ثبت برند دارویی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استعلام گیری و ثبت برند دارویی در سال های اخیر و به خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا در قرن معاصر توجهات بسیاری را به خود معطوف کرده است. موسسات پژوهشی و شرکت های فعال در حوزه مواد دارویی و درمانی بالاخص در کشورهای پیشرفته بیش از سایرین به اهمیت حمایت از دارایی فکری خویش و بهره گیری از نیروهای کارآمد بهره مند از توان و مهارت بالا همچون مهندسین پزشکی و داروسازها واقفند.

داشتن سرمایه های فکری اشخاص کارآمد و ماهر و حمایت از آن ها منجر به مزایای فراوانی از قبیل تولید و ساخت داروهای تولید ملی، افزایش روند کیفیت و بهبود در فرآیندهای تولید و تکثیر مواد دارویی، سود مالی بالاتر، رشد کشور در عرصه فرهنگی و اقتصادی و صادرات، کنترل بیشتر نرخ آماری جامعه در خصوص فارغ التحصیلان و ... می شود. مجوزهای ثبت اختراعات و نوآوری ها موجب حضور فعال تر این شرکت ها و موسسات پژوهشی و تحقیقاتی و در نتیجه مطرح شدن و به دست آوردن سهم پر رنگ تر و جایگاه بهتری در بازار است.

شرکت های دارای ثبت برند دارویی در واقع، داروها را با نام و علامت تجاری خود به بازار عرضه می کنند و می توانند در قالب شرکت های پژوهش محور و دانش بنیان در حیطه تولید و توزیع و صادرات داروها و محصولات بهداشتی فعال باشند و یا تنها در زمینه صادرات و واردات دارویی و بهداشتی از نمانام و علامت تجاری خود رونمایی و بهره گیری کنند.

در مجموع شرکت هایی که به طور مستقیم با سلامت جامعه و افراد در ارتباط هستند همانند شرکت های دارویی و شرکت های تجهیزات پزشکی، علاوه بر بکارگیری پرسنل کارآمد، نیازمند دریافت مجوز و احراز صلاحیت در حوزه سلامت هستند. ثبت برند در واقعیت می تواند ضامن بقای بیشتر شرکت ها باشد و موجب فروش بیشتر گردد و به صورت قانونی از علامت تجاری حمایت و حراست به عمل آورد.

ثبت برند دارویی در واقع، پنجمین رده طبقاتی از بین برندهای اختصاص یافته به مواد دارویی است. بخش ثبت برند مواد دارویی در حوزه انواع و اقسام داروها اعم از پزشکی، دامپزشکی، مواد غذایی و رژیمی است. برای ثبت برند شرکت دارویی، با توجّه به شخص متقاضی ثبت شرکت که می ‌تواند از اشخاص حقیقی باشد و یا حقوقی، مدارک مورد نیاز متفاوت است.

طبقات مواد دارویی جهت ثبت برند

  •  وسایل بهداشتی البته به غیر از لوازم آرایشی
    نصب و ثبت اجباری علامت صنعتی، بر روی تمامی اجناس و کالاهای دارویی، خوراکی و آرایشی از الزامات قانونی است.
  •  پوشک های بچّه ها و بزرگسالان
  •  موارد مصرفی به منظور بدن شامل پوست و دندان اعم از شامپو، دارو، صابون، لوسیون و چسب دندان
    لوسیون و یا لوشن یا شویه که در مورد مذکور اشاره شده از انواع پمادهای موضعی است که برای مصارف پوستی کاربرد دارد. تفاوت لوسیون با کرم و ژل میزان گرانروی کمتر آن است. پزشک ها و متخصصین پوست، ممکن است این لوسیون‌ ها را برای درمان و بهبود و یا پیشگیری از بیماری‌ های پوستی تجویز کنند.
  •  مکمل های غذایی جهت رژیم غذایی و یا دارای خواص درمانی
  •  جایگزین های غذایی و نوشیدنی ها برای مصارف پزشکی یا دامپزشکی

ثبت علامت تجاری که در ایران به نام ثبت برند نیز شناخته شده است، کاملا اختیاری است. مگر در موردی که قوانین حاکم بر جامعه در آن برهه زمانی ثبت آن را الزامی بداند.

سازمان مراجعه کننده جهت ثبت برندهای دارویی

مرکز مالکیت فکری ایران، واقع شده در تهران به عنوان متصدی ثبت اختراع و طرح صنعتی برند مواد دارویی است. به منظور ثبت شرکت پس از خوانش شرایط و آگاهی یافتن از سازمان های مربوطه، در ابتدا می بایست اظهارنامه تنظیم شده مربوط به شرکت و مدارک مورد نیاز را پس از استعلام گیری و صحت از نام برند، به این سازمان به جهت دریافت موافقت اصولی تسلیم نمود. در نهایت، پس از تایید اظهارنامه و بررسی مدارک و دریافت تاییدیه مرکز مالکیت فکری ایران، ضرورت دارد به طور شخصی و یا توسط وکیل دادگستری انجام فرآیندهای اداری و پیگیری صورت گیرد. مجوز و صلاحیت شرکت در مدت زمانی یک‌ ساله صادر و تنظیم می گردد و چنان چه شرکت پس از گذشت یک سال همچنان صلاحیت لازم به منظور فعالیت را دارا باشد، مجوز فعالیت تا دو سال پیاپی به واسطه سازمان مجددا تمدید می گردد.

منافع و مزایای یک ثبت برند دارویی:

  •  شناخته شدن و برند شدن محصولات
  •  حفظ و بهبود روند کیفیت محصولات تولیدی و کارآیی افزون تر کالاها پس از معرفی به بازار
  •  جلب اعتماد و افزایش اطمینان مشتری و در نتیجه مشوق ارائه دهنده خدمات و محصولات و ارتقاء نقطه فروش با احتمال دارا شدن شعب بیشتر و اعطای نمایندگی
  •  گسترش مشاغل، کسب و کار و بهبود فضای جامعه
  •  استفاده از حقوق و مزایای قانونی برند همچون داشتن چندین مالک، جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی
  •  دریافت وام

به طور کلی بازار عمده فروشی و توزیع دارو بالاخص در شرایط فعلی بسیار حیاتی و نیازمند آموزش های لازم و به کارگیری افراد ذی صلاح است، تا بتوانند نیازهای اشخاص یابنده داروها بالاخص داروهای خاص و حیاتی را به بهترین نحو برآورند و افراد سودجو و خاطی را از گردونه بازار خارج و یا وادار به اجرای قوانین جاری کنند. از آن جا که مدل اقتصادی عرضه و تقاضا (Supply demand) در حیطه دارو و درمان هم گستردگی بسیاری دارد، فرصت رشد و پیشرفت در حوزه دارو را می توان فراهم آورد.

بازار عرضه و تقاضا در واقع، اثر قیمت را بر مقدار در بازار رقابتی بررسی می ‌کند. به عنوان نمونه قیمت داروها روی مقدار تقاضادهندگان و مصرف ‌کنندگان و از سوی دیگر بر مقدار تولید از طرف عرضه ‌کنندگان اثربخش است. در نتیجه اقتصاد کشور، در اثر تلاقی و تعامل این دو مقدار، در قیمت و مقداری معین به تعادل و اعتدال می ‌رسد.

برندها اغلب خاصیت ارتباط گیری با افراد و مصرف کنندگان را دارند و می توانند علاوه بر معرفی کالا، یاری گر مشتریان به جهت سهولت دسترسی در انتخاب و تشخیص خدمات و کالاها، در صورت گزینش هوشمندانه یک نام برای برند باشند.

فکر برتر برترین مجموعه ارائه دهنده خدمات ثبتی در ایران. 42143-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران