انتخاب نام برتر برای ثبت علامت تجاری/برند - 5.0 از 5 بر اساس 4 رای

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تاثیرات نام برند ها برای صنایع توسعه یافته به عنوان ساختار مهمی است که بر رفتارهای مشتریان تاثیر می گذارد.لذا،بحث برند و عوامل انتخاب نام برند یکی از شاخص های مهم و تاثیر گذار حتی در سطح بین المللی است و لازم است که نگاه دقیق تری در تجزیه و تحلیل انتخاب نام برند نمود.
ایجاد یک نام تجاری نشان دهنده ی سرمایه گذاری بر روی یک محصول می باشد. نام و نشان تجاری یا برند به عنوان یک دارایی غیر ملموس،مجموعه ای از ارزش های کارکردی و احساسی را به همراه دارد.به طوری که وجود یک نام تجاری قوی به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار،اجازه دسترسی به سهم بازار بیشتری را فراهم می آورد و جایگاه خاصی را در بازاریابی برای محصول ایجاد می کند. امروزه،تعبیر نام تجاری به عنوان یک شخصیت،باعث انجام تحقیقات گسترده ای بر روی نام های تجاری به عنوان یک علامت نمادین که دارای شخصیت بوده و مورد پذیرش مشتریان می باشند شده است.


در این مقاله به دنبال یافتن پاسخ این سوال کلیدی هستیم که عوامل تاثیرگذار در انتخاب نام یک علامت تجاری موفق کدامند؟ برندهای خوشنام از چه ویژگی هایی برخوردارند؟
با بررسی این عوامل می توان به فرصت های بزرگی برای موفقیت در بین سایر علایم تجاری و در حتی در سطح بین الملل دست یافت.قبل از هر چیز لازم است تا تعریف دقیقی از نام تجاری /برند ارائه دهیم.
نام تجاری رشته ای از بازاریابی است که در قرن نوزدهم با ورود محصولات بسته بندی شده به وجود آمد.زمانیکه تولیدات حمل می شدند کارخانجات باید آرم و نشان خود را بر روی محموله ها حک می کردند تا مشخص شود محصولات مربوط به کدام تولید کننده است.
یکی از قدیمی ترین تعاریف یک نام تجاری توسط انجمن بازاریابی آمریکا(AMA) در سال 1960 ارایه گردیده است.بنا بر تعریف انجمن بازاریابی آمریکا نام تجاری عبارت است از یک اسم،نماد یا طرح یا ترکیبی از آن ها به منظور شناسایی کالاها و خدمات ارایه شده توسط یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و تمیز دادن آن ها از محصولات رقبا.
از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب نام موفق برای برند شامل نکات ذیل است:
_ منحصر به فردی،خلاقیت و جذابیت
تغییرات مداوم و پایدار در صنعت علامت تجاری،مستلزم ایده های خلاق و بدیع می باشد تا برندها بتوانند حضور و رشد خود را در بازار ادامه دهند. نام گزیده شده می بایست جذاب باشد و دارای معنی و مفهوم مناسبی باشد.
_تمایز
خصوصیات،نوع فعالیت،اهداف و ارزشهایی که نشانگر حس شخصیت هستند متمایز کننده ی یک نام تجاری از نام های دیگر می باشند.هویت برند،بیان کننده ی ویژگی های ایده آلی است که برند قصد دارد به مشتریان ارائه دهد.بر این اساس می توانید پایه و اساس تمایزات برند از رقبا و نمادین کردن آن ها را مهیا سازید.
_توانایی ارتباط با مشتری
تفکر اساسی ای که در پشت یک نام تجاری قرار دارد درک روشن مشتریان از نام برند است.تحقیقات انجام شده بر روی نام یک برند نشان می دهد که مصرف کنندگان به طور طبیعی سه مشخصه ی صداقت،هیجان و برانگیختگی را در نظر می گیرند.مشتریان به ما کمک می کنند تا مناسب بودن  ناممان را شناسایی کنیم و تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که از آن ها نظرخواهی کنیم.
_برتری رقابتی
نام انتخاب شده نسبت به دیگر رقبا چگونه است؟با توجه به نام سایر رقبا سرمایه گذاری در بازاریابی نام برند تا چه میزان در رقابت با آن ها می تواند اثربخش باشد؟
با پاسخ به این سوالات می توانید بهتر نام برند خود را مورد ارزیابی قرار دهید.
_زیبایی ظاهری
در این راستا برخی از محققان بیان کرده اند که مشتریان ممکن است به خاطر داشتن ظاهری زیبا و آراسته و پرستیژی برتر در نام،با علامت تجاری ارتباط برقرار کنند.این به معنای شروعی موفقیت آمیز است.
زمانیکه نام محصول از ارزش ظاهری بیشتری برخوردار باشد تاثیر بیشتری بر روی قصد خرید مشتری خواهد گذاشت.در این رابطه، آرم و لوگو را هم در نظر  بگیرید.
_صداقت
اعتبار نام تجاری از باورپذیری اطلاعات مرتبط با موقعیت و موضع محصول که در یک نام تجاری موجود است و مستلزم انجام با ثبات آنچه قول داده شده است می باشد.
_سادگی
انتخاب نامی که پیچیده نباشد و به راحتی قابل تلفظ باشد به شما کمک می کند تا برندتان راحت تر در اذهان بماند.
پس از انتخاب نام،از اقدامات اساسی ثبت برند است.با ثبت برند،سازمان ها به دنبال در اختیار گرفتن حق مالکیت قانونی آن به عنوان یک وسیله پشتیبانی کننده در برابر تقلیدکنندگان می باشند.ثبت قانونی یک نام تجاری برای صاحبان آن حمایت قانونی فراهم می کند. در این راستا حفاظت قانونی از برند از گام های اصلی برای ایجاد یک برند قدرتمند است . شرکت هایی که دارای علائم و اسامی تجاری ثبت شده می باشند عملاَ در مقابل خط مشی های رقبا بیمه شده اند. از طرفی دیگر ثبت یک برند فواید و آثار بسیاری از جمله حق استعمال انحصاری علامت تجاری  را به همراه دارد که به موجب آن از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگر هستند جلوگیری می گردد.
"ثبت شرکت فکر برتر،بزرگ ترین مرکز تخصصی ثبت شرکت و ثبت برند"
با ما تماس بگیرید.

فرم تماس

تماس با ما

خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 90
تلفن: 42143-021
ایمیل:info@companyregister.ir
021-42143 , 021-42143 , 021-42017 , 021-42037000

خط مستقیم تلفن همراه نام مشاور
02142037201 09128330765 خانم یکتا
02142037220 09128579331 خانم بیگی
02142037277 09129321906 خانم آذین
02142037256 09129352517 خانم اعتمادی
02142037212 09129352508 خانم وکیلی
02142037236 09129352512 خانم بابازاده
02142037444 09129350316 خانم راد
02142037224 09128394103 خانم لرستانی
02142037203 09128579336 خانم صابری