مراحل ثبت شرکت در پرند

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله قصد داریم در مورد مراحل ثبت شرکت در پرند اطلاعاتی را در اختیار شما متقاضیان محترم قرار دهیم. لطفاَ ما را تا پایان این نوشتار همراهی بفرمایید.

  • مراحل ثبت شرکت در پرند

انتخاب موضوع :
از اقدامات اولیه برای راه اندازی و تاسیس شرکت تصمیم گیری برای تعیین موضوع شرکت می باشد. موضوع فعالیت هر شرکت که در بند ۲ اساسنامه آن قید می گردد، نشان دهنده هویت و اهدافی است که آن شرکت برای آن منظور تشکیل شده است.
موضوع شرکت در تعیین حقوق و تعهدات آن موثر است، چه علی الاصول معاملاتی که خارج از موضوع شرکت باشد، شرکت را متعهد نمی کند. اختیارات مدیران شرکت نیز در چهارچوب موضوع شرکت قرار دارد.بر این اساس، هیات مدیره و مدیران اجرایی شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت های غیر موضوعه بکار ببرند و یا در تصمیمات و اقدامات خود از حدود موضوع شرکت تجاوز کنند، در صورت تجاوز محل آن ها اثر قانونی ندارد و در صورت افراط و تفریط کلیه مدیران متضامناَ مسئول می باشند.
همه ی انواع شرکتها می توانند موضوع فعالیت خودشان را تغییر دهند. بنابراین، چنانچه در اساسنامه ، موضوع شرکت به درستی شامل فعالیت آن نگردد شرکت ها می توانند موضوع خود را تغییر دهند و یا به موضوع قبلی شرکت موضوعاتی را الحاق کنند.
چنانچه موضوع تعیین شده نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح مربوطه داشته باشد، لازم است مجوزهای لازم اخذ گردد. شایان ذکر است، موضوعی که انتخاب می شود باید مشروع و قانونی باشد. از برخی از فعالیت هایی که به موجب تصریح در قوانین جاری کشور توسط اشخاص منع شده اند ،می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • خرید و فروش اشیاء عتیقه و میراث فرهنگی و هنری
  • ممنوعیت به کارگیری تجهیزات ماهواره ای
  • ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری مواد مخدر
  • ساخت و نگهداری سلاح و مهمات جنگی
  • ترویج و آموزش علوم غیر اسلامی و غیر دینی
  • شراکت و سرمایه گذاری در قمار و معاملات ربوی و غیر قانونی
  • اخذ کمک وجوه برای زلزله زدگان و بلایای طبیعی و حوادث غیر متقرقبه توسط اشخاص حقوقی ممنوع می باشد.
  • ساخت،خرید،فروش و حمل مشروبات الکلی
  • و سایر موارد که منع قانونی و شرعی دارد.

انتخاب قالب شرکت :
هر نوع فعالیتی مستلزم نوع خاصی از شرکت می باشد. ماده 20 باب سوم قانون تجارت شرکت های تجاری را مشتمل بر 7 قسم ذیل تقسیم می کند :
شرکت سهامی ، شرکت بامسئولیت محدود ، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیرسهامی ، شرکت مختلط سهامی ، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف
برای ثبت هر یک از این شرکت ها، شرایط خاصی نیاز است . متقاضیان ثبت شرکت جهت انجام پروسه تشکیل شخص حقوقی ابتدا باید بااشراف به قوانین نوع شخصیت حقوقی را انتخاب نمایند و با بررسی قوانین مرتبط با آن نوع از شرکت ها تصمیم گیری های مرتبط را انجام دهند.
انتخاب شرکا :
در قوانین ایران، حداقل تعداد شرکا 2 نفر است . از آنجا که یک شخص نمی تواند به تنهایی شرکت تشکیل دهد بنابراین تاسیس شرکت مستلزم شراکت دو یا چند شریک می باشد. لیکن قانون محدودیتی برای سقف تعداد شرکاء تعیین نکرده است.
شرکا باید از صلاحیت و اهلیت لازم برخوردار باشند. سن قانونی (18 سال تمام) و برخورداری از سلامت عقل ، مبین صلاحیت و اهلیت است. 
تعداد شرکا در هر یک از شرکت های تجاری به شرح ذیل می باشد:
حداقل 2 شریک در ( شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مختلط غیر سهامی )
حداقل 3 شریک در ( شرکت سهامی خاص ، شرکت مختلط سهامی )
حداقل 5 شریک ( در شرکت سهامی عام )
حداقل 7 شریک ( در شرکت تعاونی تولید و مصرف )
تمامی افراد با هر نسبت خانوادگی و فامیلی می توانند در شرکت افراد با هر نسبت خانوادگی و فامیلی عضو بوده و سهامدار باشند. لیکن، قانونگذار در ماده 147 به عنوان اقدامات تامینی در شرکت های سهامی عام و خاص، اشخاص ذیل را از انتخاب شدن به سمت بازرس منع نموده است :
اشخاص مذکور در ماده 111 ( ل.ا.ق.ت) ؛ مدیران و مدیر عامل شرکت ؛ اقرباء سببی و نسبی مدیران و مدیر عامل تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ؛ هر کس که خود یا همسرش از اشخاص مذکور در بند 2 موظفاَ حقوق دریافت می دارد.
لذا ، بازرسین نباید با اعضاء هیات مدیره دارای نسبت فامیلی بوده و از اقوام ایشان باشند.
انتخاب نام شرکت :
نام شرکت عبارتست از واژه یا واژگان با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می نمایند .
به موجب دستورالعمل های صادره در تعیین نام شرکت ها :
الف- برای تعیین نام می بایست از اسم خاص استفاده گردد.( اسم خاص کلمه ای است که می تواند مستقیماَ نهاد جمله باشد و برای دلالت بر شخص،شییء یا مفهومی به کار می رود).
ب- اسامی انتخابی باید دارای معنی در فرهنگ دهخدا باشد.
پ- اسامی انتخابی برای نام شرکت باید دارای 3 سیلاب (اسم خاص) باشد.
ج- در انتخاب نام شرکت، از عنوان های شعرا، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود.
د- اسم انتخابی، لاتین نباشد.
ه- واژه هایی که به طرز گمراه کننده ای شبیه نام ثبت شده دیگری باشند، پذیرفته نمی شوند.
ی- اضافه کردن کلمات توصیفی از قبیل اصل، نوین، برتر، برترین، نو به اسامی ثبت شده قبلی پذیرفته نمی شود.
ن- اضافه کردن اعداد به نام هایی که سابقه ثبت دارند پذیرفته نمی شود و در صورت استفاده اعداد در نام های جدید پیشنهادی باید نگارش آن ها به صورت حروفی باشد.
و- چنانچه تفاوت نام پیشنهادی با نام ثبت شده تنها در استفاده از پسوند جمع (نظیر ون، ین، ها و یا جمع مکسر) یا حذف آن باشد امکان ثبت آن وجود ندارد.
تهیه مدارک شرکت :
جهت انجام ثبت شرکت در پرند لازم است قبل از هر چیز مدارک و اسناد مرتبط را تجمیع نمود. این مدارک به شرح ذیل می باشد :
- شناسنامه و کارت ملی متقاضیان اعم از سهامداران اعضای هیئت مدیره و بازرسین
- گواهی عدم سوء پیشینه برای اعضای هیئت مدیره و بازرسین
- مدارک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند.
- مجوز فعالیت برای موضوعاتی که ملزم به ارائه مجوز می باشند.
- ارائه آدرس صحیح به همراه کد پستی برای محل فعالیت شرکت و محل سکونت متقاضیان
تشکیل مجمع عمومی موسسین :
برای این منظور، می بایست با سایر شرکای خود جلسه ای تشکیل دهید و همه باید حضور داشته باشند. در این جلسه باید اساسنامه و شرکتنامه و اظهارنامه را مطرح و همه آن را تایید و امضا کنید. نفراتی را باید برای هیئت مدیره و نفراتی را هم به عنوان بازرس در صورت نیاز انتخاب کنید. همچنین از این نفرات باید افرادی به عنوان دارنده حق امضا مشخص شوند. نفرات هیئت مدیره باید مسئولیت خود را کتباَ و یا با امضا صورتجلسه بپذیرند. این جلسه موسوم به جلسه مجمع عمومی موسسین است و در ادامه روند شرکت با نام مجمع عمومی فوق العاده شناخته می شود که همه تصمیم های شرکت را باید اتخاذ کنند.
تشکیل هیئت مدیره :
هیئت مدیره نیز باید متعاقباَ تشکیل شود. در این جلسه باید موضوعات رسمی شرکت بحث شود و شرایط اجرایی مورد توافق قرار بگیرد. رئیس هیئت مدیره و نایب رئیس و دبیر و مدیرعامل هم اغلب در هیئت مدیره مشخص می شوند. در پایان هم باید صورتجلسه ای تنظیم و همه توافقات در آن درج و سمت ها مشخص و همه نفرات باید آن را امضا کنند.
ثبت نام در سایت اداره ثبت شرکت ها :
برای ثبت نام اینترنتی به سامانه اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری مراجعه کنید. بعد از انتخاب پذیرش تاسیس باید فرم آن را با دقت کامل پر کنید. این تقاضا بررسی خواهد شد و پس از چند روز کاری نتیجه اعلام می گردد.
ارائه اصل مدارک به اداره ثبت شرکت ها :
پس از تایید ثبت نام اینترنتی، باید مدارک از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد و بارکد پستی در سامانه درج شود.
پرداخت هزینه های ثبت شرکت :
ثبت شرکت زمانی نهایی خواهد شد که شما کلیه هزینه های ثبت شرکت را پرداخت نموده و فیش آن را تحویل دهید.
دریافت شماره ثبت و شناسه ملی :
با پرداخت هزینه های ثبت شرکت دو شماره به شما داده خواهد شد. شماره ثبت شرکت و شناسه ثبت شرکت. این شماره ها بخصوص شناسه ثبت شرکت در حکم کد ملی شرکت است که همه اطلاعات و خلاصه وضعیت شرکت همواره از طریق آن قابل پیگیری است. این شناسه باید بر روی همه اسناد و مدارک شرکت درج شود.
آگهی ثبت شرکت :
در این مرحله باید هزینه ای برای آگهی موضوع ثبت شرکت پرداخت نمایید و خلاصه ای از ثبت شرکت که توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت تهیه شده دریافت و در روزنامه رسمی دادگستری و روزنامه کثیرالانتشاری که خودتان تعیین می کنید چاپ و یا آگهی نمایید.
در انتها، پس از ثبت شرکت، برای اینکه بتوانید فعالیت خود را به طور قانونی آغاز کنید باید پرونده دارایی خود را تشکیل بدهید و دفاتر پلمپ مالیاتی و کد اقتصادی خود را تحویل بگیرید.
هزینه راه اندازی شرکت  در پرند:
جهت محاسبه دقیق هزینه های راه اندازی و ثبت شرکت، الزاماَ بایستی تمام موارد کارتان را اعم از :
- میزان سرمایه اولیه تاسیس شرکت
- موضوع فعالیت شرکت ( به صورت کامل )
- محل ثبت شرکت
- نوع شرکت ( سهامی ، با مسئولیت محدود و ...) را مشخص نموده و سپس با متخصصان ما در ثبت شرکت فکربرتر تماس حاصل فرمایید تا هزینه ثبت شرکتتان را محاسبه و اعلام نماییم.
از همراهیتان سپاسگزاریم.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران