ثبت برند در دبی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

مهمترین قوانین حاکم بر ثبت برند در دبی، قانون شماره ۳۷ علامت تجاری امارات متحده عربی مصوب سال ۱۹۹۲ با اصلاحات قانون شماره ۱۹ مصوب سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ می‌باشد. بنا براین قوانین رایج ثبت برند در امارات، متقاضیان ثبت برند می توانند با استناد به قانون فدرال شماره ۳۷ سال ۱۹۹۲ در خصوص علامت‌های تجاری و با اصلاحات سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ در امارات، برند خود را در دبی به ثبت برسانند.

دبی بزرگترین شهر کشور امارات متحده عربی به عنوان یکی از مدرنترین شهرهای در دنیا شناخته می شود، این شهر عربی ثروتمند یکی از بزرگترین و مهمترین مراکز اقتصادی و تجاری دنیاست، این نکته باعث شده است تا فعالان اقتصادی و تجاری بسیاری از سراسر دنیا به ایجاد کسب و کار و فعالیت در بازار اقتصادی دبی علاقمند شوند، در چنین شرایطی و در این بازار رقابتی، داشتن برندی موفق و ثبت و نگهداری از آن اهمیتی دو چندان دارد، برای ثبت برند در دبی لازم است که مراحل قانونی طی شود و قوانین کشور امارات نیز رعایت گردد.

بنا بر این قوانین هر گونه ای از نام‌ها، کلمات، امضا‌ها، حروف، شکل‌ها، نقاشی‌ها، تبلیغات، و بسته‌های محصولات و یا ترکیبی از تمامی اینها که به محصول یا خدماتی خاص اشاره داشته باشد و مطابق قوانین تهیه و انتخاب شده باشد به عنوان برند در دبی قابلیت ثبت خواهد داشت.

برند ها یا علامت های تجاری که در کشور امارات و شهر دبی به ثبت می رسند به مدت ده سال اعتبار دارند و پس از آن نیز با درخواست صاحب برند این زمان قابل تمدید است.

اما یکی از مهمترین پرسش هایی که برای متقاضیان ثبت برند در دبی وجود دارد این است که؛ چه افرادی در دبی می توانند برند به ثبت برسانند؟ در پاسخ به این پرسش باید چنین گفت که با توجه به اینکه هدف گیری و سیاست های کشور امارات ایجاد بازاری گسترده و بین المللی در دبی می باشد، شرایط ثبت برند در دبی نیز به گونه ایی تصمیم گیری شده است تا با این سیاست ها هم راستا باشد، بنا براین اکثر افراد حقیقی و یا حقوقی معتبری که در این کشور فعالیت نمایند می توانند برند خود را به ثبت برسانند و حمایت های قانونی آن بهرمند گردند، این افراد عبارتند از:

  • بومیان و اشخاص حقوقی داخلی که به فعالیت های صنعتی، تجاری و حرفه ای مشغول می‌باشند یا در عرصه خدمات مشغول هستند.
  • خارجیان، اعم از حقیقی و حقوقی که به فعالیت‌های صنعتی، تجاری یا خدماتی مشغول می‌باشند.
  • خارجیان، اعم از حقیقی و حقوقی که در فعالیت‌های صنعتی، تجاری یا آژانس‌های مسافرتی و… در هر کشوری که با امارات متحده عربی معاهدات و قراردادهای متقابلی دارند.
  • سازمان‌های دولتی (اشخاص حقوقی عمومی)
  • مالکین و صاحب امتیاز برندهای مطرح، معروف و معتبر از سراسر جهان.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در امارات

  • تمامی متقاضیان ثبت برند در دبی می بایست مدارک دال بر حق تقدم در ثبت برند را ارئه نمایند.
  • ارائه نمونه علامت تجاری یا برند
  • ارائه رونوشت مجوز فعالیت بازرگانی در امارات
  • ارائه وکالت‌نامه وکلای مالکیت فکری و ثبت برند امارات
  • برای افراد و سرمایه گذاران خارجی ارائه کپی پاسپورت متقاضی به همراه جزئیات هویتی الزامی است.
  • ممکن است بر حسب موقعیت و قوانین مدارک دیگری نیز دخواست گردد.

توجه داشته باشید که نهاد مسئول برای ثبت برند و موارد مشابه در کشور امارات وزارت اقتصاد این کشور است، همچنین در این زمینه تمامی درخواست هایی که توسط متقاضیان ارائه می گردد می بایست به زبان عربی تهیه و تنظیم گردد.

برای ثبت برند در دبی نیز پس از اینکه درخواست ثبت برند توسط کارشناسان مربوطه بررسی گردید، در صورتی که برند در روند ثبت خود با مشکلی مواجه نگردد و برای به ثبت رسیدن مناسب باشد، آگهی ثبت آن در مجله‌ برندها و علامت‌های تجاری و ۲ روزنامه محلی عربی منتشر می‌گردند و مهلتی سی روزه در نظر گرفته می شود تا در صورتی که افرادی به ثبت این برند در دبی اعتراض داشته باشند اعتراض خود را اعلام نمایند و در غیر این صورت برند قانونا در دبی به ثبت رسیده است و هرگونه سوء استفاده از آن پیگرد قانونی خواهد داشت.

در پایان ضمن سپاسگذاری از همراهی شما عزیزان اعلام می داریم، مجموعه ثبت شرکت فکر برتر با بهره مندی از کادری مجرب آماده ارائه بهترین خدمات ثبتی به شما عزیزان می باشد. 42143-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران