استعلام رایگان برند

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

در صورتی که متقاضی ثبت برند هستید، آیا می دانستید که می توانید برند مورد تقاضای خود را به صورت رایگان پیش از ثبت استعلام نمایید؟ استعلام رایگان برند امکانی است که متقاضیان می توانند به صورت آنلاین از آن استفاده نمایند. جهت آشنایی با چگونگی این کار در مطالعه این مطلب با ما همراه باشید:

انسان از گذشته های تاریخی تلاش می کردند تا ساخته های هنری یا صنعتی خود را به نام خود ثبت نمایند. به همین دلیل بطور مثال بر روی برخی از آثار سفالی بر جا مانده از گذشتگان حکاکی هایی مشاهده می شود که معرف سازنده آنها بوده است. با گذشت زمان استفاده از این نام نشان یا علامت اختصاصی قوت گرفت، تا به امروز که برند ها یکی از با ارزش ترین دارایی های افراد هستند و نقش بسیار مهمی در بازارهای اقتصادی ایفا می نمایند.

بطور کلی برند یا معادل فارسی آن علامت تجاری عبارت است از هر نام یا نشان، علامت، رنگ، فرم و یا تلفیقی از اینها که محصول یا خدماتی را در بازار معرفی نماید و آن را از محصولات مشابه متمایز نماید.

برند ها در دنیای امروز نقش بسیار مهمی در موفقیت اشخاص یا مجموعه ها دارند، برندها موفق در واقع بر روی کالاها یا خدمات و یا حتی افراد ارزش گذاری می کنند و به دارندگان خود کمک می کنند که سهم بیشتری از بازارهای رقابتی را در اختیار بگیرند. 

یکی از مهمترین عوامل پس از انتخاب و طراحی یک برند موفق، ثبت قانونی آن می باشد چرا که تا زمانی که یک برند به ثبت قانونی نرسیده باشد نمی توان از آن در مقابل جعل و تقلب محافظت نمود و ممکن است افراد سود جو به راحتی نتیجه زحمات فرد یا افرادی را یک شبه به تاراج ببرند. بطور کلی قانون، ثبت کننده یک برند را به عنوان مالک قانونی آن می شناسد.

جهت ثبت برند رعایت برخی از قوانین و ضوابط الزامی است که در ادامه بدان اشاره می گردد. از مهمترین این قوانین عدم تکراری بودن برند می باشد. این امر چنانچه اشاره گردید در جهت محافظت از حقوق دارندگان برند انجام می گیرد. در واقع متقاضیان نمی توانند برندی مشابه برندی که به ثبت رسیده است را به ثبت برسانند.

امکان استعلام رایگان برند به همین دلیل برای متقاضیان ایجاد گردیده است تا متقاضیان پیش از ثبت در صورت تکراری بودن برند خود، پیش از اقدام به ثبت اطلاح حاصل نمایند.

لکن با توجه به اینکه روزانه تعداد بسیاری برند در کشور به ثبت می رسد، شاید پی بردن به این نکته که برند انتخابی متقاضی در گذشته به ثبت رسیده است یا خیر، کمی دشوار به نظر برسد. همچنین طی مراحل ثبت برند و عدم قبول آن به دلیل تکراری بودن نیز موجب اتلاف وقت و هزینه متقاضیان خواهد بود. 

به همین دلیل اداره مالکیت های معنوی که متولی امور ثبت برند در ایران می باشد، سامانه ای را به آدرس http://ipm.ssaa.ir معرفی نموده است که افراد با مراجعه به آن می توانند استعلام رایگان برند مورد نظر خود را به انجام برسانند، تا از عدم تکراری بودن آن اطمینان کسب نمایند. 

جهت استعلام رایگان برند در این سامانه می توانید، برند مورد نظر خود را وارد نمایید و این سامانه از بین هزاران برند ثبت شده موارد مشابه را پیدا می کند و در صورت تکراری بودن علامت و برند مورد نظر به شما اطلاع می دهد.

البته چنانچه در این سامانه نیز اشاره شده است استعلام رایگان برند در این سامانه در جهت کمک به متقاضیان انجام می گیرد و نتیجه اعلام شده توسط آن نهایی نمی باشد و نتیجه نهایی پس از بررسی کارشناسان این مرکز و طی مراحل ثبت اعلام خواهد گردید و مطمئنا انجام استعلام رایگان برند پیش از ثبت تا حد زیادی می تواند به متقاضیان کمک کند.

علاوه بر تکراری بودن علامت های تجاری که می توانید با امکان استعلام رایگان برند از آن اطمینان حاصل نمایید.

موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند منجر به رد برند یا علامت تجاری شود:

1- نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد.

2- خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.

3- مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن ها گمراه کند.

4- عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم ، یا سایر نشان های مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.

5- عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالا ها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است.(چنانچه در این مطلب بدان پرداختیم می توانید با استفاده از امکان استعلام رایگان برند از این موضوع اطلاع حاصل نمایید)

6- عین یا شبیه آن قبلاَ برای خدمات غیرمشابه ثبت و معروف شده باشد مشروط بر آن که عرفاَ میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.

توجه داشته باشید که برندی خلاقانه و هوشایارانه را طراحی و انتخاب نمایید، این امر می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت شما داشته باشد، در ضمن توجه داشته باشید که مخاطبین به آسانی این نام، نشان یا علامت را به خاطر بسپارند.

در رابطه با ثبت انواع برند و همچینین استعلام رایگان برند آن می توانید با کارشناسان فکر برتر تماس حاصل نمایید. 42143-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران