مراحل ثبت شرکت اینترنتی (ثبت تاسیس)

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

 آیا با مراحل ثبت آنلاین شرکت آشنایی دارید ؟
در این مقاله سعی نموده ایم اطلاعات کاملی راجع به مراحل ثبت اینترنتی شرکت در دسترس خوانندگان محترم قرار دهیم. دانستن این اطلاعات سبب می گردد که شخص متقاضی به راحتی بتواند نسبت به ثبت شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها اقدام نماید.

مراحل ثبت آنلاین شرکت 

برای ثبت نام اینترنتی، ابتدا به پایگاه اینترنتی اداره کل ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید. در این شیوه جدید، متقاضیان می توانند بدون مراجعه به واحد ثبت شرکت ها، از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات، درخواست پذیرش انواع ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات را از طریق درگاه اینترنتی انجام داده ، سپس نسبت به ارسال مدارک به آدرس تعیین شده اقدام نمایند.
اطلاعات وارد شده در سامانه باید علاوه بر این که از لحاظ شکلی و ماهوی با قوانین و مقررات مربوطه منطبق باشد، با متن صورت جلسات و مدارک و مستندات ابرازی نیز مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت هرگونه مغایرت در ثبت سامانه و مدارک ارسالی به اداره مربوطه باعث برگشت کار و توقف ادامه روند متقاضی می شود.
در این سامانه با ورود به قسمت " پذیرش درخواست ثبت شرکت " ، اطلاعات خواسته شده را به صورت گام به گام و با دقت تکمیل کنید. مراحل تکمیل اطلاعات در پورتال اداره مذکور به قرار ذیل است :
1- اطلاعات متقاضی
در مرحله نخست نام شخصی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است وارد می گردد . سپس " تابعیت متقاضی " تعیین می شود. چنانچه گزینه ایرانی انتخاب شود باید حتماَ شماره ملی وارد شود و در صورتی که غیرایرانی انتخاب شود باید شماره گذرنامه درج گردد.
2- نام و اطلاعات شخص حقوقی
در این صفحه شما مجاز هستید 5 نام شرکت را به ترتیب اولویت مورد نظر خود در سامانه وارد کنید. شایان ذکر است که اگر اولویت های بالاتر مورد قبول واقع شود به اولویت های بعدی ترتیب اثر داده نمی شود.
نام پیشنهادی باید دارای سابقه ثبت نباشد، دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد، حداقل سه سیلاب باشد ، لاتین و واژه ی بیگانه نبوده و فارسی باشد.
در این مرحله یک کد رهگیری به شما داده می شود.
3- مدت و موضوع فعالیت شرکت
مرحله بعد از تعیین نام های درخواستی، انتخاب موضوع شرکت است.در ثبت اینترنتی، موضوع شرکت به صورت کامل باید تنظیم شده و در سامانه قرار گیرد. موضوع شرکت چیزی است که شرکت برای آن تاسیس شده باشد و به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا که شخص حقوقی فقط درباره موضوعاتی می تواند عمل کند که در موضوع شرکت تصریح شده باشد.
موضوع شرکت باید مشروع و متضمن منافع عقلایی باشد والا از موارد ابطال شرکت خواهد بود. در صورتی که فعالیت شما نیازمند به اخذ مجوز باشد اخذ مجوز از ارگان های مربوطه مورد نیاز و ضروری است.
توجه داشته باشید ، در صورتی که فعالیت شما نیازمند مجوز باشد و شما بدون مجوز اقدام به ثبت موضوع کرده باشید ، روند اجرای شما در اداره ثبت متوقف می شود و باعث عودت پرونده می گردد. ( برای اطلاع از لیست موضوعات مجوزی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی فکربرتر در ارتباط باشید) .
همچنین شرکت ممکن است برای مدت محدودی مثلاَ 6 یا 12 سال تشکیل شود و نیز ممکن است برای مدت نامحدودی باشد.
4- آدرس دفتر مرکزی شرکت
در مرحله چهارم از سامانه ثبت شرکت ها ، آدرس دفتر مرکزی شرکت و کدپستی و شماره تلفن دفترمرکزی شرکت می بایست به صورت دقیق قید گردد. شایان ذکر است تمام مدارک از طرف سازمان ثبت شرکت ها به این آدرس برایتان ارسال خواهد شد.
5- سرمایه اولیه شرکت
در این مرحله میزان سرمایه اولیه شرکت وارد می گردد. سرمایه از مهم ترین عوامل تجارت بوده و بزرگ ترین وسیله جلب منفعت است. در واقع، اهمیت شرکت های تجاری را از سرمایه آن ها می توان درک کرد. برای سرمایه حداکثری تعیین نشده و شرکا به هرمقدار که بتوانند ممکن است سرمایه را افزایش دهند. لازم به توضیح است در قانون تجارت حداقل میزان سرمایه 000/000/1 ریال می باشد.
6- اشخاص شرکت
منظور از اشخاص، آن افرادی هستند که در شرکت یا موسسه دارای سمت می باشند. در این مرحله مشخصات کامل شناسنامه ای و آدرس و شماره تماس دقیق اشخاص شرکت قید می گردد. در صورتی که تعداد شرکا بیش از 150 نفر باشد، باید لیستی را که در این قسمت از سایت گذاشته شده است تکمیل کنید.
7- سهام یا سرمایه هر شخص
در این مرحله با انتخاب نام هر یک از اعضا مشخص نمایید که این فرد چه تعداد سهام دارد.
8- سمت و ارتباط اشخاص
منظور از ارتباط اشخاص با یکدیگر ، مشخص بودن وکیل و موکل و قیم قانونی و ... در ارتباط با شرکا و اعضای شرکت می باشد.
در این صفحه می بایست سمت اعضای شرکت ( سمت مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره) تعیین گردد. هم چنین اشخاص شرکت می توانند با توجه به جلسه موسسین شرکت سمت های دیگری را انتخاب نمایند.با پر نمودن فیلد تاریخ شروع سمت، مدت تصدی، تاریخ پایان اعتبار سمت و ... مشخص کردن وضعیت حق امضاء و در نهایت کلیک بر روی گزینه ثبت سمت شخص ، وارد مرحله بعد خواهید شد.
9- معرفی شعب شرکت
چنانچه قصد دارید برای شرکت خود شعبه ثبت کنید اطلاعات مربوطه را در این قسمت درج کنید. اما اگر در حال حاضر قصد ثبت شعبه ندارید، می توانید معرفی شعب را به زمانی دیگر موکول نمایید و گزینه مربوط به نداشتن شعب را انتخاب کنید.
10- روزنامه
در این مرحله اطلاعات سال مالی شرکت شامل " روز شروع سال مالی " و " ماه شروع سال مالی " وارد می شود.
همچنین در این قسمت اطلاعات روزنامه شرکت با انتخاب از فهرست " روزنامه شرکت " تعیین می گردد.
11- متن صورتجلسه
در این صفحه صورتجلسه موسسین هر شرکت ذکر می گردد.
12- تقاضانامه یا اظهارنامه
در این مرحله می توانید اطلاعات متن اظهارنامه یا تقاضانامه را در سامانه تایپ نمایید و یا از متن آماده موجود در سیستم استفاده کنید.
13- اساسنامه شرکت
اساسنامه، دستورالعمل و شیوه عملکرد و اداره شرکت است . در این صفحه مانند مرحله قبل می توانید اطلاعات متن اساسنامه را در سامانه تایپ نمایید و یا از متن آماده موجود در سیستم استفاده کنید. برای این منظور بر روی گزینه " دریافت متن اساسنامه " کلیک نمایید.
14- شرکتنامه
شرکتنامه سندی است که بین دو یا چند شریک بمنظور تشکیل شرکت تجاری تنظیم شده باشد. در شرکت های بامسئولیت محدود متن شرکتنامه می بایست تنظیم گردد. چنانچه اطلاعات و مدارکتان کامل باشد و قابلیت صدور آگهی داشته باشد، منجر به آگهی خواهد شد.
15- مدارک
در این مرحله با توجه به قالب شرکت ، مدارک و اسنادی که متقاضی باید ارائه نماید نشان داده می شود. متقاضی می بایست این مدارک را مطالعه نموده و نسبت به تهیه و ارائه آن ها اقدام نماید. پس از کلیک بر روی " تایید مدارک مورد نیاز " باید بر روی گزینه پذیرش کلیک نمایید. کلیک بر روی گزینه پذیرش ، پایان کار بوده و تقاضای تأسیس ثبت نهایی شده و ارسال می گردد.
مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری پس از وصول درخواست ثبت تاسیس، نسبت به بررسی نام های پیشنهادی شخصیت حقوقی اقدام و نتیجه پذیرش و یا عدم پذیرش نام را به نحو الکترونیکی به متقاضی اعلام می نماید.
در صورت تایید نام، متقاضی می بایست اصل مدارک و مستندات لازم را از طریق پست به مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان محل وقوع اقامتگاه قانونی شخص حقوقی مورد تقاضا ارسال نماید.
مرجع دریافت کننده تقاضا، مکلف است چنانچه تقاضای واصله با قوانین و مقررات منطبق بوده و مدارک و مستندات ارسالی کامل باشد، جهت تولید پیش نویس سند ، احراز هویت و اخذ امضای متقاضی ثبت اقدام نماید.
در صورت نیاز به هر گونه مشاوره تخصصی رایگان با ما تماس حاصل فرمایید.
مفتخریم که راهنمای شما در امور حقوقیتان باشیم.
مقالات مرتبط :
- نحوه ثبت شرکت به صورت آنلاین در سایت اداره ثبت شرکت ها
- راهنمای ثبت اینترنتی شرکت
- مراحل ثبت الکترونیکی شرکت ها و موسسات غیرتجاری توسط متقاضی
- آیا خودمان می توانیم شرکت ثبت نماییم ؟

 

 

 

 

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران