نکات قابل توجه در مورد تاسیس شرکت پست

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

پست یکی از قدیمی ترین نهادهای بشری و اولین سازمان ارتباطی جهان است که برای تامین یکی از حیاتی ترین نیازهای انسان، یعنی برقراری ارتباط ، به وجود آمده و روز به روز در لایه های زندگی فردی و اجتماعی بشر ریشه دوانده است.
ایران یکی از پیشگامان صنعت پست در جهان به شمار می رود و سابقه ای ممتاز در پیشینه پستی خود دارد. در واقع، حکومت های ایرانی پیش و بعد از اسلام به اهمیت پست از لحاظ ارتباطی پی برده و از این وسیله به عنوان یکی از تأسیسات زیر بنایی برای ارسال و ابلاغ اوامر حکومتی استفاده می کردند و بدین ترتیب در رونق و گسترش آن می کوشیدند.
از آن زمان تاکنون با وجود وسایل گوناگون ارتباطی نظیر اینترنت و پیامک ، پست به عنوان یگانه رسانه ارتباطی ساده ، ایمن ، سریع ، مقرون به صرفه و مطمئن هم چنان جایگاه خود را نزد عموم حفظ نموده است.
از جمله مهم ترین وظایف شرکت پست عبارت است از :
- تدوین راهبردها و سیاست ها، اهداف کلان و برنامه های اجرایی شرکت، جهت توسعه و بهبود ارائه خدمات پایه پستی و ارائه خدمات غیر پایه پستی در مناطق محروم و سایر مناطق کشور براساس مصوبات کمیسیون مادامی که بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری و فعالیت دراین مناطق نداشته باشد.
- بررسی و مطالعه فضای کسب و کار و شناخت نیازهای پستی جامعه و ایجاد زمینه های لازم برای توسعه و به کارگیری فناوری های نوین، انتقال دانش فنی و حمایت از توسعه فعالیت های آموزشی و پژوهشی درزمینه های تخصصی مرتبط با اهداف و وظایف شرکت با رعایت مصوبات کمیسیون .
- انجام عملیات تجزیه و مبادلات کلیه مرسولات و محموله های پستی بین المللی در دفاتر مبادله بین الملل بر اساس مصوبات کمیسیون.
- نظارت بر قبول، حمل و رهسپاری و توزیع کلیه مرسولات خرید و فروش اینترنتی و همچنین مدیریت وجوه حاصله در سطح داخلی و بین المللی به منظور تحقق شاخص های سرعت، دقت و امنیت مطابق استانداردهای تعیین شده.
- عضویت در نهادها و انجمن ها و اتحادیه های تخصصی ملی، منطقه ای و بین المللی و شرکت درمجامع، گردهمایی ها و همایش های مربوط، در زمینه های مرتبط با وظایف شرکت به نمایندگی ازطرف وزارت.
- تأمین زیرساخت های لازم برای ارتقای امنیت خدمات پستی.
- تهیه طرح و انتشار تمبر و اوراق بهادار پستی برای مصارف جاری و یابود، هماهنگ با فرهنگ و آرمان انقلاب اسلامی ایران، در جهت نشر و بیان مواضع آن در داخل و خارج ازکشور.
- مدیریت نشانی مکان های کشور مبتنی بر بانک اطلاعاتی شناسه پستی ده رقمی موضوع قانون الزام اختصاص شماره ملی و شناسه پستی برای کلیه اتباع ایرانی .
- ارائه خدمات صندوق پست فیزیکی_الکترونیکی در چهارچوب قوانین و مقررات.
• چند نکته در رابطه با تاسیس شرکت پست :
1) تأسیس و ثبت شرکت که موضوع فعالیت آن ها عرضه خدمات پستی است بدون موافقت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی و دفاتر مربوطه باید از پذیرفتن ثبت این نوع شرکت ها خود داری فرمایند.
2) تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی که پیش از تصویب این قانون به تأسیس و ثبت شرکت در زمینه ارائه خدمات مزبور مبادرت نموده عملاً به انجام خدمات پستی مشغول فعالیت هستند، مؤظفند ظرف یکماه از تاریخی که شرکت آگهی خواهد کرد جهت تطبیق وضع خود با قوانین و مقررات شرکت و تحصیل موافقت، به شرکت مراجعه نمایند، درغیر این صورت حق فعالیت ندارند و ادامه فعالیت آنها،علاوه برجلوگیری از فعالیت وی با توجه به شرایط وامکانات خاطی و مراتب جرم در مرتبه اول به ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال و درصورت تکرار به زندان از یه ماه تا یکسال محکوم خواهند شد.
کلیه امور ثبتی و اداری خود را به ما بسپارید.
ثبت شرکت فکر برتر ، افتخار دارد با بهره گیری از توان بالای کادر توانمند خود ، در  سریع ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت ثبت شرکت شما عزیزان  به عمل آورد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران