مراحل تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 
  • گواهی ارزش افزوده چیست؟

گواهینامه ارزش افزوده به برگه ای A5 گفته می شود که از طرف سازمان امور مالیاتی صادر می شود.این گواهینامه، بنا به تشخیص حوزه مالیات بر ارزش افزوده، به صورت 6 ماهه یا یک ساله صادر می شود، که بعد از پایان تاریخ اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به تمدید اعتبار از حوزه مالیاتی می باشند.کلیه خریداران موظفند هنگام پرداخت مبلغ مالیات بر ارزش افزوده در صورتحساب فروشندگان، گواهینامه ثبت نام را از آن ها درخواست کرده و پس از روئت آن، و اعتبار تاریخ نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.همچنین کلیه فروشندگان کالا و خدمات مشمول این قانون، ملزم به ارائه گواهینامه ثبت نام ارزش افزوده به مشتریان خود می باشند.لازم به یادآوری است  ، منظور از ارزش افزوده ، تفاوت بین ارزش کالا ها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین می باشد.

  • مشمولین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

_ کلیه اشخاص حقوقی فعال با هر حجم از فروش یا درآمد ( کالا و خدمت ) به استثنای اشخاص حقوقی با فعالیت های صرفاَ معاف موضوع 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، که به موجب فراخوان های قبلی تاکنون برای اجاره قانون فراخوان نشده اند ، مشمول اجرای قانون خواهند شد.
_ اشخاص حقوقی که بعد از تاریخ اجرای قانون فراخوان نیز ایجاد، تاسیس و به ثبت می رسند و یا شروع به انجام فعالیت می کنند، در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد ( کالا و خدمت ) از اولین دوره مالیاتی بعد از شروع فعالیت ( عرضه و کالا و ارائه خدمات ) مشمول اجرای قانون می باشند.

  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام اولیه ارزش افزوده

1).تصویر مدارک شناسایی کلیه ی اعضای شرکت
2) کد اقتصادی
3)  آگهی تاسیس شرکت و آگهی تغییرات شرکت ( در صورت وجود )
4) گواهی فعالیت یا نام شرکت در سامانه رتبه بندی
5) نشانی و  کد پستی  پیمانکار
6) کد پستی دفتر و محل فعالیت
7) وکالتنامه

  • مدارک مورد نیاز برای مرحله آخر ارزش افزوده

1). کد اقتصادی
2) کلیه ی مدارک اعضا
3) آگهی آخرین تغییرات شرکت ( در صورت وجود )
4) نام بانک شرکت
5) نام شعبه بانک
6) کد شعبه
7) شماره حساب
8) تلفن و آدرس هیات رییسه

  • مراحل تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده

1) ثبت نام اولیه ارزش افزوده شرکت
مراحل  ثبت نام تمدید یا درخواست گواهی ارزش افزوده به صورت آنلاین :
-  ابتدا به سایت http://evat.ir  مراجعه کنید.
-  سپس بر روی گزینه ی درخواست گواهینامه ثبت نام کلیک کنید.
-  در صفحه وارد شده نام کاربری و کلمه عبور را وارد نمایید.
-  سپس ، فرم درخواست گواهینامه ثبت نام نمایان می گردد.در این فرم، شماره اقتصادی را وارد کنید و به تکمیل سایر اطلاعات خواسته شده نظیر نام و نام خانوادگی، شماره ملی و آدرس بپردازید.
-  چنانچه قصد تمدید گواهینامه ارزش افزوده را دارید گزینه ی " دارای گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده هستم " را انتخاب نموده و اطلاعات آخرین گواهینامه خود را وارد نمایید.
-  در آخرین مرحله ،بر روی گزینه ثبت درخواست کلیک نموده و با انتخاب چاپ درخواست، از فرم خود پرینت بگیرید.لازم به ذکر است، پس از " ثبت درخواست " کد پیگیری به شما اعلام می گردد که جهت پیگیری درخواست ها در آینده لازم خواهد بود.
2) ارائه ی برگ ثبت نام اولیه همراه با مدارک ذکر شده
3) ثبت نام مرحله دوم ( پس از آمدن رمز عبور )
4) ارائه ی کلی مدارک به اداره دارایی
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.
تیم تخصصی ثبت شرکت فکر برتر، در خدمت متقاضیان محترم خواهند بود در :

  • ارائه مشاوره کاربردی در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده
  • ارائه مشاوره کاربردی در رابطه با معافیت های مالیاتی
  • ارائه مشاوره کاربردی در رابطه با مالیات شرکت های خارجی و شعب خارجی در ایران
  • تنظیم اظهارنامه مالیاتی و دفاتر قانونی با توجه به آخرین قوانین مالیاتی و بخش نامه های سازمان امور مالیاتی
  • قبول پرونده های مالیاتی بدهی مالیاتی و تعیین تکلیف آن
  • تنظیم لوایح و دفاعیه های مالیاتی و حضور در هیات های حل اختلاف و سایر مراجع رسیدگی
  • و سایر امور مالیاتی شرکت ها به صورت تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران