ثبت شرکت در ری

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

جهت ورود به دنیای کسب و کار و پیشرفت اقتصادی ، اولین قدمی که می بایست بردارید ثبت شرکت است. با ثبت شرکت می توانید فعالیت خود را به طور رسمی و قانونی آغاز کنید.
شهر ری به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان ، می تواند یکی از مقاصد شما برای سرمایه گذاری باشد.
فرآورده های کشاورزی شامل گندم ، نباتات علوفه ای ، پنبه ، چغندر قند و ذرت و همچنین محصولات باغداری نظیر سیب، گوجه ، آلو ، هلو و گلابی تنها قسمتی از تولیدات شهر ری می باشد.
مضاف بر این ، شهر ری در رشته صنایع ، کارخانجات صنعتی و تولیدی بسیاری را به خود جذب کرده است که همین مهم سرمایه گذاری در این شهر را بسیار متنوع نموده است.
در ذیل ضمن پرداختن به انواع شرکت های تجاری و خصوصیات آن ها ، به مراحل ثبت شرکت در ری می پردازیم.
انواع شرکت های قابل ثبت :
شرکت های تجاری در اشکال مختلف جلوه می کند. قانون تجارت ایران در ماده ی 20، شرکت های تجاری را به هفت نوع ( سهامی ، بامسئولیت محدود ، تضامنی ، نسبی ، تعاونی ، مختلط سهامی ، مختلط غیرسهامی ) تقسیم کرده است. از میان این شرکت ها ثبت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود از پرکاربردترین شرکت ها می باشند.
البته لازم به ذکر است ، شرکت های سهامی خاص نسبت به شرکت با مسئولیت محدود ، دارای اعتبار بیشتری بوده و جهت اخذ تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا بسیار مناسب است.

  • شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام ، شرکتی است که دست کم از 5 نفر تشکیل می شود و در آن سرمایه به قطعات مساوی سهام تقسیم می شود و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است. این شرکت، شرکت بازرگانی محسوب می شود ولو این که عملیات آن امور بازرگانی نباشد. ( ماده 2 لایحه اصلاح قانون تجارت ).

  • شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص، شرکت بازرگانی است و سرمایه آن که قانوناَ در موقع تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نخواهد بود، به سهام تقسیم شده و کلیه سهام آن به وسیله سهام داران تعهد و تامین می گردد و مسئولیت صاحبان سهام که تعداد آن ها نباید کمتر از سه نفر باشد، محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست.

  • شرکت تضامنی

به موجب ماده 116 قانون تجارت : " شرکت تضامنی، شرکتی است که در تحت اسم مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. اکر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض شرکت کافی نباشد، هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است.
هر قراری که بین شرکا برخلاف این ترتیب داده شده باشد، در مقابل اشخاص ثالث، کان لم یکن خواهد بود.

  • شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می شود، و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است. آورده شرکا در شرکت با مسئولیت محدود، به سهام یا قطعات سهام تقسیم نشده و آزادانه قابل نقل و انتقال نیست. بلکه نقل و انتقال موکول به رضایت عده ای از شرکا است که لااقل سه چهارم سرمایه را داشته باشند و اکثریت عددی را نیز دارا باشند. نقل و انتقال حتماَ باید به موجب سند رسمی باشد، وگرنه اعتبار نخواهد داشت. 

  • شرکت مختلط غیر سهامی

به موجب ماده 141 قانون تجارت : " شرکت مختلط غیرسهامی، شرکتی است که برای امور تجاری، تحت اسم مخصوصی بیم یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود ، بدون انتشار سهام تشکیل می شود. شریک ضامن، مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود.
این نوع شرکت اصولاَ توسط دو دسته اشخاص تشکیل می شود. دسته اول کسانی هستند که سرمایه داشته و قصد سرمایه گذاری تجاری دارند، اما به امور تجاری آگاه نیستند. دسته دوم کسانی هستند که سرمایه ندارند، ولی به امور تجاری آگاهی دارند، یا دارای طرح های صنعتی یا موافقت های اصولی برای تاسیس کارخانه هستند و نمی خواهند به عنوان کارمند یا کارمندان سرمایه داران کار کنند. بلکه می خواهند برای خودشان کار کنند. این دو دسته می توانند با هم به توافق برسند و شرکت مختلط غیرسهامی تشکیل بهند. در این صورت شرکای دسته اول دارای مسئولیت محدود، و شرکای دسته دوم دارای مسئولیت نامحدود و تضامنی می شوند و اداره شرکت نیز به عهده آن ها خواهد بود.

  • شرکت مختلط سهامی

به موجب ماده 162 قانون تجارت : " شرکت مختلط سهامی، شرکتی است که تحت اسم مخصوصی، بین یک عده شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود.
شرکای سهامی کسانی هستند که سرمایه آن ها به صورت سهام یا قطعات سهام متساوی القیمه درآمده و مسئولیت آن ها تا میزان همان سرمایه ای است که در شرکت دارند.
شریک ضامن کسی است که سرمایه او به صورت سهام درنیامده، و مسئول کلیه قروضی است که ممکن است هلاوه بر دارایی، شرکت پیدا شود. در صورت تعدد شریک ضامن، مسئولیت آن ها در مقابل طلبکاران و روابط آن ها با یکدیگر، تابع مقررات شرکت تضامنی خواهد بود. حداقل عده شرکای سهامی به ملاک ماده 3 لایحه قانونی مصوب 24/ 12/ 1347 سه نفر خواهد بود.

  • شرکت نسبی

ماده 183 قانون تجارت ایران شرکت نسبی را این گونه تعریف می نماید : " شرکت نسبی شرکتی است که برای امور تجاری تحت اسم مخصوص، بین دو یا چند نفر تشکیل و مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای است که در شرکت گذاشته اند " .

  • شرکت تعاونی

 شرکت تعاونی شرکتی است که برای فعالیت در امور مربوط به تولید و توزیع، در جهت اهداف مطرح در قانون بخش تعاونی و به منظور بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضاء از طریق همکاری و تشریک مساعی آن ها با رعایت قانون مذکور تشکیل می شود.
حداقل تعداد اعضا هفت نفر است و مسئولیت اعضا محدود به میزان سهمی است که از سرمایه شرکت خریداری یا تعهد نموده است. سرمایه شرکت نامحدود و سهام آن بانام است. نقل و انتقال سهام به غیرعضو مجاز نیست. شرط عضویت در شرکت تعاونی، خرید و پرداخت تمام بهای لااقل یک سهم می باشد. در این شرکت باید کلمه " تعاونی " قید شود.
مراحل ثبت شرکت در ری :
برای آنکه شرکتی ثبت شود طی یک سلسله مراحل ضروری است. بدین منظور می بایست اظهارنامه ثبت از اداره ثبت شرکت ها دریافت گردد. مضاف بر اظهارنامه باید فرم صورتجلسه مجمع موسس و عادی و صورتجلسه هیات مدیره را نیز که آماده وجود دارد دریافت نمایید.
پس از تهیه مدارک مورد نیاز، فرم ثبت شرکت می بایست به امضاء موسسین یا همه شرکاء شرکت رسیده و در صورت مجوزی بودن موضوع، جهت اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح اقدام به عمل آید.
سپس به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir  مراجعه نمایید و اطلاعات را به طور دقیق در سامانه وارد کنید. اطلاعات خواسته شده شامل موارد ذیل است :
تکمیل اطلاعات متقاضی ،  درج نام و اطلاعات شخص حقوقی ، وارد نمودن پنج نام به ترتیب اولویت و اخذ شماره پیگیری ، تعیین موضوع و مدت شرکت ، اطلاعات مرکز اصلی ، انتخاب نوع سرمایه شخص حقوقی از فهرست ،  تعیین ارزش ریالی هر سهم ، درج اطلاعات مربوط به سهام یا سرمایه شخص، درج سمت شخص در مؤسسه یا شرکت ، اطلاعات شعب شرکت و تعیین سمت ( در صورت وجود شعبه ) ،  درج اطلاعات سال مالی شرکت ، تعیین اطلاعات روزنامه شرکت ، درج متن اظهارنامه و اساسنامه شرکت یا مؤسسه و انتخاب گزینه تایید نهایی
نکته :
- چنانچه موضوع مجوزی باشد می بایست شماره مجوز در سامانه قید گردد. درصورتی که فعالیت شما نیاز به مجوز داشته باشد و شما به دلیل عدم اطلاع اقدام به ثبت موضوع کرده باشید باعث عودت پرونده خواهد شد.
- بعد از اتمام، سامانه یک شماره ثبت می دهد که برای چاپ در روزنامه به آن نیاز خواهد داشت.
پس از پذیرش نهایی و تکمیل ثبت نام حدود 48 ساعت بعد در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید، تاییدیه نام شرکت در سامانه اعلام می گردد که می بایست اوراق چاپی را از سامانه اداره ثبت شرکت ها پرینت گرفته و به امضاء تمامی اعضاء شرکت برسد. سپس مدارک مورد نیاز را ( شامل برگه تأیید نام و برگه ی رسید پذیرش اینترنتی به انضمام دو نسخه از مدارکی که توسط اعضاء امضا شده ،  کپی مدارک شناسایی افراد و گواهی عدم سوء پیشینه ی کیفری اعضا ) از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به اداره ثبت شرکت ری ارسال فرمایید و سپس بارکد پستی را در سامانه درج نمایید.
سپس کارشناس مربوطه به بررسی مدارک شما خواهد پرداخت و در حالت عدم رد پرونده و صدور آگهی، اداره ثبت ری با درخواست ثبت شرکت مورد نظر موافقت نموده و نسبت به صدور آگهی اقدام می نماید که در اینصورت باید شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره ثبت مراجعه نماید.
پس از تایید تمام مراحل و دریافت شماره ی ثبت، می بایست آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی به نشانی http://rrk.ir  به ثبت برسانید و هزینه ی انتشار آگهی را نیز صرفاَ به صورت اینترنتی پرداخت نمایید.
شرکت ها پس از ثبت می بایست نسبت به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت دو در هزار و اخذ کد اقتصادی و پلمپ دفاتر تجاری اقدام نمایند.
ثبت شرکت فکربرتر
" ارائه دهنده ی خدمات تخصصی ثبت شرکت و ثبت برند "

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران