار
8- میزان نزدیکی زنبورستان به جاده :
برای دسترسی به وسایل نقلیه برای حمل و نقل، بارگیری و تخلیه کندوها
9- بهترین مناطق استقرار یک زنبورستان :
بی تردید بهترین مکان استقرار یک زنبورستان در یک باغ یا مزرعه بزرگی است که محصول آن باید توسط زنبورعسل گرده افشانی شود؛ در این صورت علاوه بر تولید عسل برای زنبوردار محصولات کشاورز یا باغدار هم به قدر کافی گرده افشانی می شود.
10- استقرار زنبورستان در کنار دریا یا رودخانه :
چانچه زنبورستان در ساحل دریا یا رودخانه مستقر شود زنبورها برای نوشیدن و جمع آوری آب به طرف آنها رفته و معمولا جریان آب رودخانه یا امواج دریا بیشتر زنبورها را غرق می کند و به این ترتیب خسارت سنگینی به جمعیت کلنی ها وارد می شود.
11- سطح زنبورستان و استقرار کندوها روی پایه یا سکو:
سطح زمین زنبورستان باید دست کم 30 سانتی متر بالاتر از زمین های اطراف باشد.
12- فاصله کندوها از هم در یک زنبورستان :
در یک زنبورستان رعایت فاصله 2/5 متر بین دو کندو ضروری است.
13- محافظت کندوها از عوامل نامساعد جوی ومحیطی.
14- نحوه استقرار کندوها در زنبورستان :
محل استقرار کندوها در زنبورستان باید به گونه ای طراحی شود که زنبورهای پرواز کننده از کندوهای مختلف مانعی در جلوی زنبورهای دیگر نباشد به همین جهت در استقرار کندوها طرح هایی چون زیگزاگ- مربع- گروهی- موازی و غیره ممکن است عملی گردد.
15- مسافت مکان جدید زنبورستان تا مکان قبلی :
شعاع پرواز مفید زنبورعسل به 2 کیلومتر و شعاع پرواز دور آن به 6 کیلومتر و گاهی به 12 کیلومتر می رسد،برای جلوگیری از مراجعت زنبورها به مکان زنبورستان قبلی مکان زنبورستان جدید تا قبلی باید بیش از 6 کیلومتر فاصله داشته باشد.
• فصل پرورش زنبورها :
فصل پرورش نوزادان در شرایط آب و هوایی معتدل، به مقدار کم، از اواسط دیماه شروع شده مرتب توسعه می یابد و اوایل اردیبهشت به حداکثر خود می رسد؛ در صورتی که شرایط اجازه دهد، فعالیت تولید مثل آنها، به همبن وضع، تا اواخر خردادماه ادامه پیدا می کند و از آن به بعد رو به نقصان می گذارد. در ماه های آبان و آذر فعالیت زاد و ولد به کلی متوقف می شود.
• ثبت شرکت پرورش زنبور عسل :
شما عزیزان برای ثبت شرکت پرورش شرکت زنبور عسل می توانید یکی از انواع شرکت مسئولیت محدود و یا سهامی خاص را مد نظر بگیرید؛« خاطرنشان می شویم ثبت این گونه شرکت ها با موضوع فعالیت پرورش، نگهداری، تکثیر زنبورعسل و تولید عسل، نیازمند اخذ مجوز ازمراجع مسئول نمی باشد وهمگان می توانند نسبت به تاسیس شرکت های مذکور اقدام نمایند.» در ادامه به توضیح راجع به ثبت این شرکت ها می پردازیم.
• شرکت با مسئولیت محدود :
شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در اسم شرکت باید عبارت"با مسئولیت محدود"قید شود.
• شرایط ثبت شرکت پرورش زنبورعسل با مسئولیت محدود:
- سرمایه شروع برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود صد هزار تومان
- تعهد به پرداخت کل سرمایه
- حضور حداقل دو نفر به عنوان اعضا
• مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت پرورش زنبورعسل با مسئولیت محدود:
- تصویر مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) همه اعضا
- دو برگ شرکتنامه
- دو نسخه اساسنامه
- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود
- اقرارنامه امضا شده
- اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کیفیر از دفاتر پلیس +10
- دریافت مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
• شرکت سهامی خاص :
شرکتی است که تمام سرمایه آن منحصرا توسط موسسین تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است؛ تعداد سهامداران در این شرکت نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.
• شرایط مورد نیاز جهت ثبت شرکت پرورش زنبورعسل سهامی خاص :
- حداقل سه نفر سهامدار به همراه 2نفر بازرس که بازرسین نباید نسبت فامیلی با اعضاء داشته باشند.
- حداقل آورده نقدی یک میلیون ریال
- حداقل 35 درصد سرمایه برای ثبت شرکت باید نقدا پرداخت شود
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت زنبورعسل سهامی خاص :
- فتوکپی مدارک شناسایی اعضا شامل (کارت ملی و شناسنامه)
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمام اعضاء
- امضاء اقرارنامه
- مجوز در صورت نیاز
- تنظیم وکالتنامه به نام وکیل در صورتی که امور ثبت شرکت سهامی خاص توسط وکیل انجام شود.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در رابطه با ثبت شرکت زنبورداری با ما تماس حاصل فرمایید.

ثبت شرکت فکر برتر؛ برای ارائه هرگونه خدمات ثبتی در جهت یاری رساندن به متقاضیان گرامی آمادگی کامل دارد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران