با توجه به ایجاد سیستم جدید اینترنتی سامانه ی ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری، از این پس متقاضیان می توانند مراحل ثبت شرکت را به جای مراجعه ی حضوری به اداره ی کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری از طریق سامانه ی اینترنتی http://sherkat.ssaa.ir شروع و دنبال نمایند.
در این راستا، حتی ثبت صورتجلسه ی تغییرات شرکت ها نیز اینترنتی شده است و آخرین اطلاعات مربوط به چگونگی تنظیم درخواست ها و همچنین آخرین وضعیت صورت جلسه ی ابرازی، مدارک مورد لزوم بخشنامه ها و شیوه نامه ی اجرایی ثبت شرکت ها و اطلاع رسانی های آنی و پیگیری پاسخ درخواست ثبت شرکت ها از طریق سامانه ی فوق به راحتی قابل دسترس است.
امروزه، بخش کثیری از آحاد جامعه به عناوین مختلف با حقوق ثبت شرکت در ارتباط هستند. لیکن، آشنایی با امور ثبتی و احاطه بر آن مستلزم کسب تجربه و علم مربوط به آن است و می طلبد که افراد با قوانین و آیین نامه های مختلف در ارتباط با مسایل ثبت شرکت و مراحل آن آشنایی کامل داشته باشند.
علاوه بر این موارد، راهنمای انجام فرآیند پذیرش درخواست های انواع ثبت تاسیس و تغییر و... شرکت ها و موسسات غیر تجاری نیز در همین سامانه ی اینترنتی قابل دسترسی می باشد. برای راهنمایی در این خصوص می توانید با شماره ی 02142143 - موسسه حقوقی شرکت فکر برتر تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره بگیرید.
ثبت شرکت
ثبت شرکت علاوه بر امکان فعالیت تجاری به صورت گروهی، مزایای زیادی را در اختیار شما قرار میدهد. این شرکت ها در قالب های مختلف قابل ثبت و هر یک برای موضوع خاصی مناسب هستند. شرکت های تجاری، شخصیت حقوقی مستقل از شرکای دارند. شخصیتی که سرمایه، نام و حتی آدرس مشخصی دارد. افرادی که می خواهند با شرکت شما قرارداد تنظیم کنند، داشتن شخصیت حقوقی اعتبار بیشتری برای انجام معامله دارد. همچنین امکان بهره مندی از تسهیلات بانکی به روشهای ساده تری برای شرکتها امکانپذیر است.
امروزه، بخش کثیری از آحاد جامعه به عناوین مختلف با حقوق ثبت شرکت در ارتباط هستند. لیکن، آشنایی با امور ثبتی و احاطه بر آن مستلزم کسب تجربه و علم مربوط به آن است و می طلبد که افراد با قوانین و آیین نامه های مختلف در ارتباط با مسایل ثبت شرکت و مراحل آن آشنایی کامل داشته باشند.
مراحل ثبت شرکت
ثبت شرکت هم مانند بقیه موارد اداری نیاز به انجام یک سری فرآیند برای تکمیل شدن دارد در این مراحل باید یک سری اطلاعات و مدارک بین شما سامانه ثبت شرکت رد و بدل شود که کمی پیچیدگی دارد و از شما وقت می گیرد در صورتی که مایل هستید می توانید ثبت شرکت خود را کامل به مشاوران فکر برتر بسپارید .

گام اول : تکمیل فرم اطلاعات شخص
برای ثبت شرکت به صورت آنلاین پس از ورود به سامانه https://irsherkat.ssaa.ir به قسمت تاسیس شخصیت حقوقی مراجعه کنید و نوع شرکت را انتخاب و دکمه ادامه را انتخاب میکنید. فرمی پیش روی شما ظاهر می شود که باید مرحله به مرحله آن را تکمیل نمایید. در قسمت اطلاعات مرکز اصلی می بایست مشخصات مربوط به کد پستی و شماره ی تلفن و نشانی مرکز اصلی تکمیل گردد و به نسبت همان آدرس مرکز اصلی واحد شهر ثبتی را انتخاب می نمایید.  
سپس اطلاعات مربوط به متقاضی نخستین موضوعی است که در این فرم ها باید پر شود. در این قسمت نام شخصی که متقاضی تاسیس شرکت یا موسسه است وارد می شود. همچنین باید سمت متقاضی نظر به اینکه احدی از مدیران یا وکیل است تعیین شود.

گام دوم : انتخاب نوع و اسم شرکت
گام بعدی از مراحل ثبت شرکت مربوط به نام و اطلاعات شخص حقوقی است که در آن نام های درخواستی ثبت می شود. لذا ابتدا نوع شرکت را انتخاب نمایید. سپس به ترتیب 5 اسم را پیشنهاد دهید (اسامی پیشنهادی می بایست دارای ریشه ی فارسی باشند و از ریشه اسامی لاتین استفاده نشده باشند، با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشند، دارای اسم خاص باشند و تکراری نباشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت http://www.ilenc.ir مراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید.)
در این مرحله از فرآیند ثبت شرکتها پس از انتخاب نام شرکت باید هزینه مربوط به آن به حساب بانک ملی سازمان ثبت اسناد پرداخت شود. پس از پرداخت مبلغ باید فیش واریزی را به همراه بقیه مدارک تحویل سازمان دهید. همچنین باید مبلغی بابت حق الثبت نیز پرداخت نمایید که منظور از حق الثبت همان ابطال فیش سرمایه است که برای سرمایه های مختلف متغیر می باشد.
سرمایه ثبت شرکت حداقل یک میلیون ریال است که هزینه حق الثبت با توجه به سرمایه به صورت تصاعدی متغیر خواهد بود. بعد از ثبت شرکت ها در صورتی که سرمایه افزایش یابد و سهامی اضافه شود، به مدت 2 ماه فرصت دارند تا با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها، اقدام به ابطال تمبر نمایند.

گام سوم : انتخاب موضوع فعالیت شرکت و مجوز ها
در کادر مربوط به موضوع فعالیت، نوع فعالیت و وضعیت مجوز و مدت فعالیت را بر اساس اینکه محدود یا نامحدود است انتخاب کنید. دردر کادر مربوط به موضوع فعالیت، نوع فعالیت و وضعیت مجوزی بودن برخی مواردی که مجوزی باشن و باید در موضوع فعالیت باید رعایت شود، مگر اینکه مجوزهای مربوطه از مراجع ذیصلاح با عنوان خطاب به اداره ثبت شرکتها را داشته باشید و در شرح فعالیت شرکت نیز اگر در رابطه با موضوع فعالیت نیاز به ارائه توضیحات و موارد بیشتر و لازم باشد، توضیحات لازم را وارد نمایید. سپس با کلیک بر روی گزینه ی گام بعدی وارد مرحله بعدی شوید.

گام چهارم : تکمیل مشخصات شرکت
سپس وارد صفحه ی سرمایه ی شخص حقوقی (شرکت) می شوید. در این صفحه نوع سرمایه نظیر سرمایه ی نقدی یا غیر نقدی، سهام با نام عادی یا بی نام و یا ممتاز انتخاب می شود. ارزش ریالی هر سهم نیز باید تعیین گردد. مقدار سرمایه ای که شما برای کسب و کار و شرکت خود در نظر گرفته اید، ارتباط مستقیمی با هزینه ثبت آن دارد. سرمایه ثبت شرکت حداقل یک میلیون ریال است که هزینه حق الثبت با توجه به سرمایه به صورت تصاعدی متغیر خواهد بود. بعد از ثبت شرکت ها در صورتی که سرمایه افزایش یابد و سهامی اضافه شود، به مدت 2 ماه فرصت دارند تا با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها، اقدام به ابطال تمبر نمایند. .

گام پنجم : انتخاب نوع و مقدار سرمایه
پس از تکمیل فرم مربوطه، با کلیک بر روی گام بعدی صفحه ی مربوط به اشخاص گشوده می شود. تعداد اعضای هیئت مدیره به همراه تاریخ و ساعت جلسه مجمع عمومی موسسین و همچنین تاریخ و ساعت جلسه مجمع عمومی هیئت مدیره مشخص میشود. منظور از اشخاص، افرادی هستند که در شرکت یا موسسه دارای سمت هیئت مدیره ای یا بازرسین و غیره می باشند که خود به دو نوع شخص حقیقی و حقوقی تقسیم می شود. .
در قسمت شخص حقیقی می بایست اطلاعات شخصی خواسته شده در کادر تکمیل گردد و مطابق سمت ها و سهامی که برای آنها تعلق میگیرد وارد و ثبت شود و اگر نوع شخص حقوقی هم باشد فیلدهایی نظیرشناسه ی ملی پر شود و سامانه طبق همان شناسه استعلام و نام شخص حقوقی فعال می شود که بایستی مابقی اطلاعات لازم نظیر دادن سهم یا سمت و معرفی شخص نماینده حقوقی برای شخص حقوقی وارد شود.

گام ششم : مشخص کردن سمت اشخاص و سهامداران در شرکت
قسمت بعدی مربوط به سمت شخص در شرکت یا موسسه است. این سمت می تواند مدیرعامل یا رئیس هیئت مدیره و... باشد. سپس تاریخ تصدی سمت را تعیین کنید. تاریخ پایان اعتبار تصدی درصورت محدود بودن سمت با توجه به تاریخ شروع سمت مشخص می شود. وضعیت حق امضا نیز تعیین می کند که شخص، جزو افراد دارای حق امضا در شرکت است یا خیر..

گام هفتم : ثبت شعب شرکت
در صفحه ی مربوط به شعب، در صورتی که شرکت یا موسسه همزمان نیاز به تاسیس شعبه داشته باشد اطلاعات آن را در این صفحه وارد نمایید (البته اگر از همان اول قصد ثبت شعبه را دارید باید در گام اول گزینه مربوط به "شعبه دارد" را انتخاب کنید) و در قسمت مربوط به سمت ها در شعب "مدیر شعبه" را تعیین و انتخاب میکنید و مدت تصدی را تعیین کنید. با ورود به صفحه ی بعد میتوانید نام روزنامه مورد نظر را از بین فیلد های کشوییی باز شده تعیین کنید..

گام هشتم : تکمیل اساسنامه
سپس با کلیک بر روی گام بعدی وارد صفحه ی اساسنامه میشوید. ماده های اساسنامه را مطابق اطلاعات موردنظر خوده شرکت، ویرایش و اصلاح میکنیم، اطلاعاتی که باید ویرایش شود شامل: ماده های مربوط به موضوع فعالیت – مرکز اصلی شرکت – میزان سرمایه و تعداد سهم ها و سهام ریالی – سال مالی شرکت که معمولا از یکم فروردین تا پایان اسفند همان سال باشید – اگر شرکت از نوع سهامی خاص باشد باید نوع سهام شرکت مطابق با نام عادی یا بی نام و یا ممتاز باشد – تعداد اعضای هیئت مدیره وارد شود – تعداد سهم ها حداقل یک سهم وارد شود – همچنین طبق قانون تجارت میتوان در حد امکان یکسری اختیارات و مفاد اساسنامه را ویرایش و تغییر داد. تعیین کنید. تاریخ پایان اعتبار سمت با توجه به تاریخ شروع سمت مشخص می شود. وضعیت حق امضا نیز تعیین می کند که شخص، جزو افراد دارای حق امضا در شرکت است یا خیر.

گام نهم
با تکمیل شدن تمام اطلاعات مربوطه به گام های بعدی رفته تا دکمه "ارسال جهت بررسی نام های پیشنهادی و محتوای الکترونیکی" را میزنیم تا روند ثبت شرکت بسته و نهایی شد، "روز شروع سال مالی" و "ماه شروع سال مالی" را در کادر مربوطه پر کنید. همچنین در این صفحه اطلاعات روزنامه ی شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه ی شرکت مشخص می گردد.

گام دهم
وقتی نام های انتخابی شرکت توسط اداره تایید شود، باید به سامانه کاتب https://www.kateb.ir رفته و سمت های هر شخص توسط خوده آن شخص تایید سمت شود ولی درصورت رد شد نام به دلایل اعلام شده، باید نام های جدید جایگزین و وارد شود.. پس از آن با کلیک بر روی گام بعدی وارد صفحه ی اساسنامه می شوید.

گام یازدهم
اوراق های شرکت که شامل اظهارنامه یا تقضانامه – اساسنامه – صورتجلسه ها و غیره... می باشد را از هرکدام دو سری پرینت و توسط اعضا و سهامداران امضا شده و برای انجام افتتاح حساب اقدام خواهند کرد
گام دوازدهم
اوراق های امضا شده و سایر مدارک لازم به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شود و تا اعلام اطلاعیه از وضعیت کار شرکت مربوطه در سامانه منتظر می مانید..

گام آخر : مطلع شدن از وضعیت ثبت شرکت
لذا با اطلاعات شرکت و نهایی شدن آن در سامانه ثبت شرکتها، اداره ی ثبت شرکت ها اگر اطلاعات شما دارای نقص باشد، برای شما در سامانه ابلاغ رفع نقص اعلام می شود و باید رفع نقص نمایید. اگر اطلاعات شما تایید شود با پرداخت هزینه حق الثبت و امضای الکترونیکی پیش نویس آگهی(اگه متقاضی وکیل باشد باید وکیل امضا کند و اگه احدی از مدیران باشید، همان شخص متقاضی مشخص شده امضای الکترونیکی را ثبت خواهد کرد) در نهایت جهت صدور آگهی، به روزنامه رسمی ارسال می گردد. در حالتی دیگر حتی ممکن است اطلاعات شما رد شود که در این حالت دلایل رد آن طی ابلاغیه ای در سامانه اعلام می گردد تا نسبت به اصلاح آن در سامانه ثبت شرکتها طی گام های مربوطه اقدام خواهید کرد .
بنابراین پس از اصلاح موارد رد شده، مجدد کار نهایی میشود و باید تایید نام مجدد گرفته شود و تا اوراق های جدید فعال و توسط اعضا مجدد امضا خواهد شد ومجدد برای ثبت شرکتها ارسال شود تا کار به مرحله تایید و آگهی برسد..
آگهی تاسیس شرکت
اقدام نهایی، تحریر و صدور آگهی تاسیس(آگهی روزنامه) شرکت می باشد که آخرین گام جهت ثبت شرکت تلقی می شود.
قابل ذکر است، علاوه بر ثبت شرکت، خلاصه شرکتنامه و منضمات آن نیز باید انتشار پیدا کند (ماده ی 197 ق.ت). این امر باید در ظرف ماه اول ثبت شرکت و توسط اداره ی ثبت محل یا جانشین آن، بسته به مورد، در مجله ی رسمی دادگستری و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت، به خرج خود شرکت انجام گیرد. (ماده ی 6 نظامنامه ی قانون تجارت وزارت عدلیه و تبصره ی آن)
در این مرحله نیز باید هزینه ای بابت ثبت آگهی شرکت خود در روزنامه های رسمی تعیین شده پرداخت نمایید. هزینه آگهی روزنامه رسمی از طریق درگاه https://rrk.ir/ords/r/rrs/rrs-front/home قابل پرداخت است. هزینه این آگهی ثابت و مشخص نمی باشد و به نوع موضوع شرکت و تعداد اعضا نیز وابسته است. در صورت تغییر در اطلاعات ثبتی مربوط به شرکت شما باید مجددا آگهی تازه ای با اطلاعات جدید منتشر شود که هزینه آن دوباره دریافت خواهد شد.
روزنامه های مختلفی وجود دارند که به عنوان روزنامه رسمی می توان آگهی ثبت شرکت خود را در آنها منتشر نمود. از مهمترین روزنامه هایی که قیمت ارزانی برای ثبت آگهی متقاضیان ثبت شرکت در نظر گرفته اند، می توان روزنامه نسل فردا، اقتصاد مردم، همکاری ملی، اقتصاد سرآمد، وطن امروز، هنرمند، پیام زمان، امتیاز و پیک سبز و غیره را نام برد.

انتشار خلاصه ی شرکتنامه
اداره یا دایره ای که به ثبت شرکت مبادرت نموده باید خلاصه ای از شرکتنامه و منضمات آن را در ظرف ماه اول تشکیل شرکت در روزنامه ی رسمی وزارت دادگستری و یکی از جراید کثیرالانتشار به خرج شرکت به طریق اعلان انتشار دهد. خلاصه ی مزبور متضمن نکات ذیل است:
- شماره ای که جهت ثبت شرکت در نظر گرفته شده و تاریخ ثبت آن و محل و اقامتگاه شرکت با تعیین نام و نوع آن و موضوع شرکت.
- مقدار سرمایه (با تشخیص این که چه مقدار پرداخت و چقدر تعهد شده).
- اسامی مدیر یا مدیران شرکت.
- تاریخ آغاز و ختم شرکت در صورتی که برای مدت محدود تشکیل شده باشد.
- در شرکت های تضامنی و شرکت مختلط علاوه بر نکات فوق باید اسم تمام شرکای ضامن نیز منتشر شود.
← در شرکت های سهامی موارد دیگری که قبلاَ تذکر داده شده در آگهی قید می شود.
هر گاه شرکت در چندین حوزه ی ثبتی، شعبه داشته باشد انتشار خلاصه ی شرکت به نحوی که برای خود شرکت مقرر است در محل شعبه نیز باید به عمل آید و برای انجام این مقصود مقامی که خود شرکت در آن جا به ثبت رسیده است، باید سواد مصدق از تقاضا نامه و منضمات آن را به ثبت اسناد محل وقوع شعبه ارسال دارد تا اقدام به انتشار نماید. (ماده ی 8 آیین نامه)

حالت های ثبت شرکت
- نخست این که ثبت شعبه، در زمان ثبت خود شرکت انجام می گیرد که در این صورت ضمن انتشار خلاصه شرکت نامه، محل شعب شرکت در آگهی باید ذکر و آگهی مزبور برای انتشار در جراید محلی ضمن رونویس تقاضانامه و منضمات آن به اداره ی ثبتی که شعبه ی شرکت در آنجا واقع است فرستاده شود.
- دیگر این که پس از ثبت شرکت مبادرت به افتتاح شعبه شرکت می شود. در این حال شعبه ی شرکت مانند تغییراتی که بعداً در شرکت واقع گردد ذیل ثبت شرکت، به ثبت رسیده و آگهی می شود. سپس آگهی مزبور و رونویس تقاضانامه و منضمات به ثبت محل فرستاده می شود. در هر حال مدیر شعبه و یا کسی که از طرف شرکت در شعبه ی مزبور حق امضا دارد یعنی امضای او برای شرکت الزام آور است باید معرفی و آگهی شود.
سرانجام، همان طور که پیشتر گفتیم، ماده ی 9 نظامنامه ی قانون تجارت، انتشار تغییراتی را که در وضعیتِ شرکتِ ثبت شده ایجاد می شود، ضروری دانسته است. نتیجه ی عدم انتشار مواردی که نظامنامه به عهده ی مدیران گذاشته این است که اولاً مدیران شرکت ممکن است مطابق قواعد عام، به سبب خطای خود، محکوم به جبران خسارت اشخاص ثالث شوند و ثانیاً اشخاص ثالث می توانند تاثیر این تغییرات را نادیده بگیرند، چه تغییراتی که به نظر آن ها نرسیده، در مقابل آن ها قابل استناد نیست.
در انتها لازم به ذکر است نظر به بخشنامه ی شماره ی 133680 /93 سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورخ 24/ 8 / 1393 و سایر مستندات مندرج در متن، برای فعالیت در موضوعات ذیل نیاز به اخذ مجوز از مراجع مربوطه است:
- موضوعات فعالیت مربوط به امور پولی و بانکی
- موضوع فعالیت مربوط به امور بیمه ای
- موضوع فعالیت بورسی و نهادهای مالی جدید
- موضوع فعالیت زیر مجموعه ی خصوصی سازی
- موضوعات مرتبط با شرکت های تعاونی
- موضوعات فعالیت مربوط به امور فرهنگی و هنری و خبری و تبلیغاتی
- موضوع فعالیت مربوط به امور قرآنی و مذهبی و حج و زیارت
- موضوعات فعالیت مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
- موضوعات فعالیت مربوط به حمل و نقل کالا و مسافر
- موضوعات فعالیت علمی، آموزشی و پژوهشی
- موضوعات فعالیت مربوط به سازمان بهزیستی
- موضوعات فعالیت مرتبط با وزارت کشور و نیروی انتظامی و شورای شهر
- موضوعات فعالیت مرتبط با جامعه ی حسابداران رسمی
- موضوعات فعالیت نظامی و نیروهای مسلح
- موضوع فعالیت مربوط به فعالیت ترجمه ی رسمی
- موضوع فعالیت مربوط به حوزه ی نفت و گاز
- موضوع فعالیت مرتبط با اتاق بازرگانی
نقش وکیل و مشاوره حقوقی در ثبت شرکت
اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه های ثبت شرکت هستید و از قوانین و شرایط حقوقی اطلاعات کافی دارید، می توانید با پرداخت مبلغی مناسب بابت هزینه پست، پاکت، حق الثبت، حق التمبر، مالیات سرمایه و آگهی در روزنامه رسمی، شرکت خود را ثبت نمایید. این امر مستلزم آن است که بر روی مقررات و شرایط حقوقی کاملا مسلط باشید تا در روند ثبت دچار مشکل نگردید و از ضرر و زیان های آتی جلوگیری نمایید.
اما پیشنهاد ما به شما این است که از وکلای ماهر و موسسات حقوقی که خدمات ثبت شرکت را ارائه می دهند، استفاده نمایید. زیرا وکلا و موسسات حقوقی از تمامی قوانین و مقررات آگاهی دارند و با اشراف کامل بر آنها می توانند روند ثبت شرکت را برای شما تسهیل نمایند تا دیگر نگرانی بابت درست انجام نشدن فرایند ثبت شرکت به وجود نیاید.
هزینه ثبت شرکت در ایران
به طور کلی نمی توان مبلغ ثابت و مشخصی را برای این امر تعیین نمود؛ زیرا هزینه ثبت شرکت هزینه مجموعه ای از خدمات است که میزان مبلغ و نوع این خدمات با توجه به نوع کار و یک سری عوامل دیگر مانند حق تمبر، حق ثبت، حق الوکاله، آگهی روزنامه و ... می تواند متفاوت باشد.
برای مثال هزینه ثبت شرکت پیمانکاری با هزینه ثبت شرکت بازرگانی متفاوت است و هر کدام نیاز به یک سری مدارک و طی کردن مراحل مخصوص به خود هستند. همچنین موسسات مختلفی که در زمینه ثبت شرکت فعالیت می کنند، مشاوره های لازم را به شما می دهند و در روند کار کمک می نمایند، نرخ کارمزد متفاوتی دارند که در هزینه ثبت شرکت تاثیرگذار می باشند.
مدت زمان ثبت شرکت پس از انجام تمام مراحل
یکی از مواردی که برای صاحبان شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار است، مدت زمان ثبت شرکت است. بسیاری از افراد دوست دارند در کمترین زمان ممکن مراحل ثبت شرکت انجام شده و بتوانند زودتر به صورت قانونی فعالیت خود را انجام دهند. با توجه به روند قانونی ثبت شرکت و مراحل چندگانه آن، می توان گفت از شروع کار تا رسیدن به نتیجه نهایی و دریافت تاییدیه و شناسه و شماره ثبت شرکت حداقل 10 الی 14 روز زمان نیاز است.

البته این مدت زمان با توجه به نوع شرکت نیز متفاوت است. برای ثبت برخی از شرکت ها ممکن است مراحل کمتری طی شود و یا مراحل با سرعت بیشتری انجام شوند و مدت زمان کل کاهش یابد. برای برخی از شرکت ها نیز به خاطر شرایط خاص خود امکان طولانی شدن روند طی شدن مراحل ثبت شرکت وجود دارد.

استعلام ثبت شرکت
شما می توانید پس از اتمام مراحل ثبت شرکت در صورتی که توسط مراجع مربوطه ثبت تایید گردد استعلام لازم را از طریق روش های زیر دریافت کنید.
- یکی از راه های استعلام ثبت شرکت مراجعه به نشانی اینترنتی ilenc.ssaa.ir می باشد. با نوشتن نام شرکت یا شماره ثبت یا شناسه ملی در این سامانه می توانید از وضعیت ثبت شرکت خود مطلع گردید.
- استفاده از سامانه روزنامه رسمی به نشانی اینترنتی www.rooznamehrasmi.ir از دیگر روش های استعلام ثبت شرکت محسوب می شود. در این سامانه نیز باید با وارد نمودن یکی از اطلاعات مربوط به شرکت مانند نام، شماره ثبت و یا شناسه ملی جستجو را انجام دهید.
- با مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها به آدرس اینترنتی irsherkat.ssaa.ir نیز می توانید وضعیت ثبت شرکت خود را استعلام بگیرید.
در نهایت در صورت داشتن سوال در امور ثبت شرکت می توانید با مشاورین مؤسسه ثبت شرکت فکر برتر به صورت رایگان از طریق شماره ی 02142143 مشاوره نمایید.
