ثبت شرکت در آبادان

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

کلیه شرکت ها برای اینکه بتوانند فعالیت خود را به طور قانونی و رسمی آغاز کنند، می بایست به ثبت برسند. این وظیفه در تهران به عهده اداره ثبت شرکت ها و در خارج از تهران بر عهده ی " اداره ثبت اسناد و املاک "  است که دفتری مخصوص برای ثبت شرکت ها اختصاص داده است. در صورتیکه در محل مربوطه ، ثبت اسناد نباشد ، دفاتر اسناد رسمی یا دفتر دادگاه مرجع ثبت خواهد بود.

  • شرکت های قابل ثبت در آبادان

شرکت های تجاری به موجب ماده 20 قانون تجارت بر هفت قسم به شرح ذیل طبقه بندی شده اند.
شرکت های سهامی ( شرکت سهامی عام و خاص.) ؛  شرکت تضامنی ؛ شرکت با مسئولیت محدود ؛ شرکت مختلط غیر سهامی ؛ شرکت مختلط سهامی ؛  شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف
فقط شرکتی که به یکی از این انواع درآید، شرکت تجاری است و شرکت های دیگر مشمول این عنوان نمی شود. مگر آن که به فعالیت تجاری بپردازد . در این صورت شرکت تضامنی تلقی می شود.
شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود از رایج ترین انواع شرکت های هفت گانه تجاری  در آبادان به شمار می آیند.

  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت بامسئولیت محدود در آبادان :

جهت ثبت شرکت بامسئولیت محدود مدارک ذیل را فراهم آورید :
1- دو برگ شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
2- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران
3- دو جلد اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
4- دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
5- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
6- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده  نفر باشد)
7- اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
8- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
9- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
10- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
11- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

  • مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص در آبادان  :

1- تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت که باید به امضای سهامداران رسیده باشد.
2- تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سهام باشد.اظهارنامه مذکور باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.هر گاه تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد باید تمام آن تادیه گردیده و صورت تقویم آن به تفکیک در اظهارنامه منعکس شده باشد و در صورتی که سهام ممتازه موجود باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه منعکس شده باشد.
3- ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
4- تعیین اولین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی و کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین
5- کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین(در دفاتر اسناد رسمی) و یا وکیل رسمی شرکت
6- در صورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند،ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده(در سربرگ شرکت)و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی
7- در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برار اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی (اعم از حقیقی و حقوقی)
8- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت (مراکز پلیس +10)
9- ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی وجود ندارد.
10- ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند.در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می باشد.در ذیل همین بند نمونه اقرارنامه آورده شده است:
نمونه متن اقرارنامه: بازرس (بازرسین) اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی و مواد 111 و 126 لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.
11- ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه
12- ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه
13- ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت
نکته : فرم اظهارنامه ، اساسنامه ، صورتجلسه  در اداره ثبت شرکت ها موجود است.

  • مراحل ثبت شرکت در آبادان

ابتدا به سراغ سامانه اینترنتی ثبت شرکت بروید و فرم درخواست ثبت شرکت را تکمیل نمایید. در این فرم، کلیه اطلاعات و مشخصات مربوط به خود و هر متقاضی دیگر را درج نمایید. سپس نام و نوع شخص حقوقی شرکت را انتخاب کنید. شما مجاز به انتخاب 5 نام برای شرکت خود می باشید.
نام های انتخابی باید دارای شرایط ذیل باشد :
الف ) دارای معنا و مفهوم باشد.
ب) با فرهنگ اسلامی مطابقت نداشته باشد.
ج) سابقه ثبت نداشته باشد.
از میان نام ها، به ترتیب اولویت، نامی که واجد شرایط ذکر شده باشد انتخاب و به شما یک کد رهگیری داده می شود.
سپس مدت زمان و نوع فعالیت را مشخص نمایید. ( لازم به ذکر است برخی از موضوع فعالیت ها نیاز به اخذ مجوز دارند). متقاضیان عزیز، جهت کسب اطلاع از موضوعات نیازمند به اخذ مجوز می توانند با مشاوران ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایند و یا به مقاله " موضوعات نیازمند اخذ مجوز در ثبت شرکت " در پورتال مراجعه نمایند. کلیه اطلاعات لازم به طور کامل در این مقاله آورده شده است.
در مرحله بعد نشانی شرکت را وارد نمایید تا مدارک مربوط به ثبت شرکت به این نشانی ارسال گردد. ( چنانچه فعلاَ مکان مشخصی وجود نداشته باشد می توانید آدرس منزل، شماره تماس و کد پستی را وارد کرده تا مدارک به این آدرس ارسال گردد).
سپس میزان مبلغ در نظر گرفته شده برای سرمایه اولیه شرکت را وارد کنید. لازم به یادآوری است حداقل میزان سرمایه ثبت شرکت صد هزار تومان می باشد که با توجه به اعتبار شرکت مبالغ بیشتری را در نظر می گیرند.
پس از این مرحله، اسامی تمام شرکای خود را در سامانه وارد نمایید. در مرحله بعد میزان سهام هر یک از شرکا، نوع سهام و سمت آن ها را وارد نمایید . سپس تعداد شعبه های در نظر گرفته شده و مکان آن ها را وارد نموده و سال مالی را تعیین نمایید.
در مرحله ی بعد، صورت جلسه و پس از آن اساسنامه شرکت را تکمیل نموده و نسخه برابر با اصل اساسنامه را در سامانه بارگذاری کنید.
پس از مراحل فوق، کارشناس مربوطه ، اطلاعات وارد شده در سامانه را مورد بررسی قرار می دهد . در صورت عدم ایراد اطلاعات ایراد در اطلاعات وارد شده، از شما می خواهد تا مدارک را از طریق پست ارسال نمایید.
پس از ارسال مدارک، بارکد پستی را در سامانه درج کنید.
چنانچه در مدارک ارسال شده، ایراد و یا نقصی وجود نداشته باشد ، متصدی ثبت شرکت ، نسبت به صدور آگهی اقدام می نماید که در اینصورت باید شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره مراجعه نماید.
پس از تایید تمام مراحل و دریافت شماره ی ثبت، می بایست آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی به ثبت برسانید .
جهت مشاوره و اقدام  به ثبت شرکت در آبادان با ما تماس بگیرید.
 ما همواره آماده ارائه بهترین و کامل ترین خدمات به شما عزیزان می باشیم .

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران