شرکت تجاری عبارت از آنست که به موجب قرارداد دو یا چند نفر هر یک مقداری سرمایه می گذارند و با آن عملیات تجاری انجام می دهند و سود و زیان حاصله را تقسیم می کنند.
وجود شرکت های تجاری و گسترش آن ها ضمن اینکه از نظر اجتماعی و اقتصادی مفید است ، زیرا وجوه سرگردان نزد مردم را جذب کرده و از جریان مصرف بی رویه و در نتیجه تا حدودی از گسترش تورم جلوگیری می کنند، در امر تولید و توسعه اقتصادی کشور نیز می توانند نقش بسیار موثری بازی کنند.
از جمله سایر امتیازات ثبت شرکت می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
- تجمع تخصص های گوناگون
- تقسیم و سود و زیان
- امکان شرکت در مناقصه و مزایده و قراردادهای دولتی
- اخذ و اعطاء نمایندگی رسمی
- دریافت مجوز ها ، امتیازات و اعتبارات از سازمان ها و نهادها ( وام )
نظر به اهمیت ثبت شرکت ، جهت آشنایی شما عزیزان از روند ثبت شرکت در خرم آباد، توضیحات کاملی در این باره آورده ایم.
- برای ثبت شرکت در خرم آباد از کجا آغاز کنیم ؟
از اقدامات اولیه جهت ثبت شرکت به قرار ذیل است :
- انتخاب شریک ( حداقل تعداد سهامداران برای ثبت شرکت 2 نفر و در شرکت سهامی خاص 3 نفر است )
- تعیین سرمایه شرکت (حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت یک میلیون ریال است ).
- انتخاب نوع و قالب شرکت ( انتخاب نوع شرکت به موضوع فعالیت افراد ، اهداف اعضا در آینده ، میزان مسئولیت هر یک از شرکا و تعداد افراد عضو بستگی دارد).
- تهیه و تنظیم تمامی مدارک ثبتی شرکت ( با توجه به نوع و قالب شرکت ، اوراق ثبتی متفاوت می باشد. به عنوان مثال اوراق ثبتی شرکت با مسئولیت محدود شامل اساسنامه ، شرکتنامه ، تقاضانامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین است و اوراق ثبتی شرکت های سهامی خاص شامل اساسنامه ، اظهارنامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین می باشد. سایر انواع شرکت ها نیز اوراقی تقریباَ مشابه با این دو نوع شرکت دارند. اوراق ثبت شرکت می بایست به امضاء موسسین یا همه شرکاء شرکت برسد).
- اخذ مجوز در موضوعات نیازمند به اخذ مجوز از ارگان های ذی صلاح
- اخذ گواهی عدم سوء پیشینه
- انتخاب نام مناسب برای شرکت ( نام های انتخابی باید دارای معنا و مفهوم باشد، با فرهنگ اسلامی مطابقت نداشته باشد و دارای سابقه ثبت نباشد).
- مراحل ثبت شرکت در خرم آباد
- مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها و تکمیل فرم مربوطه و انتخاب نام شرکت
- اعلام تاییدیه نام شرکت در سامانه (در صورت عدم ایراد در اطلاعات وارد شده )
- ارسال مدارک از طریق اداره پست به صورت سفارشی جهت انجام ثبت شرکت درخرم آباد
- درج بارکد پستی در سامانه
پس از طی مراحل فوق، کارشناسان اداره ثبت خرم آباد به بررسی مدارک ارسال شده می پردازند و در صورت تایید مدارک ارسالی ، نسبت به صدور آگهی اقدام می نماید که در اینصورت باید شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره مراجعه نماید.
پس از تایید تمام مراحل و دریافت شماره ی ثبت، می بایست آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی به ثبت برسانید .
- اقدامات لازم پس از ثبت شرکت در خرم آباد
پس از مرحله ثبت، شرکت ها باید نسبت به پلمپ دفاتر تجاری ، انجام امور مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایند،
بنابراین، پس از این که شرکت را ثبت کردید باید طی یک هفته دفاتر تجاری را پلمپ نمایید.
برای پلمپ دفترها باید توجه داشت که دفترهای مرتبط با امور شرکت شامل روزنامه، دفتر کل ، دفتر دارایی و دفتر کپیه می باشد که تنها 2 دفتر روزنامه و دفتر کل باید پلمپ گردند و همین طور که گفته شد، در این باره اجبار وجود دارد.
سپس نسبت به تعیین حوزه مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام کنید. ( تعیین حوزه مالیاتی با ارائه مدارکی که توسط اداره دارایی و آدرس مشخص می شود، با توجه به محل استقرار شرکت صورت می گیرد.)
شایان ذکر است از اقدامات اختیاری پس از ثبت شرکت ، اخذ رتبه ( گرید ) و ثبت علائم تجاری می باشد.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره جهت ثبت شرکت در خرم آباد با ما تماس حاصل فرمایید.
تمرکز ما بر روی ارائه خدمات با کیفیت و جلب رضایت مشتریان می باشد.