ثبت شرکت در استان خراسان جنوبی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

یکی از استان های ایران، استان خراسان جنوبی است. استان خراسان جنوبی ( سرزمین طلای سرخ ) ، سومین استان پهناور ایران است که در شرق ایران واقع شده است. این استان به مرکزیت بیرجند، از شرق با کشور افغانستان ، از شمال به استان خراسان رضوی ، از غرب به استان های یزد و کرمان و از جنوب با استان سیستان و بلوچستان همسایه است.
شهرستان های این استان شامل بیرجند ، قاینات ، طبس ، فردوس ، نهبندان ، سرایان ، سربیشه ، درمیان ، بشرویه ، خوسف و زیرکوه می باشد.

استان خراسان جنوبی به واسطه موقعیت خاص جغرافیایی و شرایط اقلیمی مناسب دارای مزیت های ویژه ای برای سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی، کشاورزی و باغداری و ... است. این استان همچنین دارای یک منطقه ویژه اقتصادی، 9 شهرم صنعتی و 11 ناحیه صنعتی است که وجود این مراکز بستر مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه های صنعتی و اقتصادی استان فراهم کرده است.
از جمله سایر ویژگی ها و موقعیت های ممتاز سرمایه گذاری در این استان ، می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
- فعالیت دو گمرک رسمی بیرجند و ماهیرود در کنار چهار بازارچه مرزی ماهیرود در شهرستان سربیشه ، بزدان در شهرستان قاین ، میل 78 در شهرستان درمیان و دوکوهانه در شهرستان نهبندان
- قرار گرفتن استان در مرکز ثقل محور ترانزیتی چابهار- زاهدان – بیرجند – سرخس
- وجود فرودگاه بین المللی بیرجند با داشتن پروازهای مستقیم به عراق و عربستان سعودی
- 330 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و فعالیت گمرک و بازارچه مرزی در استان
- تضمین اصل و سود حاصل سرمایه گذاری های خارجی تحت پوشش قانونی تشویق و حمایت از سرمایه گذاری
- برخورداری از 25% تخفیف در نرخ بهره و وام های دریافتی از صندوق ذخیره ارزی نسبت به سایر استان های کشور، بخشودگی از مالیات بردرآمد به میزان 100% تا 10 سال برای واحدهای صنعتی و تولیدی خارج از شعاع 30 کیلومتری مرکز استان
- امکان معرفی به حساب ذخیره ارزی مورد نیاز طرح ها به صورت خارج از نوبت
- و ...
با توجه به آنچه بیان شد، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این استان می تواند بسیار جذاب و سودآور باشد. اما آیا با روند ثبت در استان خراسان شمالی آشنایی دارید؟ انواع شرکت ها را می شناسید ؟
این مقاله محتوای پاسخ به سوالات متقاضیان محترم در خصوص ثبت شرکت در خراسان جنوبی است . در این راهنما سعی شده است اطلاعات کاملی راجع به این مهم در دسترس خوانندگان محترم قرار گیرد.
• انواع شرکت های تجاری
انواع شرکت های تجاری عبارت اند از : شرکت نسبی، شرکت سهامی، شرکت مختلط غیرسهامی، شرکت مختلط سهامی ، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی ، شرکت تعاونی تولید و مصرف
در فرآیند ثبت شرکت، تعیین نوع شرکت یکی از اقداماتی است که در پیشبرد اهداف شرکت نقش مهمی ایفا می کند. هنگامی که افراد تصمیم به ثبت شرکت تجاری دارند، در ابتدای امر بایستی انواع شرکت ها و مزایای هر یک از آن ها را به خوبی مطلع باشند.
چنانچه برای اولین بار است که می خواهید اقدام به ثبت شرکت در خراسان جنوبی کنید، از بهترین گزینه ها برای ثبت، شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود می باشد . ذیلاَ به معرفی این شرکت های متداول می پردازیم.
- شرکت های سهامی خاص :
شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است شرکت سهامی خاص نامیده می شوند. لذا، در شرکت سهامی خاص موسسان به سرمایه اشخاص ثالث ( عموم ) رجوع نمی کنند و به همین خاطر، پیچیدگی های موجود در تشکیل شرکت سهامی عام، در تشکیل شرکت سهامی خاص وجود ندارد.
در ارتباط با شرایط ماهوی تشکیل این نوع شرکت، گفتنی است : " برای تشکیل آن باید حداقل سه شخص حضور داشته باشند که بر اساس قواعد حاکم بر شرکت ها می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند ". سرمایه شرکت سهامی خاص، حداقل یک میلیون ریال است و توسط موسسات هنگام تاسیس تامین می شود.
در نام شرکت باید کلمه " خاص" قبل از ذکر نام شرکت و یا بعد از آن بلافاصله اضافه شود. مثلاَ " شرکت سهامی خاص البرز " یا " شرکت البرز، سهامی خاص " . عبارت شرکت سهامی باید در تمام نوشته ها و سربرگ های شرکت قید گردد.
- شرکت با مسئولیت محدود :
شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل می شود. مسئولیت شریک در مقابل قروض و دیون شرکت به میزان سهم الشرکه ای است که شخص در شرکت سرمایه گذاری کرده است. فرق این شرکت با شرکت های سهامی در این است که در شرکت با مسئولیت محدود به هیچ وجه سهم الشرکه صادر نمی شود و جز با رضایت عده ای از شرکاء که سه چهارم سرمایه متعلق به آن ها باشد قابل نقل و انتقال نیست.ولی در شرکت های سهامی، سهام منتشر گردیده و نیز قابل نقل و انتقال می باشد.در شرکت با مسئولیت محدود در صورت پیش بینی در اساسنامه، با فوت ، حجر ، ممنوعیت قانونی یا قضایی یکی از شرکاء شرکت منحل می شود ولی در شرکت های سهامی عام و خاص در چنین شرایطی شرکت به حیات خود ادامه می دهد.
مطابق ماده ( 94 ق. ت ) حداقل شرکاء شرکت با مسئولیت محدود 2 نفر تعیین گردیده ولی قانونگذار حداکثر شرکاء را پیش بینی ننموده است .
به هنگام تشکیل شرکت با مسئولیت محدود شرکاء که مکلف به تنظیم شرکتنامه و امضاء آن می باشند ، موضوع شرکت را در آن قید و این موضوع تعهد نباید امر ممنوعی باشد.
با این وجود اینکه در قانون تجارت ایران برای سرمایه شرکت با مسئولیت محدود حداقل سرمایه ای پیش بینی نشده ، ولی با این حال شرکت با مسئولیت محدود زمانی تشکیل می شود که کلیه سرمایه نقدی آن تادیه و سهم الشرکه غیر نقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد.
در نام شرکت باید عبارت " با مسئولیت محدود " قید شود ، والا شرکت با مسئولیت محدود در مقابل اشخاص ، شرکت تضامنی محسوب شده و تابع مقررات آن خواهد بود .ضمناَ نام شرکت نباید متضمن هیچیک از شرکاء باشد ، حال اگر شریک نام خود را به دنبال اسم شرکت قید نماید ، در مقابل اشخاص ثالث در حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی خواهد بود.

مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت شرکت

- شناسنامه و کارت ملی متقاضیان اعم از سهامداران اعضای هیئت مدیره و بازرسین
- اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای هیئت مدیره و بازرسین از پلیس + 10
- مدارک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به ارائه مدرک تحصیلی دارند.
- مجوز فعالیت برای موضوعاتی که ملزم به ارائه مجوز می باشند.
- برای شرکت سهامی خاص فیش گواهی 35% واریز سرمایه در یکی از حساب های در شرف تاسیس نزد شعب بانک های سراسر ایران
- امضای اقرار نامه عدم اشتغال در سازمان های دولتی توسط کلیه اعضای هیات مدیره
- انتخاب اسامی مورد نظر برای شرکت به ترتیب اولویت
- تعیین موضوع فعالیت شرکت
- ارائه آدرس صحیح به همراه کد پستی برای محل فعالیت شرکت و ومحل سکونت متقاضیان
- تعیین میزان سرمایه شرکت
- تعیین سهامداران و میزان سهام آن ها
- تعیین صاحبان امضاء در شرکت
- تنظیم مدارک اساسی شرکت از جمله اساسنامه ، شرکتنامه و تقاضانامه

مراحل ثبت شرکت

- ثبت نام در سامانه اداره ثبت شرکت ها
- اخذ گواهی عدم سوء پیشینه
- ارسال اوراق از طریق اداره پست جهت انجام امور ثبت شرکت
- بررسی مدارک توسط کارشناس مربوطه
- تخصیص شماره ثبت و شناسه ملی جهت درخواست ثبت شرکت
- ارسال آگهی برای منتشر نمودن در روزنامه رسمی کشور
- اقدام به امور ایجاد تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی و پلمپ دفاتر تجاری

هزینه و زمان ثبت شرکت

هزینه انواع ثبت شرکت های تجاری، عبارت است از :
هزینه های مربوط به اساسنامه و تقاضانامه و شرکتنامه ، هزینه تعیین نام شرکت ، هزینه پستی ثبت شرکت ، هزینه حق الثبت ، هزینه درج در روزنامه محلی یا حق الدرج ، هزینه پاکت و پوشه ، هزینه انتشار در روزنامه محلی و روزنامه رسمی ، هزینه پلمپ دفاتر تجاری ، هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی
شایان ذکر است هزینه های تمام شده شرکت سهامی خاص و بامسئولیت محدود را عواملی مانند گستره موضوع فعالیت شرکت ، تعداد اعضای شرکت، سرمایه اولیه شرکت و نیز تعداد خطوط روزنامه رسمی و نوع فعالیت ( خدماتی- تجاری- صادرات و...) مشخص می سازد .
مدت زمانی که به طول می انجامد تا یک شرکت در خراسان جنوبی ثبت شود به طور تقریبی 30 روز کاری می باشد.

ثبت برند و علائم تجاری در استان خراسان جنوبی

یک شرکت پس از ثبت ، جهت شناساندن محصول خود به عموم می تواند برند خود را در اداره ثبت مالکیت معنوی به ثبت برساند تا بدین ترتیب از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری هستند جلوگیری به عمل می آید.
ثبت علامت تجاری ( برند / مارک ) در ایران در اداره علامت تجاری ( در تهران ) انجام می شود که برای ثبت علامت تجاری باید کلیه مدارک لازم فراهم گردد تا با رعایت کامل مقررات مراحل قانونی ثبت آن طی شود. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند عبارت است از :
1- تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
2- مدارک هویت متقاضی :
الف) اشخاص حقیقی : فتوکپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی : آخرین روزنامه رسمی، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
3- مدارک نماینده قانونی : در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و ...) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
4- ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
5- در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و درمجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوطه.
7- استفاده ازحق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور ازمزایای حق تقدم "حداکثر تا6 ماه" استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم نمایند.
8- نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده ازعلامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی:
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.
مطابق ماده 5 قانون ثبت علائم و اختراعات ایران ، ثبت علامت ذیل ممنوع است :
1- بیرق مملکتی ایران و هر بیرق دیگری که دولت ایران استعمال آن را به طور علامت تجاری منع کند. علامت هلال احمر ، نشان ها ، مدال ها . انگ های دولت ایران .
2- کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد. ( از قبیل جمهوری اسلامی ، انقلابی ، دولتی و غیره )
3- علامات موسسات رسمی مانند آرم جمهوری اسلامی و هلال احمر و صلیب سرخ و غیره
4- علائمی که مخل انتظامات عمومی و یا منافی عفت باشد.

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران