مدارکی که هیئت موسس تعاونی به اولین مجمع عمومی عادی تسلیم می کند

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

یکی دیگر از شرکت های تجاری شرکت های  تعاونی است که هدف آن با سایر شرکت هایی که تاکنون درباره ی آن ها صحبت شد فرق می نماید زیرا هدف شرکت های سهامی عام و خاص و نسبی و غیره فعالیت به منظور سود و بهره دهی بیشتر است در صورتی که هدف اصلی شرکت های تعاونی کمک به بهبود وضع اقتصادی و رفاه شرکاء و تامین حوائج و نیازمندی های مخصوص آن ها است.
طبق تعریف ماده اول قانون شرکت های تعاونی مصوب 11/ 5/ 34 ، شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی و حقوقی که به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان موافق اصول تشکیل می شود.
در شرکت تعاونی ، حداقل شرکا 7 نفر ، حداقل سرمایه محدودیت ندارد و حداقل هیات مدیره یا مدیران 1 نفر یا بیشتر است . میزان مسئولیت هر یک از شرکا ، در صورت سهامی بودن به میزان مبلغ اسمی هر سهامدار و در غیر سهامی ، با توجه به تراضی شرکا در اساسنامه است.
مرجع ثبت تعاونی ها در تهران " اداره کل ثبت شرکت ها " و در شهرستان ها " اداره ثبت " واقع در مرکز اصلی تعاونی است.
لازم به توضیح است، هرگونه تغییری که بعداَ در اساسنامه یا در اعضای هیئت مدیره ، بازرسان و مدیرعامل تعاونی یا در سرمایه آن صورت گیرد، باید به مرجع ثبت تعاونی اعلام شود.

  • هیات موسس شرکت تعاونی و وظایف آن

برای تاسیس هر تعاونی می بایست هیئتی به نام هیئت موسس تشکیل شود. هیات موسس عبارت است از عده ای از افراد واجد شرایط عضویت در تعاونی مربوط که اقدام به تاسیس تعاونی می نمایند. تعداد اعضای هیئت موسس نباید از سه نفر کمتر باشد. وظایف این هیات عبارتند از :
- تهیه و پیشنهاد اساسنامه طبق قوانین و مقررات
- دعوت به عضویت افراد واجد شرایط در شرکت تعاونی
- تشکیل اولین مجمع عمومی عادی جهت تصویب و ثبت اساسنامه و تعیین هیات مدیره و سایر وظایف مجمع عمومی.

  • هیئت موسس باید مدارک و اوراق ذیل را در بدو تشکیل جلسه اولین مجمع عمومی عادی در اختیار آن قرار دهد :

- طرح اساسنامه تعاونی، یعنی نمونه اساسنامه ای که به وسیله هیئت موسس تکمیل و تدوین شده است ؛
- لیست اسامی و مشخصات کلیه داوطلبان اولیه عضویت، تعداد سهام و میزان وجوه نقدی لازم التادیه ای که هر کدام از داوطلبان بابت آن پرداخته است، لیست انواع آورده های جنسی ( در صورت وجود ) و قیمتی که کارشناس رسمی دادگستری برای هر یک از آن ها تعیین کرده است ، اوراق درخواست عضویت و تعهد رعایت مقررات اساسنامه داوطلبان و پرونده هایی که برای آن ها تشکیل شده است ؛
- لیست حاوی اسامی و مشخصات که هنگام ورود داوطلبان به جلسه از آن ها تهیه شده و برگه های اجازه ورود که از آن ها جمع آوری شده است ؛
- عین موافقتنامه تشکیل تعاونی ؛
- گواهی مربوط به کل موجودی حاصل از پرداخت وجوه لازم التادیه سهام که هیئت موسس از صندوق تعاون یا شعبه بانک مربوط اخذ کرده است.
- کلیه اوراق راجع به خرید سهام که داوطلبان عضویت در نزد صندوق تعاون یا شعبه بانک مربوط تکمیل و امضا کرده اند و ممهور به مهر بانک یا صندوق تعاون می باشد ؛
- انتخاب اولین بازرسان، اعم از اصلی و علی البدل، طبق اساسنامه تصویب شده در همین مجمع ؛
- بررسی و تصویب امور دیگری که در دستور جاسه مجمع قرار دارد.
مجمع باید نخست با ملاحظه گزارش هیئت موسس و اوراق و مدارک ارائه شده و در صورت لزوم با بررسی های لازم اطمینان حاصل کند که همه داوطلبان عضویت از جمله حاضران در جلسه، حائز شرایط لازم برای عضویت هستند و پس از آن برای تصویب اساسنامه به طرح و بررسی آن بپردازد، زیرا فردی که حائز شرایط عضویت نباشد چون نمی تواند به عضویت تعاونی پذیرفته شود پس نمی تواند در بررسی و تصویب اساسنامه و امور دیگری که باید به تصویب مجمع برسد مشارکت و ابراز رای کند.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.
همکاران ما در ثبت شرکت فکر برتر، با افتخار در خدمت شما خواهند بود.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران