هزینه ثبت شرکت در شیراز

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 یکی از معروف ترین شهرهای ایران در جهان شیراز است. شیراز مرکز استان فارس است و در جنوب غربی ایران قرار دارد . این کلان شهر بیستمین کلان شهر پر جمعیت خاورمیانه به شمار می رود.
از آن جا که ظرفیت های بسیار زیادی برای فعالیت و کسب و کار و تولید اشتغال و تولید ثروت در این شهر وجود دارد ، موسسات و شرکت های بسیاری در این شهر مشغول به فعالیت می باشند. اما سوالی که در این زمینه ممکن است مطرح شود این است که هزینه های ثبت شرکت در شیراز شامل چه مواردی است ؟

هزینه های ثبت شرکت به اقسام مختلفی تقسیم می گردد. در حقیقت هزینه ثبت شرکت شامل قیمت پایه ثبتی، حق الدرج ، حق الثبت ، حق ابطال تمبرهای داخل اداره ثبت شرکت ها ، هزینه های پستی ، هزینه پاکت ، پوشه و دیگر تعلقات ، اساسنامه ، اظهارنامه ، تعیین  نام ، تنظیم صورت جلسات ، واریزی های اداره ثبت ، اوراق ثبت و درج آگهی در روزنامه رسمی و روزنامه های کثیرالانتشار ، حق الزحمه وکیل ثبت شرکت در شیراز، هزینه پلمپ دفاتر تجاری ، هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی و حتی سرمایه اولیه مورد نیاز خود شرکت می باشد. 


هزینه های ثبت شرکت در شهر شیراز

در ادامه به تشریح این هزینه ها می پردازیم :
 هزینه تعیین نام
انتخاب نام شرکت یکی از پیش نیازهای مهم و اساسی جهت به ثبت رساندن شرکت می باشد. متقاضیان ثبت نام اشخاص حقوقی ، می بایست با مراجعه به سامانه http://www.irsherkat.ssaa.ir و مشخص نمودن نوع شخصیت حقوقی و تکمیل اطلاعات خواسته شده، 5 نام را انتخاب و در سامانه درج نمایند تا پس از بررسی ، کارشناس مربوطه یکی از نام ها را به ترتیب اولویت مورد تایید قرار دهد.
به منظور تعیین نام و بررسی کارشناس اداره ثبت باید وجه حق النام پرداخت شود و فیش واریزی به اداره ثبت شرکت ها ارائه گردد.
هزینه پستی ثبت شرکت 
بمنظور تسریع در امر تحویل مدارک شرکت،.پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش ، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پستی معین در هر شهر به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید. هزینه پستی در مراکز مختلف بسته به میزان وزن و تعداد اوراق ( برگه ها ) متغیر می باشد.
هزینه حق الثبت 
منظور از حق الثبت همان ابطال فیش سرمایه های مختلف متغیر می باشد. این هزینه طبق تعرفه اداره ثبت شرکت ها محاسبه می گردد.
 هزینه حق الدرج
طریقه محاسبه حق الدرج در اداره مربوطه بستگی به تعداد خطوط موجود در آگهی تاسیس شرکت دارد و هر چقدر موضوع شرکت بیشتر و تعداد اعضاء بیشتر باشد هزینه حق الدرج افزایش می یابد.
 هزینه روزنامه رسمی کشور
نحوه محاسبه روزنامه رسمی بستگی به میزان موضوع و تعداد اعضاء شرکت دارد و به صورت آنلاین و علی الحساب محاسبه می گردد که می توان در همان سامانه نسبت به پرداخت اینترنتی آن اقدام نمود.
 هزینه پلمپ دفاتر تجاری 
هر تاجر به استثنای کسبه جزء مکلف است دفاتر ذیل را پلمپ نماید :
1- دفتر روزنامه 2- دفتر کل 3- دفتر دارایی
هزینه دفاتر کل و روزنامه و دفتر دارایی با توجه به اینکه 50 یا 100 برگی یا بیشتر باشند در واحدهای ثبتی مختلف متفاوت است.
هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی 
پس از ثبت کردن شرکت، شرکت دو ماه از تاریخ ثبت فرصت دارد تا نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی از حوزه مالیاتی مربوط به خود اقدام نماید.
برای تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی می بایست ابتدا 2 در 1000 سرمایه شرکت به اداره امور مالیاتی و دارایی مربوطه پرداخت گردد و سپس فیش های مربوط به تشکیل پرونده و اخذ کد اقتصادی واریز گردند.
لازم است به این نکته توجه شود که ثبت شرکت در شهرهای کوچک در مقایسه با مراکز استان ها و کلان شهرها تفاوت به سزایی دارد. به عنوان مثال، این کار در کلان شهرهایی همانند شیراز و اصفهان در مقایسه با شهرستان هایی که وسعت کمتری دارند به مراتب با هزینه بیشتری انجام می گیرد.
علاوه بر این مبالغ بر اساس نوع شرکت و همچنین اعضای تشکیل دهنده آن، مخارج ثبت کردن شرکت نیز تفاوت دارد. بناراین هزینه کلی آن در موارد مختلف با هم متفاوت است. به طور مثال هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در شیراز با هزینه به ثبت رساندن شرکت سهامی خاص در شیراز اختلاف دارد.
تعداد شرکای ثبتی و افراد متقاضی ، طرح و موضوع فعالیت شرکت نیز بر هزینه های شرکت تاثیر دارد. برای شفافیت این مطلب می توان گفت زمانی که موضوع فعالیت شرکت طولانی باشد و موضوعات زیادی را دربرداشته باشد ؛ به طور حتم هزینه ثبت آن شرکت نیز افزایش پیدا می کند.
از همراهیتان سپاسگزاریم.
موسسه فکر برتر ، افتخار دارد با بهره گیری از توان بالای کادر توانمند خود، در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را برای شما عزیزان به عمل آورد.

 

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران