راهنمای ثبت نام در سامانه کارت هوشمند بازرگانی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تعریف کارت بازرگانی
مطابق قوانین گمرکی کشور،کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده ی آن،اعم از شخص حقیقی و حقوقی می تواند با داشتن آن،اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند.در ایران تنها بازرگانانی می توانند در واردات و صادرات فعالیت نمایند که دارای کارت بازرگانی باشند.
کارت بازرگانی مانند کارت شناسایی برای فعالان تجارت خارجی است. مطابق آیین نامه اجرایی قانون و مقررات صادرات و واردات درباره چگونگی صدور کارت بازرگانی " کارت بازرگانی توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در تهران یا سایر شهرستانها، به نام متقاضیانی که واجد شرایط باشند، برای مدت یکسال با رشته فعالیت خاص حسب درخواست متقاضی صادر می گردد که پس از تأیید وزارت بازرگانی معتبر خواهد بود."

- نحوه ثبت شرکت در کشور سوئد

- راهنمای ثبت شرکت پیمانکاری

- ثبت شرکت خدماتی چگونه است؟

مدت اعتبار کارت بازرگانی حسب درخواست متقاضیان از یک تا پنج سال بوده که در صورت ارایه مدارک لازم برای مدت مذکور می توان آن را تمدید نمود.
در حال حاضرکارت های بازرگانی به صورت هوشمند بوده و قسمت عمده پروسه صدور آن ها به شکل الکترونیکی و از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند انجام می شود.
مزایای اینترنتی شدن ثبت نام جهت اخذ کارت بازرگانی:
_ بالا رفتن سرعت فرایند صدور.
_ کاهش میزان خطاها و اشتباهات در صدور کارت.
_ اجرای دقیق قوانین و مقررات مرتبط به آن.
_ از بین رفتن مشکلاتی چون دادن اطلاعات غلط توسط متقاضیان دریافت کارت به اتاق بازرگانی در رابطه با اطلاعات شخصی یا مسایل مالیاتی و گمرگی.
_ جلوگیری از ورود افرادی که صلاحیتهای مندرج در آیین نامه جهت دریافت کارت بازرگانی را ندارند.
مدارک و مراحل ثبت نام جهت اخذ کارت بازرگانی از طریق سامانه الکترونیکی
شرایط عمومی:
_ داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم.
_ داشتن حداقل 23 سال تمام.
_ قید صادرات و واردات در اساسنامه.

مراحل ثبت نام:
_ ورود به سایت http://cscs.ir
_ وارد کردن شناسه ملی شرکت مربوطه و استعلام از این سامانه.
_ وارد کردن مشخصات فردی متقاضی.
_ اسکن عکس با پس زمینه سفید و اسکن کردن امضا.
_ ثبت نمودن مشخصات شرکت.
_ پرینت مدارک زیر:

  • استعلام ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم.
  • فرم الف برای گرفتن استعلام از بانک.
  • فرم دال برای گرفتن تأیید امضاء از محضر برای صدور کارت یا تغییر مدیر عامل.
  • استعلام از تأمیناجتماعی.
  • تشخیص هویت صرفا برای صدور کارت یا تغییر مدیر عامل.

_فراهم نمودن مدارک زیر:

  • اساسنامه شرکت.
  • اظهارنامه ثبت شرکتها
  • آگهی تأسیس و تغییرات.
  • اظهارنامه ثبت در دفاتر بازرگانی هنگام صدور کارت یا درج تغییرات.
  • پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی.
  • ثبت نام کد اقتصادی در سایت.
  • یک سری کپی برابر با اصل سند به نام کارخانه یا شرکت.
  • کپی برابر با اصل اجاره نامه به نام مدیر عامل یا یکی از اعضای هیأت مدیره.

_ مدارک شخص مدیر عامل شامل:

  • کپی برابر با اصل مدارک شناسایی(کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت)
  • برابر با اصل آخرین مدرک تحصیلی مدیر عامل.

_ مدارک مورد نیاز برای متقاضیان غیر ایرانی

  • داشتن شرایط مربوط برای ایرانیان غیر از کارت پایان خدمت یا معافیت.
  • پروانه اقامت و اشتغال.
  •  تصویر گذرنامه یاپاسپورت.
  •  فرم تأیید صلاحیت صادره از اتاق.

_ اطلاعات درخواستی را با دقت و صحت به دو زبان انگلیسی و فارسی کامل کنید.
_پس از تکمیل اطلاعات،آن ها را در سیستم ذخیره کنید. در صورتیکه امکان چاپ اطلاعات در محل کار شخص وجود ندارد می توان از بخش بازیابی اطلاعات با توجه به مطالب ثبتی به بخش اصلاح و چاپ دست یافت. بعضی از فرمها به امضاء و تأیید مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره و غیره نیاز دارند.به همین دلیل بهتر است جهت مراجعه کمتر، فرمهای تکمیلی در سایت را چاپ و بعد از دریافت تأیید یه و گرفتن امضاء به اتاق بازرگانی مراجعه نمایید.
متقاضیان دریافت و تمدید کارت بازرگانی نیازی به ارایه فیزیکی گواهی موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم به استان تهران را ندارند و این گواهی به صورت سیستمی از سازمان امور مالیاتی به اتاق تهران ارسال می شود.
پیش از این، متقاضی دریافت کارت بازرگانی با مراجعه به سامانه کارت هوشمند بازرگانی و درج مشخصات اولیه خود، باید معرفی نامه برای صدور گواهی موضوع ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم را از روی سامانه دریافت کرده و به صورت فیزیکی به سازمان امور مالیاتی تحویل می داد. از طرفی برای محاسبه سه در هزار درآمد مشمول مالیات سهم اتاق تهران، متقاضی می بایست برگه های قطعی مالیاتی سال هایی  که به اتاق تهران بدهکار بود را نیز ارایه دهد. در مقابل سازمان امور مالیاتی نیز در پاسخ به استعلام اتاق تهران، گواهی مذکور را صادر و برای بارگذاری روی سامانه کارت هوشمند بازرگانی به متقاضی تحویل می داد.
اما اینک طبق دستورالعمل جدید، نیازی به طی رویه طولانی مدت نیست. با اتصال سامانه کارت هوشمند بازرگانی اتاق تهران به سازمان امور مالیاتی بعد از اینکه متقاضی اخذ کارت، مشخصات اولیه خود چون کد ملی یا شناسه ملی را وارد سامانه کارت بازرگانی هوشمند کند، درخواستش از طریق  این سامانه به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود و اگر متقاضی در سازمان امور مالیاتی دارای پرونده تکمیل شده به لحاظ کد اقتصادی و نیز فاقد بدهی به حوزه مالیاتی باشد، گواهی موضوع ماده 186 از طرف سازمان امور مالیاتی به صورت الکترونیکی به اتاق تهران ارسال می شود.
اخذ و تمدید کارت بازرگانی از طریق تماس با همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر
جهت کسب اطلاعات بیشتر به یکی از طرق ذیل ارتباط برقرار فرمایید:

  • شماره تماس:42143-021
  • سامانه ی پیامکی: 100042143
  • تماس با متخصصین فکر برتر از طریق شماره های مندرج در سامانه
  • سامانه تخصصی ثبت شرکت ها،نام و علائم تجاری به نشانی: http://companyregister.ir

تماس جهت پیگیری روند اجرایی قرارداد منعقد شده

ارتباط با فکر برتر : 02142037000
آدرس: جردن، بالاتر از اسفندیار پلاک۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)

تماس به جهت اخذ مشاوره از کارشناسان:

مدیریت و فروش: 02142143
ثبت شرکت در عمان: 09128330765
ثبت شرکت: 09128578441
تغییرات: 09129352517
ثبت برند و نام تجاری: 09129350317
اخذ و تمدید کارت بازرگانی: 09120907459
اخذ کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
ثبت طرح : 09128394102
ثبت اختراع دانش بنیان: 09128579331
آدرس:
جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
ارتباط با فکر برتر : 02142037000 

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران