ثبت شرکت در گلستان

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

یکی از اقدامات اساسی در راستای انجام امور تجاری، تولیدی، خدماتی و .. ثبت شرکت است. ثبت شرکت قرادادی تجاری است که گاه بین افراد حقیقی )مردم عادی ( و حقوقی )شرکت ها ( بسته می شود تا بنا بر آن سرمایه ، توانایی یا روابط  خود را  در چهار چوب قوانین برای کسب منفعت به شراکت بگذارند که قوانین حاکم بر ثبت شرکتها تعیین کننده چگونگی این روابط می باشد. 
به موجب قانون هرگونه شرکتی که تصمیم به تشکیل و فعالیت را دارد حتماَ می بایست ضمن فراهم نمودن مدارک مورد نیاز، تمامی مراحل ثبت شرکت را طی کند وگرنه به رسمیت شناخته نمی شود و فعالیت آن غیرقانونی می باشد و به جزای نقدی و انحلال شرکت و ممنوعیت از فعالیت محکوم خواهد شد.
در ذیل به بررسی شرایط ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری در گلستان می پردازیم. پرواضح است، خوانندگان محترم می توانند در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در این رابطه با همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایند.

  • ثبت شرکت در گلستان

قانون تجارت ایران در ماده 20، شرکت های تجاری را بر 7 قسم و به شرح ذیل احصاء نموده است :
1.شرکت های سهامی ( به موجب ماده 4 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 شرکت سهامی به دو نوع شرکت سهامی عام و خاص تقسیم می شود.)
2.شرکت تضامنی
3.شرکت با مسئولیت محدود
4.شرکت مختلط غیر سهامی
5.شرکت مختلط سهامی
6.شرکت نسبی
7.شرکت تعاونی تولید و مصرف
قابل توجه است،  در لایحه اصلاح قانون تجارت ( مصوب 1384 هیات وزیران ) از هفت نوع شرکت تجاری پیش بینی شده در قانون تجارت ، شرکت های مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی حذف شده اند ، و لذا چهار نوع شرکت تجاری یعنی سهامی، با مسئولیت محدود ، تضامنی و تعاونی فقط به رسمیت شناخته شده اند.
ثبت شرکت مستلزم اقدامات ذیل است :
- تهیه و تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت شامل اطلاعات اساسی نظیر نام ، نوع فعالیت ، مرکز اصلی ، تابعیت ، میزان سرمایه و ...
- تهیه ، تدوین ، امضاء و تسلیم اساسنامه و شرکتنامه به مرجع ثبت
- صورتجلسه مجمع عمومی که توسط اعضاء امضا شده باشد.
- تسلیم رسید بانکی در خصوص سپرده شرکت در شرف تاسیس
- تسلیم فهرست سرمایه غیرنقدی ( با قید زمان تعهد )
- خلاصه مفاد شرکتنامه باید ظرف مدت یک ماه در روزنامه رسمی کشور و یک روزنامه کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت ( به هزینه شرکت ) درج و منتشر شود.
چند نکته :
1- در قوانین ایران، حداقل تعداد سهامداران برای ثبت شرکت 2 نفر و در شرکت های سهامی خاص 3 نفر و حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت یک میلیون ریال است .
2- حداقل سن برای ثبت شرکت 18 سال است . البته این نیز قابل ذکر است که در شرکت های سهامی خاص فردیکه به سن قانونی نرسیده می تواند در شرکت حضور یابد و بدون عضویت در هیات مدیره شرکت و فقط به عنوان سهامدار در شرکت عضو باشد.
3- چنانچه موضوع فعالیت شما نیاز به اخذ مجوز داشته باشد می بایست قبل از اقدام به ثبت، نسبت به اخذ مجوز لازم از مراجع ذیصلاح اقدام به عمل آورید. البته همه فعالیت ها نیاز به مجوز ندارند.
4- اوراق تقاضانامه و شرکتنامه به دلیل بهادار بودن صرفاَ می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند. همچنین فرم اظهارنامه ، اساسنامه ، صورتجلسه  نیز در اداره ثبت شرکت ها موجود است.

  • ثبت موسسات غیرتجاری در گلستان

سازمان ها و موسسات غیرتجاری جزء اشخاص حقوقی حقوق خصوصی به شمار می روند. این اشخاص دارای اهداف و مقاصد غیرتجاری می باشند . ماده 584 قانون تجارت این ها را اینگونه  تعریف کرده که کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیرتجاری از قبیل امور علمی یا ادبی یا خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از اینکه موسس و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند. با توجه به این ماده ملاک تشخیص این اشخاص از شرکت های تجاری را نباید قصد انتفاع بدانیم بلکه این موضوعات فعالیت این اشخاص می باشد که آن ها را از شرکت های تجاری متمایز می سازد.
در نتیجه کلیه موسسات و سازمان هایی که به منظور اهداف غیرتجاری تشکیل می شوند و جزء دستگاه های دولتی نباشند، سازمان یا موسسه غیرتجاری می باشد.
موسسات غیر تجاری به دو قسمت تقسیم می شوند:
الف) موسساتی که هدفش جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد.اینگونه موسسات اصطلاحاَ موسسات غیر انتفاعی نامیده می شوند.موسسات خیریه و انجمن های اسلامی و تخصصی و احزاب و صندوق های قرض الحسنه و گروه های سیاسی را می توان از موسسات غیر انتفاعی دانست.
ب) موسساتی که هدفش جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و موسساتی که هدفشان ارائه خدمات شهری از قبیل نظافت و فضای سبز است.
علاقه مندان به ثبت تشکیلات و موسسات فوق نباید کمتر از دو نفر باشند و قید سرمایه به هر میزان مجاز است. این اشخاص در اقدامات اولیه باید اظهارنامه ی ثبت تشکیلات و موسسات غیرانتفاعی را در دو نسخه به زبان فارسی تنظیم نمایند.
آیا ثبت موسسه غیرتجاری نیاز به اخذ مجوز دارد ؟
در این رابطه توجه به نکات ذیل حائز اهمیت است :
1) در موسسات غیر تجاری که هدفشان جلب منافع مادی است موسسین باید پس از به ثبت رساندن موسسه نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.
2) در موسسات غیر تجاری که هدفشان غیر انتفاعی است می بایستی هنگام درخواست ثبت توسط اداره ثبت شرکت ها مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام شود و پس از وصول پاسخ مثبت ، نسبت به ثبت اقدام خواهد شد.
علاقه مندان به ثبت تشکیلات و موسسات فوق نباید کمتر از دو نفر باشند و قید سرمایه به هرمیزان مجاز است. ایشان در اقدامات اولیه باید اظهارنامه ی ثبت تشکیلات و موسسات غیرانتفاعی را در دو نسخه به زبان فارسی تنظیم نمایند.
از انتخابتان متشکریم.
خوانندگان عزیز ، می توانند سوالات خود را از طرق ذیل با ما در میان بگذارند :

  • شماره تماس:42143-021
  • سامانه ی پیامکی: 100042143
  • تماس با مشاوران ارشد از طریق شماره های مندرج در سامانه

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران