چه موانع و مشکلاتی بر سر راه ثبت شرکت وجود دارد ؟ راهکارهای آن چیست ؟

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در این مطلب برآنیم تا ضمن بررسی موانع ثبت شرکت، به بیان راهکارهای آن بپردازیم. خاطر نشان می شویم  در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در این رابطه ، می توانید به مرکز ما در ثبت شرکت فکر برترمراجعه نموده و یا تنها با برقراری یک تماس و دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان همراهی ما را پذیرا باشید.

  • لزوم آشنایی با قانون تجارت

قانون تجارت ، مسئولیت تهیه ، تدوین و تنظیم روابط تجاری و اقتصادی جامعه را بر عهده دارد .
وقتی عده ای می خواهند فعالیت های خود را در قالب شرکت های تجاری انجام دهند بایستی:
اولاَ: با انواع شرکت ها و مزایا و معایب آن ها آشنایی داشته باشند.
ثانیاَ: با اطلاع از وظایف و اختیارات و نحوه انتخاب مدیران شرکت و تشریفات خاص قانونی،جهت به ثبت رساندن شرکت های مزبور اقدام کنند؛ در غیر این صورت با مشکلات متعددی روبرو خواهند شد.
جهت آشنایی با قانون تجارت ، می توانید به مقالات متعدد در سایت های مختلف مراجعه نمایید و یا از مشاوره و راهنمایی متخصصین در این رابطه کمک بگیرید.

  • هزینه و زمان صرف شده جهت انجام امور اداری خدمات ثبت شرکت

طبعاَ هزینه های ثبت یک شرکت بیش از هزینه های شروع به فعالیت به صورت شخصی است که باعث برخی تردیدها جهت فعالیت به صورت حقوقی می شود.
با این همه ، استفاده از پدیده شرکت تجاری به بازدهی فعالیت اقتصادی حدت بیشتری می دهد و متضمن مزایایی است که فعالیت فردی در بر ندارد، مزایایی چون فراهم شدن سرمایه بیشتر و تجمع تخصص هایی گوناگون برای دستیابی به هدفی واحد و به ویژه محدودیت مسئولیت فعالان تجاری.
لذا ، پس از مدتی فعالیت مفید ، سود کسب شده ناشی از اقدامات تجاری صحیح و اصولی ، هزینه های اولیه خدمات ثبت شرکت را ( که مبلغ چندانی نیست ) پوشش خواهد داد.

  • نیاز به وجود یک مکان مشخص

یکی از موارد الزامی در خدمات ثبت شرکت ، ارائه آدرس مکانی به عنوان آدرس شرکت است . مطلوبیت و تناسب محل کسب و کار که در نهایت به ازدحام و رفت و آمد مردم منجر می شود تاثیر زیادی بر موقعیت محل و میزان مشتری گیری آن دارد. یک طرفه یا دو طرفه بودن خیابان ، وجود یا عدم وجود ایستگاه های حمل و نقل عمومی ، پارکینگ  و ...از جمله عوامل تاثیرگذار محسوب می شوند که می تواند در ابتدای راه مانعی جهت ثبت شرکت باشد.
اگرچه در صورت نداشتن یک دفتر مستقل در ابتدای امر می توان از آدرس منزل استفاده کرد.اما در مرحله تشکیل پرونده دارایی ، می بایست آدرس یک مکان تجاری با سند یا اجاره نامه به نام شرکت ارائه داد.
اما راهکارهایی در این زمینه وجود دارد : نخست همان طور که در موارد فوق ذکر شد در سه ماهه ابتدای پس از ثبت ، شرکت ها می توانند با آدرس منزل مسکونی خود نیز فعالیت نمایند و پس از طی مدت مذکور امکان و لزوم تغییر آدرس به آدرسی تجاری جهت ارائه به دارایی وجود دارد.
دوم اینکه ابتدائاَ لزومی به آغاز به کار در ملکی کامل به عنوان دفتر شرکت نیست و با اجاره یک اتاق از یک شرکت تجاری و ارائه اجاره نامه آن به اداره دارایی و اعلام آدرس مذکور می توان شرکت را بدون مشکل و با هزینه های کمتر اداره نمود.

  • پرداخت حقوق و بیمه کارکنان

طبق قوانین کار، شرکت ها موظف به بیمه نمودن کارکنان خود مطابق قانون خواهند بود و طبعاَ کارفرما علاوه بر پرداخت حقوق ماهیانه ، موظف به پرداخت درصدی از حق بیمه کارمند خود خواهد بود که هزینه ای اضافه بر سایر هزینه ها بر شرکت تحمیل خواهد نمود.
در این رابطه لازم به یادآوری است که کارفرمای خصوصی نیز همانند کارفرمای حقوقی ملزم به پرداخت حقوق و بیمه کارکنان است و در این مورد تفاوتی وجود ندارد.

  • پر کردن دفاتر تجاری

هر شرکتی موظف به تکمیل دفاتر تجاری پلمپ شده و اظهار آن به اداره دارایی در پایان هر سال مالی خواهد بود.ضمناَ تصویب نامه مورخ 27 آبان ماه 1340 شرکت های تجاری را موظف نموده است که ترازنامه و حساب سود و زیان خود را در پایان هر سال در روزنامه رسمی کشور منتشر نمایند. لذا ، تجار و شرکت های تجاری می بایست هر سال ترازنامه عملیات خود را تنظیم کنند.
برخلاف تصور برخی این موضوع نیاز به تخصص خاصی نداشته و کافی ست مواردی چون درآمدها ، هزینه ها ، بدهی ها ، استهلاکات و ... در دفتر ثبت گردد.
در مورد مراحل دریافت سالانه دفاتر پلمپ شده از اداره دارایی نیز روال اداری ساده ای وجود دارد که در صورت عدم آشنایی با این روال یا کمبود وقت ، می توان انجام آن را به موسسات خدمات ثبت شرکت که چنین خدماتی انجام می دهند سپرد.
ارائه این خدمات توسط موسسه حقوقی فکر برتر در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه ارائه می گردد.

  • پرداخت مالیات

مالیات سهمی است که بموجب اصل تعاون ملی و بر وفق مقررات ؛هر یک از سکنه ی کشور موظف است جهت تامین هزینه های عمومی و حفظ منافع اقتصادی یا سیاسی یا اجتماعی کشور بقدر قدرت و توانایی خود به دولت بدهد.کلیه ی شرکت ها و موسسات تجاری و انتفاعی که مراحل قانونی  در اداره ی ثبت شرکت ها را طی نموده و به ثبت رسیده اند و دارای شماره ی ثبت می باشند مشمول مالیات بر درآمد  بوده و موظف به پرداخت مالیات تعیین شده هستند، در غیر این صورت از تسهیلات و مزایا و معافیت های قانونی که برای آن ها در نظر گرفته شده محروم خواهند شد وضمانت های اجرایی و مجازات مربوطه نیزاعمال می گردد . لذا پس از ثبت شرکت و موسسه ، شرکت ها می بایست بلافاصله نسبت به تعیین حوزه ی مالیاتی اقدام نمایند و گرنه مسئول جرائم قانونی خواهند شد.لازم به توضیح است حتی در صورتی که شرکت فعالیتی هم ندارد باز هم موظف است تشکیل پرونده دهد.
با توجه به موارد فوق، برخی مایل به فعالیت به صورت شخصی می باشند تا مجبور به پرداخت مالیات نگردند.در این رابطه لازم به توضیح است که در حال حاضر درصد بالایی از فعالیت های شخصی توسط اداره دارایی شناسایی شده و مشمول مالیات هستند.تکمیل صحیح دفاتر و اظهار به موقع اظهارنامه مالیاتی به اداره دارایی ، میزان درآمد شرکت و سود خالص کسب شده در پایان سال مالی و ... مواردی هستند که تماماَ در تعیین میزان مالیات اهمیت دارند.به عنوان مثال شرکتی که ثبت شده اما در طول سال فعالیتی نداشته است می تواند در پایان سال اظهارنامه عدم فعالیت به دارایی ارائه نماید که در این صورت به کلی مشمول مالیات نخواهد شد.

" ارائه خدمات حرفه ای ثبتی در دپارتمان تخصصی ثبت شرکت فکر برتر "

{ با امکان استفاده از پاسخگویی و مشاوره ی رایگان }

تماس با ما

تهران ، میدان ونک ، خیابان خدامی ، خیابان آفتاب ، نبش کوچه هشتم ، پلاک 34
تلفن: 42143-021
ایمیل:info@companyregister.ir
021-42017
021-42037000

طراحی سایت توسط دارکوب