روند ثبت شرکت در استان البرز

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

استان البرز با مرکزیت کرج، سی و یکمین استان ایران است. این استان از شمال با استان مازندران، از غرب با استان قزوین، از شرق و جنوب شرقی با استان تهران و از جنوب غربی با استان مرکزی همسایه است و شهرستان های آن شامل کرج، ساوجبلاغ ، نظر آباد و طالقان می باشد.
راه اندازی شرکت در استان البرز ، از اهمیت بسیاری برخوردار است . به طوریکه در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر و روز افزون تقاضای ثبت شرکت در این استان بوده ایم . اما سوالی که ممکن است مطرح شود این است که شرکت های تجاری چگونه به ثبت می رسند و اصولاَ ثبت شرکت در استان البرز چه مزایا و امتیازاتی را با خود به همراه دارد ؟ اطلاعات لازم در در این رابطه را می توانید در این مقاله به دست آورید.

مزایا و امتیازات ثبت شرکت در استان البرز

تاسیس شرکت بهترین و مطمئن ترین روش جهت شروع انواع فعالیت اقتصادی در استان البرز می باشد. این استان به واسطه موقعیت جغرافیایی و قابلیت های بالقوه در زمینه های مختلفی چون نیروی انسانی متخصص و ... دارای مزیت نسبی و رقابتی نسبت به سایر استان های کشور می باشد. وجود 9 شهرک صنعتی و 3500 واحد صنعتی در استان البرز، استقرار صنایع استراتژیک و بزرگ ، سهل الوصول بودن به فرودگاه های بین المللی امام خمینی و مهرآباد ، واقع شدن در شاهراههای ارتباطی کشور ، وجود منطقه ویژه اقتصادی پیام و نقش آن در صادرات محصولات تولیدی به سایر کشورها ، از جمله ظرفیت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در استان نامبرده محسوب می شود.
ثبت نمودن شرکت ، از لحاظ شرکای شرکت و مراجعین آن دارای اهمیت بسیار است و آن ها مختصراَ عبارتند از :
الف - تمامی فعالیت هایی که در قالب شرکت انجام می پذیرد وجهه قانونی و رسمی دارد و این وجهه باعث بالاتر رفتن اعتبار و موقعیت شرکت شده و فرصت های بیشتری را برای شرکت فراهم می کند.
ب- شرکت ها به دلیل فعالیت های گروهی می توانند سرمایه های کوچک و تخصص های بیشتری را در حوزه فعالیت خود وارد نمایند.
ج- شرکت هایی که به ثبت می رسند و شماره ثبت دریافت می کنند معتبرتر و برای مشتریان ارزشمند تر می باشند. چرا که با ثبت شرکت، تمامی اطلاعات دقیق شرکت ضمن درج در روزنامه رسمی و روزنامه کثیرالانتشار در سایت خود اداره ثبت شرکت ها نیز در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت . این شفاف سازی باعث جذب سرمایه گذاران و مشتریان بیشتر برای شرکت شده و موفقیت آتی شرکت را بیشتر تضمین خواهد کرد.
د- بسیاری از امتیازات و اعتبارات از سازمان ها و نهادها از قبیل وام ، در اغلب موارد تنها به شرکت ها اعطا می شود و اشخاص حقیقی از دریافت چنین مزایایی بی بهره هستند.
ه- شرکت ها از امتیازات بالای قانونی و حقوقی برخوردار هستند و این موضوع باعث می شود تا امکان شرکت در مناقصه و مزایده و قراردادهای دولتی ، تنها برای شرکت ها و افراد حقوقی میسر باشد.
ن- اخذ و اعطاء نمایندگی رسمی تنها به افراد حقوقی واگذار می شود.
اما در ادامه به تشریح 3 نوع شخص حقوقی رایج و پرطرفدار در استان البرز می پردازیم

1- ثبت شرکت با مسئولیت محدود 

برای تاسیس بنگاه های کوچک اقتصادی و انجام فعالیت های محدود اقتصادی، ثبت این نوع شرکت بسیار مناسب است . چرا که شرکت با مسئولیت محدود با وجود حداقل دو نفر شریک به ثبت می رسد و انتخاب بازرس در آن اختیاری است و تشریفات تشکیل مجامع عمومی و هیئت مدیره و انتشار آگهی ها که در شرکت های سهامی وجود دارد در این گونه شرکت ها گسترده نیست.
در تعریف این شرکت آمده است : شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود وجود حداقل دو نفر شریک لازم است و شرکت پس از انجام مراحل تایید نام و تکمیل شرکتنامه و تقاضانامه و اساسنامه ( در صورت وجود ) از طرف شرکا و ارائه آن به اداره ثبت شرکت ها همراه با سایر مدارک لازم به ثبت می رسد و بعد از ثبت در اداره ثبت شرکت ها، آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار محل ثبت شرکت آگهی می گردد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 - دو برگ شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران
- دو جلد اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
- دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده نفر باشد)
- اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.
2- ثبت شرکت سهامی خاص :
نوع دیگری از انواع شرکت های تجاری که در قانون تجارت ایران به رسمیت شناخته شده است شرکت سهامی خاص می باشد. از این نوع شرکت در ایران استقبال زیادی شده و گرایش و علاقه فعالان اقتصادی به تاسیس و ثبت این نوع شرکت به نسبت سایر انواع شرکت، بسیار بیشتر می باشد و اکثر کارخانجات تولیدی در ایران که متعلق به اشخاص می باشد تحت عنوان شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده اند.
شرکت سهامی خاص از انواع شرکت های سرمایه است و مزیت این گونه شرکت ها اینست که برخلاف برخی شرکت ها که با فوت یکی از شرکا امکان انحلال شرکت وجود دارد در شرکت های سهامی خاص، فوت یا خروج یکی از سهامداران تاثیری در سرنوشت شرکت ندارد.
ماده 4 لایحه اصلاحی قانون تجارت، شرکت سهامی خاص را چنین تعریف نموده است :
شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است ، این گونه شرکت ها، شرکت سهامی خاص نامیده می شوند.
در موقع تاسیس، سرمایه شرکت های سهامی خاص نباید از یک میلیون ریال کمتر باشد. سهامداران، باید کلیه سهام شرکت را تعهد نموده و گواهی بانک مبنی بر تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سرمایه باشد را به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم نمایند.
به موجب ماده 20 لایحه اصلاحی قانون تجارت، برای تاسیس و ثبت شرکت های سهامی خاص، فقط تسلیم اظهارنامه به ضمیمه مدارک ذیل به مرجع ثبت شرکت ها کافی خواهد بود :
- اساسنامه شرکت که باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.
- اظهارنامه مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سهام باشد. اظهارنامه مذکور باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد. هر گاه تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیرنقد باشد باید تمام آن تادیه گردیده و صورت تقویم آن به تفکیک در اظهارنامه منعکس شده باشد و در صورتی که سهام ممتازه وجود داشته باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه منعکس شده باشد.
- انتخاب اولین مدیران و بازرس یا بازرسان شرکت باید در صورت جلسه ای قید و به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.
- قبول سمت مدیریت و بازرسی
- ذکر نام روزنامه کثیرالانتشار که هرگونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در آن منتشر خواهد شد.
- سایر قیود و شرایطی که طبق قانون تجارت، برای تشکیل و ثبت شرکت های سهامی عام مقرر است در مورد شرکت های سهامی خاص لازم الرعایه نخواهد بود.
3- ثبت موسسه غیرتجاری :
علاوه بر شرکت ها که به امور تجاری اشتغال دارند، قانون گذار، نهاد حقوقی خاصی را که دارای شخصیت حقوقی می باشد، جهت انجام اموری که جنبه غیرتجاری دارد از قبیل کارهای علمی و ادبی یا امورخیریه یاخدماتی پیش بینی نموده است. طبق ماده 1 آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری ، کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیرتجاری از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند .
همانند شرکت ها برای ثبت موسسات غیرتجاری حداقل سرمایه مورد نیاز مبلغ 000/000/1 ریال است و در مورد افزایش مبلغ سرمایه ، قانونگذار سقفی تعیین ننموده و بنابراین موسسین و تشکیل دهندگان موسسه، جهت ثبت موسسات غیرتجاری می توانند سرمایه ثبتی را تا هر میزان بیشتر از حداقل مذکور انتخاب نمایند.

مدارک ثبت موسسات غیرتجاری به قرار ذیل است 

- اخذ دو نسخه تقاضانامه ثبت موسسه از اداره ثبت شرکت ها و تکمیل و امضا توسط شرکا
- تنظیم اساسنامه حداقل دو جلد و امضای ذیل تمام صفحات توسط کلیه شرکا یا اعضا ( اساسنامه این تشکیلات می تواند مانند اساسنامه شرکت های با مسوولیت محدود باشد) .
- تنظیم صورتجلسه مجمع موسسین حداقل دو نسخه
- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت موسسین و مدیران
- اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
- چنانچه موسسه در کشور دیگری هم به ثبت رسیده است ارائه گواهی نامه تصدیق به همراه ترجمه فارسی ( دو نسخه )
- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

مدارک و مراحل ثبت شرکت

جهت تاسیس انواع شرکت و موسسات غیرتجاری ، علاوه بر اوراق مربوطه مدارک ذیل الزامی است :
- کپی شناسنامه تمامی اعضاء هیات مدیره ، سهامداران ، بازرسین برابر اصل شده در دفاتر اسناد رسمی .
- کپی کارت ملی تمامی اعضاء هیات مدیره، سهامداران ، بازرسین برابر اصل شده در دفاتر اسناد رسمی .
- کپی کارت پایان خدمت تمامی افراد ذکور متولد سال 1338 به بعد اعضای هیات مدیره، بازرسین برابر اصل شده در دفاتر اسناد رسمی ( در صورتی که افراد مذکور فاقد کارت پایان خدمت می باشند ارائه گواهی اشتغال به تحصیل الزامی می باشد.
- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت
- اقرار نامه رسمی کلیه اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مبنی بر اینکه اشتغال به هیچگونه شغل دولتی ندارند و هیچگونه ممنوعیت موارد صدورالاشعار برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و یا مدیرعامل شرکت وجود ندارد.
- اقرارنامه رسمی مدیرعامل مبنی بر اینکه همزمان مدیرعاملی هیچ شرکت دیگری را به عهده ندارد.
- اقرار نامه رسمی بازرس یا بازرسان مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی یا سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت به طور موظفی حقوق دریافت نمی دارند.
- ارائه مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
- مدارک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند.
- ارائه آدرس صحیح به همراه کدپستی برای محل فعالیت شرکت و محل سکونت متقاضیان
مراحل ثبت شرکت در استان البرز :
جهت انجام امور ثبت شرکت در استان البرز لازم است قبل از هر اقدامی در خصوص تعیین موارد مهمی مثل شرکا، تعیین موضوع ، سرمایه شرکت ، مدیران و دارندگان حق امضا و ... تصمیم گیری نمایید زیرا اصولاَ بدون تصمیم گیری و تعیین این موارد امکان تاسیس و ثبت هیچ شرکتی وجود ندارد. پس از تعیین این موارد و تجمیع مدارک مورد نیاز و تنظیم و تدوین مفاد اساسنامه، روند ثبت شرکت به شرح ذیل می باشد :
- مراجعه به صفحه وب اداره ثبت شرکت ها و تکمیل فرم مربوطه و تنظیم اوراق ثبتی
- تعیین نام شرکت
- ارسال اوراق به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست
- بررسی مدارک توسط کارشناس اداره ثبت شرکت ها
- صدور آگهی تاسیس در صورت بلامانع بودن
- تخصیص شماره ثبت و شناسه ملی برای درخواست ثبت شرکت
- ارسال آگهی جهت انتشار در روزنامه رسمی کشور
- پلمپ دفاتر تجاری ، تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی پس از ثبت شرکت
• چند نکته حائز اهمیت در رابطه با ثبت شرکت در کرج :
- شرکت هایی که در کرج به ثبت می رسند بابت قید کلمه " تولید " در موضوع فعالیت ، می بایست به اداره ثبت شرکت ها مجوز ارائه نمایند.
- در اداره ثبت شرکت های کرج، ابتدای امر جهت اخذ گواهی عدم سوء پیشینه ارائه معرفی نامه به اداره آگاهی و یا مراکز پلیس + 10 الزامی می باشد. این معرفی نامه باید از طرف یک شخصیت حقوقی ( شرکت و یا موسسه و یا ارگان دولتی ) جهت معرفی فرد برای اخذ گواهی عدم سوء پیشینه تنظیم گردد.
آدرس اداره ثبت شرکت ها در استان البرز :
استان البرز، شهر کرج ، میدان آزادگان ، ابتدای خیابان مطهری ، جنب پل آزادگان ، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز

از انتخابتان متشکریم. 
مقالات مرتبط :
- ثبت برند در استان البرز و مدارک مورد نیاز آن
- راهنمای ثبت شرکت در کرج

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران