نحوه ی ثبت شرکت و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در کشور ما خصوصاَ طی چند دهه اخیر تشکیل شرکت های تجاری اعم از خصوصی،عمومی،تعاونی و دولتی رشد چشمگیری داشته است.در حال حاضر بیش از یک میلیون شرکت تجاری به اقسام مختلف در کشور ما فعال می باشند و اگر افراد ذی نفع در هر یک از این شرکت ها در نظر گرفته شود،طیف وسیعی از افراد با حقوق شرکت های تجاری ارتباط مستقیم دارند.


به موجب ماده ی 195 قانون تجارت« ثبت کلیه ی شرکت های مذکور در این قانون الزامی و تابع مقررات قانونی ثبت شرکت ها است » بنابراین ثبت شرکت ها الزامی می باشد و دولت می بایست حدالمقدور در تشکیل آن ها نظارت نماید تا وسیله ای برای سواستفاده نباشد.
در دوران کنونی،نحوه ی ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها از حالت سنتی خارج شده است.یعنی قبلاَ ارباب رجوع مراجعه مستقیم به اداره ثبت داشت و از طریق فرم مربوطه،اسامی مورد نظر را پیشنهاد می داد و این اسامی فقط در اداره ثبت تهران مورد بررسی قرار می گرفت،سپس متقاضی مراجعه می نمود و به صورت دستی،مدارک،صورت جلسات و اساسنامه را ارایه می داد تا توسط کارشناس ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید در دفاتر ثبت شرکت ها ثبت شود و پس از اخذ امضاهای لازم،شرکت به ثبت رسد ولی در حالت فعلی نحوه ی ثبت شرکت و ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها به کلی متحول شده است.
در ذیل به توضیح نحوه ی ثبت شرکت و نحوه ی ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها می پردازیم.شایان ذکر است،شما سروران ارجمند جهت ثبت شرکت می توانید از متخصصان کارآزموده ی ما در موسسه ی حقوقی فکر برتر کمک بگیرید.همکاران ما در این مرکز می توانند از طریق مشاوره تخصصی رایگان شما را راهنمایی کنند.
نحوه ی ثبت شرکت
امروزه با مکانیزه شدن فرایند ثبت شرکت ها ،دیگر کمتر نیازی به مراجعه ی حضوری به اداره ی ثبت شرکت هاست.در واقع این  سامانه  نقش تسریع در ثبت شرکت ها رابر عهده  دارد که راه را برای  خدمات  دهی بهتر به متقاضیان ثبت گشوده است. مسلماً با ارایه ی این  خدمات در فضای مجازی ،مراجعات به سازمان ها  به طور چشم گیری کاهش یافته و به مانند گذشته دیگر نیازی به حضور ارباب رجوع به اداره ی ثبت شرکت ها نمی باشد.
در این راستا،علاوه بر ثبت شرکت،ثبت صورتجلسه ی تغییرات شرکت ها نیز اینترنتی شده است و افراد می توانند به جای مراجعه ی حضوری به اداره ی کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از طریق سامانه ی اینترنتی http://sherkat.ssaa.ir اقدام به ثبت شرکت نمایند. کافیست متقاضیان با ورود به سامانه ی ثبت شرکت ها، فرم مربوطه را تکمیل کنند.متقاضیان می توانند پس از ورود اطلاعات در سامانه ی اینترنتی و دریافت کد رهگیری ،بدون نیاز به مراجعه ی حضوری به اداره ی ثبت ،تصمیمات اخذ شده را دنبال نموده و از محتوای آن مطلع شوند.
شایان ذکر است، ازین طریق امکان دسترسی به آخرین اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و آخرین وضعیت صورت جلسه ی ابرازی ، مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه ی اجرایی ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های آنی نیز به راحتی امکان پذیر شده است.
با تکمیل اطلاعات در سامانه ی اداره ی ثبت شرکت ها ، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده می پردازد  ، اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید ودر صورت عدم نقص اطلاعات ، آن را تاًیید می کند.پس از تایید نام شرکت ، باید مدارک شرکت اعم از(گواهی عدم سوء پیشینه ،کپی برابر با اصل مدارک شناسایی اعضا) تحویل اداره ی محترم ثبت شرکت ها گردد.
نحوه ی ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها
بمنظور تسریع در امر تحویل مدارک شرکت،.پس از پذیرش اینترنتی از طریق سامانه و اخذ تاًییدیه ی پذیرش ، باید نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست و در پاکت های مخصوص اداره ثبت شرکت ها به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال نمایید و از مراجعه ی حضوری به منظور تحویل مدارک خودداری کنید.پس از ارسال پستی،شماره مرسوله از طریق سامانه وارد پرونده می شود.
این روش ،روشی آسان، مطمئن ،کم هزینه است که در وقت متقاضیان نیز صرفه جویی می شود و متقاضیان هم به این روش ،اشتیاق بیشتری نسبت به سایر روش های حضوری پیشین از خود نشان می دهند.همان طور که گفته شد،این در حالی است که قبل از این، شخص متقاضی می بایست در طول ساعات اداری  تمام توان خود را به کار می برد تا بتواند به اداره ی ثبت شرکت ها مراجعه کند و مدارک خود را تحویل دهد.اما امروزه بدون مراجعه ی حضوری به سازمان، تنها بوسیله ی ارسال مدارک از طریق پست، علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه ی متقاضیان، کاهش اتلاف سوخت و انرژی نیز میسر می شود وارایه ی خدمات برای متقاضیان تسهیل  می گردد.
ثبت شرکت فکر برتر،با چندین دهه سابقه درخشان،افتخار این را دارد که به عنوان یکی  از قدیمی ترین مراکز ثبتی در خدمت شما متقاضیان گرامی باشد.
قدر مسلم آن است که همکاران متعهد ما،همواره مستعدند تا پاسخگوی سوالات و مشکلات شما عزیزان  باشند.برای این منظور می توانید از طریق شماره های تماس مذکور در سامانه،با متخصصان این مرکز در ارتباط باشید.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران