ثبت شرکت در شهریار

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شهرستان شهریار ، شهرستانی است در غرب استان تهران که از شمال با شهرستان های کرج و شهر قدس، از شرق با تهران ، از سمت جنوب با شهرستان های رباط کریم و اسلامشهر و از غرب با ملارد همسایه است.
اصلی ترین شغل مردم این شهرستان باغداری و در کنار آن کشاورزی است. از سایر مشاغل این شهرستان ، پرورش دام و دامداری در نقاطی از این شهرستان بخصوص در مناطقی همچون باغستان است.
این شهرستان به دلیل ویژگی های ممتازآب و هوایی، دارا بودن باغات سرسبز، نزدیکی به کلان شهر تهران ، مسیر ارتباطی مناسب و جاذبه های گردشگری از ظرفیت های مناسبی برای جذب فعالان اقتصادی برخوردار است.
جهت ورود به  دنیای کسب و کار و پیشرفت اقتصادی ، اولین اقدامی که می بایست  انجام داد، ثبت شرکت است.
به موجب قانون هرگونه شرکتی که تصمیم به تشکیل و فعالیت را دارد حتماَ می بایست ضمن فراهم نمودن مدارک مورد نیاز، تمامی مراحل ثبت شرکت را طی کند وگرنه به رسمیت شناخته نمی شود و فعالیت آن غیرقانونی می باشد و به جزای نقدی و انحلال شرکت و ممنوعیت از فعالیت محکوم خواهد شد.
در ذیل به بررسی نحوه ی ثبت انواع شرکت های تجاری در شهریار می پردازیم. شایان ذکر است متقاضیان محترم می توانند از طریق موسسه ثبت حقوقی شرکت فکر برتر به عنوان مشاور و ارائه دهنده ی خدمات تخصصی ثبتی در این امر اقدام نمایند. مدارک و تقاضانامه ها توسط مشاورین فکر برتر با دقت بررسی شده و چنان چه از نظر قانونی مشکلی نداشته باشند تایید شده و پس از آن مراحل ثبت شرکت از سمت متخصصان فکر برتر انجام می شود.

  • ثبت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود در شهریار

با استناد به ماده 20 قانون تجارت ، شرکت های تجاری به 7 نوع تقسیم می شوند که عبارتند از : شرکت سهامی ( خاص و عام ) ، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی ، شرکت نسبی ، شرکت تعاونی ، شرکت مختلط سهامی و مختلط غیرسهامی
شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود از رایج ترین انواع شرکت های هفت گانه تجاری  به شمار می آیند.
شرکت سهامی خاص، شرکت بازرگانی است و سرمایه آن که قانوناَ در موقع تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نخواهد بود، به سهام تقسیم شده و کلیه سهام آن به وسیله سهام داران تعهد و تامین می گردد و مسئولیت صاحبان سهام که تعداد آن ها نباید کمتر از سه نفر باشد، محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست.
شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل می شود.مسئولیت شریک در مقابل قروض و دیون شرکت به میزان سهم الشرکه ای است که شخص در شرکت سرمایه گذاری کرده است.فرق این شرکت با شرکت های سهامی در این است که در شرکت با مسئولیت محدود به هیچ وجه سهم الشرکه صادر نمی شود و جز با رضایت عده ای از شرکاء که سه چهارم سرمایه متعلق به آن ها باشد قابل نقل و انتقال نیست.ولی در شرکت های سهامی، سهام منتشر گردیده و نیز قابل نقل و انتقال می باشد.در شرکت با مسئولیت محدود در صورت پیش بینی در اساسنامه، با فوت ، حجر ، ممنوعیت قانونی یا قضایی یکی از شرکاء شرکت منحل می شود ولی در شرکت های سهامی عام و خاص در چنین شرایطی شرکت به حیات خود ادامه می دهد.
در مجموع ، انتخاب نوع شرکت  به موضوع فعالیت افراد ، اهداف اعضا در آینده ، میزان مسئولیت هر یک از شرکا و تعداد افراد عضو بستگی دارد.

  • ثبت موسسات غیر تجاری

برخی از امور و فعالیت ها نظیر ارائه خدمات علمی ، آموزشی ، ورزشی ، خیریه و ... می بایست در قالب موسسات غیرتجاری به ثبت برسند. در موسسات غیرتجاری، قید سرمایه به هر میزان مجاز است. در این موسسات حداقل وجود دو نفر شریک  الزامی است.
موسسات غیرتجاری خود به دو بخش تقسیم می شوند :
الف) موسساتی که مقصود از تشکیل آن ها جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد.
نکته : در موسسات غیر تجاری که هدفشان غیر انتفاعی است می بایستی هنگام درخواست ثبت توسط اداره ثبت شرکت ها مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام شود و پس از وصول پاسخ مثبت ، نسبت به ثبت اقدام خواهد شد.
ب) موسساتی که هدفشان جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضاء خود یا غیر باشد مانند کانون های فنی و حقوقی و موسساتی که هدفشان ارائه خدمات شهری از قبیل نظافت و فضای سبز است.
نکته : در موسسات غیر تجاری که هدفشان جلب منافع مادی است موسسین باید پس از به ثبت رساندن موسسه نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام کنند.
مراحل ثبت شرکت در شهریار :
ثبت شرکت دارای روند حقوقی و قانونی خاصی است. در ذیل به بررسی این مراحل می پردازیم.
جهت ثبت شرکت در قدم اول می بایست به سامانه اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مراجعه کنید و گام به گام اطلاعات خواسته شده را در سامانه تکمیل کنید.
این اطلاعات شامل موارد زیرند :
( اطلاعات مربوط به متقاضی / نام و نوع شخص حقوقی / تعیین پنج نام برای شرکت / مدت و زمان شرکت / موضوع شرکت /  آدرس شرکت / میزان سرمایه شرکت / تعیین سمت اشخاص / تعیین سال مالی شرکت )
نکته : در صورت داشتن مجوز از ارگان خاصی شماره مجوز و تاریخ مجوز باید در صفحه ی مربوط به موضوع شرکت  درج شود.
با طی کردن این مراحل ، کارشناس حقوقی به بررسی اطلاعات وارد شده در سامانه می پردازد ، اگر دارای نقص باشد برای شما درسامانه ابلاغ رفع نقص ارسال می گردد و باید نقص را رفع نمایید ودر صورت عدم نقص اطلاعات ، آن را تاًیید می کند و از شما می خواهد تا مدارک را برایشان از طریق اداره پست در پاکت های مخصوص و به صورت سفارشی جهت انجام ثبت شرکت در شهریار  ارسال نمایید و بارکد پستی را در سامانه درج کنید.
سپس کارشناس مربوطه در شهریار مدارک ارسالی را مورد بررسی قرار می دهد و در صورت عدم ایراد در مدارک با درخواست ثبت موافقت نموده و نسبت به صدور آگهی تاسیس شرکت اقدام می کند که در اینصورت باید شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت  با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی، برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره ثبت مراجعه نماید.
پس از تایید تمام مدارک شماره ثبت شرکت داده می شود و باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی چاپ کنید.
بعد از چاپ آگهی در روزنامه ، می توانید فعالیت خود را به طور رسمی در شهریار آغاز نمایید.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.
همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر، با افتخار در خدمت شما خواهند بود.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران