برای ثبت شرکت از کجا شروع کنیم ؟

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تمامی شرکتها و مؤسسات غیر تجاری برای شروع فعالیت خود باید در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسند تا دارای شخصیت حقوقی گردند، بنابراین ثبت شرکت ها الزامی است  و دولت می بایست حدالمقدور در تشکیل آن ها نظارت نماید تا وسیله ای برای سواستفاده نباشد.
مرجع ثبت شرکت ها در تهران " اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی " که از دوایر اداره ثبت اسناد املاک است ، می باشد و در خارج از تهران " اداره ثبت اسناد و املاک " مرکز اصلی شرکت و نقاطی که اداره یا دایره ثبت اسناد وجود ندارد ، دفتر خانه اسناد رسمی و اگر مرجع مذکور ، وجود نداشته باشد دفتر دادگاه محل است.
در ذیل، به توضیحات کامل راجع به ثبت شرکت های تجاری خواهیم پرداخت. شایان ذکر است ،چنانچه در هر یک از مراحل ثبت شرکت با مشکل مواجه شدید می توانید از کارشناسان متعهد ما بهره جویید.
کارشناسان ما در ثبت شرکت فکر برتر به دو طریق می توانند شما را همراهی کنند.اول آنکه توسط مشاوره تخصصی رایگان در این زمینه شما را راهنمایی نمایند و دیگر آنکه تنها با ارایه ی مدارک مورد نیاز،کلیه ی امور ثبتی شما را خود بر عهده گیرند.مدارک تهیه شده را می توانید حضوراَ به وکیل ثبت شرکت فکر برتر تحویل دهید و یا از طریق پست ارسال فرمایید.

- مراحل ثبت شرکت

- قوانین ثبت شرکت

برای ثبت شرکت چه باید کرد ؟
1- عموم شرکت ها در ایران شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص می باشد.برای ثبت هر یک از آن ها توجه به نکات ذیل حائز اهمیت است :

  • شرکت با مسئولیت محدود

در شرکت با مسئولیت محدود ، حداقل شرکا 2 نفر ، حداقل سرمایه 100.000 تومان و حداقل هیات مدیره یا مدیران 1 نفر یا بیشتر است. میزان مسئولیت هر یک از شرکا ، «به میزان سهم الشرکه هر شریک» است.

  • شرکت سهامی خاص :

در شرکت سهامی خاص، حداقل شرکا 3 نفر ، حداقل سرمایه 100.000 تومان و حداقل هیات مدیره یا مدیران 3 نفر است. میزان مسئولیت هر یک از انواع شرکت های تجاری ، «به میزان مبلغ اسمی سهام هر شریک» است.
ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا باز شده است در هنگام ثبت الزامی است.
تذکر : در صورتی که مقداری از سرمایه ی شرکت آورده ی غیر نقدی باشد (اموال منقول و غیر منقول) ارائه ی تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری الزامی است و در صورتیکه اموال غیر منقول جزء سرمایه شرکت قرار داده شود ارائه ی اصل سند مالکیت ضروری است.
2-  در اداره ثبت شرکت ها ، فرم نمونه ی اسناد ثبت شرکت ، موجود است . می توان این فرم های نمونه را از اداره مذکور تهیه و تکمیل کرد. ذیل تمام اوراق می بایست توسط همه شرکا ( موسسین ) امضا شود.
از جمله این فرم ها اظهارنامه ثبت شرکت است که از اوراق بهادار بوده و باید از اداره مذکور تهیه گردد. برای دریافت اظهارنامه مزبور باید تقاضانامه ای دایر بر قصد تاسیس شرکت تنظیم شود و به امضا برسد. همزمان فرم صورتجلسه مجمع عمومی موسس عادی و صورتجلسه هیات مدیره هم آماده شده وجود دارد که می بایست اخذ و امضا شود.

  • اخذ مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

فعالیت هایی که قبل از ثبت شرکت باید از مراجع ذیصلاح مجوز اخذ نمایند 23 موضوع کلی می باشند که می بایست قبل از ثبت شرکت ، نزد مرجع ثبت شرکت ها از مراجع ذیصلاح مجوز اخذ گردد.( برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه لطفاَ رجوع کنید به موضوعات نیازمند اخذ مجوز در ثبت شرکت )

  • پنج نام را برای شرکت خود انتخاب کنید .

نام های انتخابی می بایست واژه ی بیگانه نبوده ، فاقد سابقه ثبت بوده و دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.
انتخاب نام شرکت یکی از مهم ترین اقداماتی است که در مسیر ثبت شرکت انجام می شود ، نام شرکت باید معرف ایده و کسب و کار شما باشد. برای این منظور می توانید از کارشناسان با تجربه ثبت شرکت فکر برتر کمک بگیرید تا نهال نوپای شما به خوبی به ثمر نشیند.

  • به سامانه اداره ثبت شرکت ها مراجعه نمایید.

جهت ثبت شرکت ، می بایست به پایگاه اینترنتی اداره کل ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir  مراجعه کنید. ( قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت )
فرمی پیش روی شما ظاهر می شود که باید مرحله به مرحله آن را تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز را در آن بارگذاری نمایید. اطلاعات مربوط به متقاضی نخستین موضوعی است که در این فرم ها باید درج شود. ( شامل نام متقاضی ،نام خانوادگی متقاضی ، تابعیت متقاضی ، سمت متقاضی ، شماره ملی متقاضی ، شماره همراه متقاضی )
پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده در سامانه ، چنانچه اطلاعات را به درستی وارد نموده باشید ، در مرحله بعد می بایست مدارک مورد نیاز را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال فرمایید.
مدارکی که بعد از تکمیل مراحل ثبت از طریق پست می بایست ارسال گردد :
1)  دو نسخه از مدارکی که توسط اعضاء امضا شده.
2) کپی مدارک شناسایی افراد.
3) گواهی عدم سوء پیشینه ی کیفری اعضا.
4) یک برگه ازتأیید نام و برگه ی رسید پذیرش اینترنتی.
در صورت کامل بودن مدارک تقدیمی ، کارشناس اداره ثبت شرکت ها اقدام به تهیه پیش نویس آگهی ثبت نموده و به متقاضیان ثبت یا یکی از شرکا یا وکیل رسمی شرکت تحویل می دهد.سپس امضایی دال بر " ثبت با سند برابر است " از شرکا یا وکیل رسمی شرکت اخذ می گردد.سپس دو نسخه آگهی به امضای رییس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده شرکت ، ضبط و نسخه دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می شود و این سند " سند ثبت شرکت " است.
با توجه به ماده 6 نظامنامه قانون تجارت ، وزارت عدلیه و ماده 197 قانون تجارت در ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت شرکت، باید خلاصه شرکت نامه و منضمات آن ، توسط اداره ثبت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت ، منتشر می شود.
{ ثبت شرکت فکر برتر }
پاسخی شایسته به نیازهای ثبتی و حقوقی شما

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران