ثبت تعاونی با موضوع فعالیت خیاطی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

با توجه به خصوصیات ویژه ی شرکت های تعاونی ، لازم دانستیم به مناسبت موضوع قبل از آنکه در مورد ثبت تعاونی با موضوع فعالیت خیاطی توضیحاتی داده شود برای آشنایی ذهن خوانندگان ابتدا به فعالیت تعاونی ها و اهداف آن ها اشاره ای داشته باشیم و سپس وارد بحث اصلی شویم. قدر مسلم آن است که شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در این رابطه  با کارشناسان ما در ثبت شرکت فکر برتر در ارتباط باشید. همکاران ما در این مرکز ، از طریق مشاوره تخصصی شما را راهنمایی خواهند کرد.
شرکت تعاونی شرکتی است که برای فعالیت در امور مربوط به تولید و توزیع ، در جهت اهداف مصرح در قانون بخش تعاونی و به منظور بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا ، از طریق همکاری و تشریک مساعی آن ها با رعایت قانون مذکور تشکیل می شود.
در این تعریف به نکات ذیل توجه شده است :
- نوع فعالیت : فعالیت شرکت تعاونی در امور مربوط به تولید و توزیع است.
- هدف و منظور : قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادر به کارند ولی وسایل کار ندارند ، پیشگیری از تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه های خاص ، جهت تحقق عدالت اجتماعی ، قرار گرفتن مدیریت و سرمایه و منافع در اختیار نیروی کار و تشویق بهره برداری مستقیم از حاصل کار خود ، پیشگیری از انحصار ، تورم و احتکار از جمله این اهداف است.
اما منظور شرکت های تعاونی حمایت از منافع مادی اعضا ، بهتر کردن وضع کار و شغل ، تحصیل رزق و انتظام امور معاش و معیشت آنان و به طور کلی بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی است. لذا در شرکت های تجاری سودآوری به معنای خاص و در شرکت های تعاونی بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی مطرح است.
فعالیت شرکت تعاونی، اعم از اینکه تولیدی یا توزیعی باشد، از طریق همکاری اعضا صورت می گیرد و مبتنی بر کمک متقابل و اشتراک مساعی آنان با یکدیگر است. معنای تعاون نیز همین است.
تشکیل شرکت تعاونی و همچنین فعالیت آن ، از آغاز تا انجام ، باید مطابق بخش تعاونی مصوب 1370 و اصلاحیه های مصوب 1377 آن و سایر اصول و مقررات مربوط صورت گیرد. شرکت تعاونی بدون رعایت قوانین و مقررات مذکور نمی تواند تشکیل و به ثبت داده شود و فعالیت کند ، زیرا طبق قانون ، وزارت تعاون که نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات تعاونی را عهده دار است، اولاَ اقدامات اولیه مربوط به تاسیس شرکت های تعاونی را تحت نظارت و کنترل دارد و وقتی موافقتنامه تشکیل آن ها را صادر می کند که در انجام مقدمات لازم ، مقررات مربوط رعایت شده باشد. ثانیاَ موظف است که با خودداری از صدور مجوز ثبت ، از ثبت شرکت هایی که در مراحل تشکیل آن ها مقررات مذکور رعایت نشده باشد، ممانعت کند؛ از فعالیت شرکت هایی که به هر نحو از عنوان تعاونی سوء استفاده می کنند جلوگیری کند و از تعاونی هایی که بر خلاف قانون و مقررات بخش تعاونی و اساسنامه خود عمل می کنند، سلب مزایا کند.

  • ثبت تعاونی با موضوع فعالیت خیاطی

خیاطی هنر و حرفه دوخت انواع لباس و ... است. جهت شروع فعالیت در این عرصه ، علاوه بر جذب نیرو و تهیه دستگاه های مورد نیاز، نیاز به تهیه مکان مناسب و همچنین اخذ مجوزهای لازم می باشد. متقاضیان محترم ثبت شرکت تعاونی با موضوع فعالیت خیاطی ، در قدم اول می بایست نسبت به اخذ جواز کسب از اتحادیه مربوطه و یا مجوز از آموزش و پرورش فنی حرفه ای اقدام نمایند. پس از اقدامات لازم جهت اخذ جواز ، می توان نسبت به ثبت تعاونی اقدام نمود.
یادآوری می گردد که :
در شرکت های تعاونی ، حداقل شرکا 7 نفر و حداقل هیات مدیره یا مدیران 1 نفر یا بیشتر است . میزان مسئولیت هر یک از شرکا ، در صورت سهامی بودن به میزان مبلغ اسمی هر سهامدار و در غیر سهامی ، با توجه به تراضی شرکا در اساسنامه است.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت تعاونی به قرار ذیل است :
1- اساسنامه تصویب شده شرکت تعاونی در اولین مجمع عمومی عادی در 4 نسخه
(شرکت های تعاونی باید دارای اساسنامه باشند.اساسنامه انواع شرکت های تعاونی به صورت "نمونه اساسنامه"به وسیله وزارت تعاون تهیه شده و در اختیار تشکیل دهندگان شرکت قرار می گیرد).
2- دعوت نامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی در 3 نسخه
3- صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی دال بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان در 3 نسخه
4- رسید پرداخت سرمایه شرکت طبق اساسنامه به صندوق تعاون در 3 نسخه
5- لیست اسامی و مشخصات و نشانی اعضاء اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
6- لیست اسامی و امضاء حاضرین در اولین مجمع عمومی عادی در 3 نسخه
7- صورتجلسه اولین هیات مدیره دال بر انتخاب رئیس و نایب رئیس و منشی هیات مدیره و انتخاب مدیر عامل و تعیین صاحبان امضای مجاز
8- لیست و مشخصات اعضای هیئت مدیره،بازرسان و مدیر عامل
9- صدور مجوز ثبت تعاونی توسط اداره کل یا ادارات تعاون شهرستان ذیربط
جهت مشاوره و اقدام به ثبت شرکت  تعاونی با مشاورین فکر برتر تماس بگیرید. ما همواره آماده ارائه بهترین و کامل ترین خدمات به شما عزیزان می باشیم .

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران