ثبت شرکت در اراک

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

اراک یکی از کلان شهرهای ایران و از بزرگ ترین شهرهای مرکز ایران و مرکز استان مرکزی و شهرستان اراک است. جمعیت اراک در سال 1390 خورشیدی برابر با 526.182 نفر بوده که از این نظر قطب جمعیتی استان مرکزی و چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران به حساب می آید.

اراک به عنوان قطب صنعت کشور همواره مورد توجه سرمایه گذاران بوده است. این استان، به دلیل موقعیت های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی ( نفت ، گاز و برق) ، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب های صنعتی و بازار مصرف، اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی، توانمندی های تولیدی و سرمایه گذاری به خصوص در بخش صنعت ، از ظرفیت بی بدیل برخوردار است که همین مهم، فرصت های سرمایه گذاری بی نظیری را فراهم می آورد.
چنانچه شما نیز تصمیم به شروع کسب و کار و سرمایه گذاری در اراک گرفته اید، پیشنهاد می شود که این مقاله را مطالعه بفرمایید. ما در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با ثبت شرکت در اراک در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

  • رایج ترین قالب ثبتی در اراک

اکثر شرکت هایی که در اراک ثبت شده اند شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص می باشند. سایر انواع شرکت ها هرچند وجهه قانونی و حقوقی لازم را دارند ولی در مقایسه با این شرکت ها کمتر مرسوم هستند. در ذیل به معرفی شرکت های مذکور می پردازیم :

شرکت با مسئولیت محدود :
طبق تعریف مندرج در ماده 94 مبحث دوم قانون تجارت ، " شرکت با مسئولیت محدود " شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
تعریف فوق مبین این واقعیت است که شرکت بامسئولیت محدود از آنجا که مسئولیت شرکاء را محدود به سرمایه یا آورده آن ها می داند شبیه شرکت سهامی است و با توجه به اینکه شرکاء به نسبت سهم الشرکه ( مالکیت درصدی از سرمایه شرکت ) در مقابل قروض و تعهدات شرکت مسئولیت دارند شبیه شرکت تضامنی یا شرکت نسبی است.

شرکت با مسئولیت محدود اغلب برای موضوعات بازرگانی نظیر آرایشی بهداشتی، آشامیدنی، مواد غذایی، خرید، فروش، صادرات ، واردات  و به طور کلی کلیه موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی ندارند مناسب تر می باشد. از ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود ، داشتن هیئت مدیره ( تصمیم گیرنده ) خارج از شرکاء می باشد که برای سرمایه گذاری افراد دیگر قابل استفاده می باشد. برای ثبت شرکت بامسئولیت محدود نیاز به واریز سرمایه در حساب بانکی و یا بازکردن حساب بانکی در هنگام تاسیس نمی باشد.
حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت 100.000 تومان می باشد. تعداد افراد تشکیل دهنده شرکت بامسئولیت محدود در اراک حداقل دو نفر است. اگر این دو نفر دارای رابطه فامیلی باشند مشکلی نیست.

شرکت سهامی خاص :
شرکت سهامی خاص، شرکتی است که بین سه نفر یا بیشتر که معمولاَ از دوستان و آشنایان یکدیگر می باشند تشکیل شده که سرمایه آن توسط موسسین آن تامین شده و در آن پذیره نویسی و مجمع عمومی موسس وجود ندارد. در بدو تاسیس سی و پنج درصد از سرمایه شرکت توسط اعضاء در حساب مخصوصی در بانک واریز شود.
شرکت سهامی خاص همچنین دارای ارگان سه گانه است که عبارتند از :
1- رکن تصمیم گیرنده ( مجمع عمومی )
2- رکن اداره کننده ( هیات مدیره )
3- رکن کنترل کننده ( بازرس یا بازرسان )
سرمایه شرکت سهامی خاص به هنگام تاسیس نباید از 000/000/1 ریال کمتر باشد. ولی در مورد افزایش یا حداکثر آن محدودیتی وجود ندارد.
در نام شرکت باید کلمه " خاص " قبل از ذکر نام شرکت و یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود. مثلاَ " شرکت سهامی خاص البرز " یا " شرکت البرز، سهامی خاص ".
لازم است بلافاصله قبل از نام شرکت یا بعد از آن عنوان " شرکت سهامی خاص" در تمام اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های آن به طور روشن و خوانا نوشته شود.
موضوع شرکت سهامی متاثر از نوع فعالیتی است که شرکت برای آن منظور تشکیل شده گردیده و ناظر به امور انتفاعی اعم از امور تجاری و غیرتجاری است.
ثبت شرکت سهامی خاص در اراک حداقل با 5 نفر تشکیل می گردد که سه نفر سهامدار و دو نفر بازرس شرکت هستند که تعداد اعضا و سهامداران قابل افزایش است.

  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در اراک :

1- کپی مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی اعضای هیئت مدیره و شرکا ( هیئت مدیره، سهامداران و بازرسین برای شرکت های سهامی خاص )
2- گواهی عدم سوء پیشینه اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل و بازرسین ( فردی که فقط شریک یا سهامدار باشد و در هیئت مدیره سمتی نداشته باشد و بازرس هم نباشند نیازی به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه ندارد ).
3- کپی مجوز یا مدرک تحصیلی با توجه به موضوع فعالیت شرکت در صورت نیاز
4- ارائه گواهی بانک خطاب به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری اراک مبنی بر واریز حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت در حساب افتتاح شده به نام شرکت با قید عبارت شرکت در شرف تاسیس ( فقط برای شرکت های سهامی خاص واریز حداقل 35% و ارائه گواهی باید انجام شود ).

  • مراحل ثبت شرکت در اراک :

1- ثبت نام در سامانه پذیرش تاسیس ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری و اخذ شماره پیگیری پرونده از سامانه
2- پیگیری وضعیت کارشناسی پرونده با کد پیگیری پذیرش تاسیس از سامانه ثبت شرکت ها تا زمان دریافت ابلاغیه تایید نام شرکت
3- مراجعه سهامداران به بانک و واریز 35% سرمایه اعلامی به حساب افتتاح شده به نام شرکت و اخذ گواهی بانک خطاب به اداره ثبت شرکت ها مبنی بر پرداخت 35% سرمایه اولیه ( مختص شرکت های سهامی خاص )
4- پرینت اوراق رسمی شرکت شامل اساسنامه، تقاضانامه، شرکتنامه و متن صورتجلسه از سامانه و امضای کلیه صفحات آن توسط کلیه افراد شرکت ( شرکا و هیئت مدیره ) و برای شرکت های سهامی خاص شامل اساسنامه، اظهارنامه و متن صورتجلسه از سامانه و امضای کلیه صفحات آن توسط کلیه افراد شرکت ( سهامداران و هیئت مدیره )
5- پست کلیه مدارک به اداره ثبت شرکت ها
6- پیگیری وضعیت کارشناسی پرونده تا زمان اخذ ابلاغیه صدور آگهی تاسیس در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری
7- مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و دفترنویسی توسط یکی از سهامداران یا اعضای هیئت مدیره و اخذ آگهی تاسیس و مدارک شرکت

  • نکات مهم راجع به ثبت شرکت :

- سرمایه شرکت موجب افزایش مالیات شرکت نمی شود. مبلغ مالیات با توجه به درآمد شرکت تعیین می گردد و تنها ارتباط بین سرمایه اولیه و هزینه های اداره دارایی، پرداخت مبلغ 2 در 1000 مبلغ سرمایه اولیه به هنگام تشکیل پرونده مالیاتی است.
- مالیات کلیه شعب از طریق حوزه مالیاتی محلی که دفتر مرکزی در آن واقع شده است بررسی می شود.
- با ثبت شرکت در یک شهر در شهر دیگری هم می توان فعالیت داشت.
- در هر شهر نمی توان بیش از یک شعبه به ثبت رسانید. شهری که دفتر مرکزی در آن واقع شده است اصلاَ امکان تاسیس شعبه وجود ندارد.

سوالات خود را از ما بپرسید. 4243-021
ثبت شرکت فکر برتر؛ برای ارائه هرگونه خدمات ثبتی در جهت یاری رساندن به متقاضیان گرامی آمادگی کامل دارد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران