سایت ثبت برند و چگونگی کار با آن

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در صورتی که مایل به آگاهی از چگونگی کار با سایت ثبت برند هستید در مطالعه این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه به معرفی سایت ثبت برند خواهیم پرداخت و چگونگی کار با آن را نیز آموزش خواهیم داد.

امروزه اهمیت ثبت برند و فواید استفاده از آن در کسب و کارهای مختلف بر کسی پوشیده نیست. در صورتی که بخواهیم تعریف دقیقی از ماهیت برند ارائه نماییم، باید گفت که برند در واقع یک نماد، اسم، کلمه یا جمله ای است که افراد حقیقی یا حقوقی برای متمایز محصول یا خدمت خود را از دیگران استفاده می کنند. برند ها اهمیت به سزایی در هویت بخشی به فعالیت افراد دارند و در واقع یکی از اصلی ترین ابزارهای تبلیغاتی در دنیای امروز هستند. با توجه به تمامی این موارد، متقاضیان ثبت برند هر روز رو به افزایش است در گذشته این افراد یا وکیل آنان می بایست با مراجعه به سازمان حمایت از مالکیت های معنوی درخواست خود را به ثبت می رسانند ولی در حال حاضر این اداره اقدام به معرفی سامانه ای به آدرس www.iripo.ssaa.ir نموده است که متقاضیان با مراجعه به این سامانه و پیگیری مراحل ثبت می توانند تقاضای خود را نسبت به ثبت برند به ثبت برسانند.

چگونگی کار با سایت ثبت برند و مراحل آن به این شرح است:

- در ابتدا در مرورگر خود، آدرس www.iripo.ssaa.ir را وارد نمایید و وارد سامانه شوید. این سامانه برای ثبت برند ها و نشان تجاری طراحی شده است و صاحبان کسب و کار ها می توانند بدون مراجعه ی حضوری به اداره ی مربوط، درخواست خود را برای ثبت برند به ثبت برسانند و پاسخ را از اداره ثبت نشان های تجاری تنها از طریق بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده مشاهده نمایند.

- توجه داشته باشید که پیش از اقدام به ثبت اینترنتی برند می بایست مدارک لازم را جمع آوری و اسکن نمایید. این مدارک عبارتند از :

1-فتوکپی شناسنامه وکارت ملی (اشخاص حقیقی)

2-اخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت فتوکپی مدارک شناسناسه صاحبان امضا ( اشخاص حقوقی )

3-در صورت داشتن وکیل مدارک مربوط به وکیل ویا نماینده که دارای حق امضا باشند .

4-نام برند نباید لاتین باشد (در صورت لاتین بودن نام برند باید کارت بازرگانی داشته باشید )

5-فتوکپی اخذ مجوز فعالیت 

6-یک نمونه از علامت یا برند ( باید یک نمونه را اپلود کرده وهمزمان با پر کردن اظهارنامه وچند نمونه گرافیکی از علامت را با سایر مدارک ارسال کرد)

7-اگر فعالیت شما در حوزه های معینی مانند (اموزشی ، پزشکی و...) باشد مدارکی را که نشان دهنده حوزه فعالیت شما است باشد وان علامت مربوط به ان را ثبت کنید وارائه دهید 

8-در صورت نیاز از حق تقدم استفاده کنید و مدارک انرا همزمان با اظهارنامه تسلیم نمایید 

9-فتوکپی جواز تاسیس بهره برداری،پروانه ساخت و یا هر گونه مجوز فعالیت(برای اشخاص حقوقی)

10-در صورت تقاضای ثبت برند خارجی دارید باید معادل ارزی هزینه های ثبتی را بپردازید 

- سپس نوع اظهارنامه مورد نظر را انتخاب نمایید. 

- در ابتدا می بایست مشخصات مالک برند مانند (اطلاعات شخص حقیقی، شخص حقوقی) درج کنید و در صورت داشتن وکیل، مشخصات وکیل را وارد نمایید.

- سپس می بایست مدارکی را که برای ثبت اینترنتی اسکن نموده اید را بارگذاری نمایید.

-در وارد کردن اطلاعات دقت کافی را مبذول دارید و پس بررسی کردن مجدد، اطلاعات و مدارک وارد شده را تایید نمایید.

-همچنین می بایست نسبت به پرداخت هزینه ثبتی نیز از طریق اینترنت اقدام نمایید.

-در پایان به متقاضیان نام کاربری و کد رهگیری اختصاص می یابد که از طریق آن می توانید درخوست خود را پیگیری نمایید.

-در نهایت لازم است که نسخه برابر اصل شده از مدارک را از طریق پس ت به این مرکز ارسال نمایید.

هنگامی که تمامی این مراحل توسط متقاضیان انجام می شود و درخواست به دست کارشناسان مربوط این سازمان می رسد، درخواست توسط کارشناسان بررسی خواهد شد و در صروتی که نقصی در پرونده وجود نداشته باشد ،درخواست تایید خواهد شد و مراتب پرداخت نهایی به اطلاع متقاضیان می رسد و بعد از ان از طریق سایت در روزنامه رسمی قوه قضایی اعلام می شود در غیر اینصورت و در بروز مشکلات و نواقص نیز جهت رسیدگی و یا اصلاح و تکمیل مدارک به متقاضیان اطلاع داده خواهد شد.

نکته : بعد از اتمام تهیه مدارک و ثبت در سامانه بادید درخواست خود را از طریق سایت ثبت اسناد واملاک کشور پیگیری شود . واین پیگیری باید از سامانه و پیامک و ایمیل انجام گیرد بخاطر همن باید ادرس ایمیل و شماره همراه شما معتبر باشد تا از طریق ان پیگیری اداری دچار مشکل روبرو نگردد. 

بیشتر بخوانید:

- اداره ثبت برند

- بیشترین ثبت برند در دوران کرونا

در پایان، مجموعه فکر برتر با بهره مندی از کادری مجرب جهت انجام انواع امور ثبتی، آماده خدمات رسانی به شما عزیزان و مشاوره رایگان می باشد. 42143-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران