ثبت شرکت در چالوس

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

چالوس از شهرهای کهن استان مازندران است . مازندران به دلیل ظرفیت های متعدد خود در حوزه صنایع غذایی، صنعت فلزات اساسی و ماشین آلات ،  دام ، آبزیان ، مرکبات ، گردشگری ، وجود منابع و ذخایر غنی و ... همواره جزو مقصدهای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی بوده است و همین امر سبب شده که شرکت های بسیاری جهت انجام امور تجاری و بازرگانی در این استان به ثبت برسد.
برای انجام امور ثبت شرکت در چالوس لازم است که پروسه اداری جهت اخذ مدارک مربوط با ثبت شرکت انجام گیرد . متقاضیان محترم ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری در چالوس می توانند فرآیند ثبت خود را به دو صورت توسط خود متقاضی یا از طریق وکلای مجرب در این زمینه به انجام برسانند. در صورتی که می خواهید برای انجام ثبت شرکت خود ، از تجربه کارشناسان مجرب بهره جویید ، می توانید با مراجعه به موسسه حقوقی فکربرتر از مشاوره تخصصی و رایگان این مجموعه به طور کامل بهره مند شوید و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل نمایید. اما چنانچه بخواهید به تنهایی شرکت خود را ثبت کنید لازم است تا اطلاعات جامعی در این رابطه داشته باشید. ما دراین مقاله  به این موضوع پرداخته ایم.

  • پرکاربردترین قالب های ثبتی در چالوس :

به موجب ماده 20 باب سوم قانون تجارت ، شرکت های تجاری  بر 7 قسم ذیل تقسیم می شوند :
شرکت سهامی ، شرکت بامسئولیت محدود ، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیرسهامی ، شرکت مختلط سهامی ، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف
با توجه به آمار اعلامی از سوی اداره کل ثبت شرکت ها، شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود از عمومیت بالاتری به نسبت بقیه در زمینه تقاضای ثبت برخوردار می باشند. حال سوالی که ممکن است مطرح شود این است که شرکت بامسئولیت محدود بهتر است یا سهامی خاص ؟ این سوال را نمی توان به طور قطعی جواب داد. زیرا در برخی موارد شرکت سهامی خاص بهتر است و در برخی موارد با مسئولیت محدود، اما آنچه مسلم است این است که انجام و مدیریت بعدی در شرکت بامسئولیت محدود ساده تر است ولی در سهامی خاص مراحل اداری در زمان تاسیس شرکت و همچنین اخذ تصمیمات هیئت مدیره و تنظیم صورتجلسات سخت تر است .لکن در مجموع می توان گفت که یک شرکت سهامی خاص معتبر تر است .
از جمله مهم ترین تفاوت های شرکت بامسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
- در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکا حداقل 2 نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل 3 نفر می باشد.
- در شرکت سهامی خاص حداقل 35% سرمایه باید نقداَ در یکی از شعب بانک ها تودیع و گواهی مربوطه ارائه گردد. در شرکت بامسئولیت محدود فقط سرمایه در اوراق شرکت قید می گردد.
- انتخاب بازرس اصلی و علی البدل در شرکت سهامی خاص اجباری ولی در شرکت بامسئولیت محدود اختیاری است.
- مدت مدیریت در شرکت سهامی خاص حداکثر دو سال می باشد که قابل تمدید است . در شرکت بامسئولیت محدود مدیران شرکت برای مدت نامحدود انتخاب می شوند.
- انتخاب روزنامه کثیرالانتشار در شرکت سهامی خاص برای درج آگهی های دعوت شرکت، الزامی و سرمایه در شرکت سهامی خاص به سهام تقسیم و مسئولیت صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها است .
- سرمایه در شرکت بامسئولیت محدود به سهام یا قطعات سهام تقسیم نمی شود و شرکا فقط تا میران سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات می باشند.
شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در چالوس :
شرکت بامسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.
یکی از مهم ترین شروط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در چالوس این است که با دو نفر هم می توان آن را تاسیس کرد. این افراد باید حداقل هجده سال سن داشته باشند و در واقع به سن قانونی رسیده باشند . همچنین حداقل سرمایه شرکت با مسئولیت محدود 100.000 تومان است. بسیاری از مواردی که برای شرکت های دیگر اجباری است برای شرکت با مسئولیت محدود اختیاری محسوب می شود. مواردی نظیر انتخاب بازرس، محدودیت در مدت مدیریت، انتخاب روزنامه جهت نشر آگهی ها و واریز بخشی از سرمایه شرکت پیش از تاسیس کامل آن .
در شرکت با مسئولیت محدود، هر یک از شرکا به اندازه سهم الشرکه خود در برابر تعهدات شرکت مسئول هستند و نه بیش تر یا کم تر. و همچنین اگر شرکت دچار ورشکستگی شود یا به هر دلیل موظف به پرداخت به فرد یا افرادی شود، قانون بسته به میزان سهم الشرکه شرکا از آن ها برای تامین خواسته فرد طلبکار می خواهد و این امر بسته به میزان سرمایه شخصی شرکا نیست.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص در  چالوس:
علاوه بر گواهی عدم سوء پیشینه هیئت مدیره که از دفاتر پلیس + 10 قابل تهیه است و همچنین مدارک شناسایی اعضای اصلی شرکت که شامل کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده است، مدارک دیگری هم به شرح ذیل برای ثبت شرکت سهامی خاص در چالوس الزامی است : اساسنامه، اظهارنامه، صورت جلسه مجمع عمومی و صورت جلسه هیئت مدیره و همچنین وکالت نامه .. در ضمن گواهی تادیه قسمت نقدی سرمایه که نباید کم تر از 35% از کل سرمایه کم تر باشد جزو مدارک ثبت شرکت سهامی خاص در چالوس است.
شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در چالوس :
شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است، شرکت سهامی خاص نامیده می شوند. برای ثبت شرکت سهامی خاص در چالوس باید توجه کنید که تعداد افراد لازم برای این امر نباید کم تر از 5 نفر شود. سه نفر از افراد باید سهام شرکت را در اختیار داشته باشند و دو نفر بازرس های اصلی و جایگزین شوند. البته تعداد سهام داران حداقل سه نفر است و قطعاَ می تواند بیش از این هم باشد. مسئولیت صاحبان سهام به میزان مبلغ اسمی سهام آن ها است. درباره مبلغ اسمی باید گفت که این مبلغ، مبلغی است که بر روی برگه سهم نوشته شده است و ربطی به ارزش واقعی سهام ( که ممکن است در طول زمان تغییر کند ) ندارد. یکی دیگر از شروط ثبت شرکت سهامی خاص این است که عبارت شرکت سهامی خاص پیش یا پس از نام شرکت بلافاصله ذکر شود و این امر برای همه اوراق، آگهی ها و اسناد رسمی شرکت لازم الاجراست. همچنین درباره سرمایه شرکت لازم به ذکر است که سرمایه شرکت سهامی خاص نیز مانند شرکت با مسئولیت محدود نباید از 100 هزار تومان کم تر شود. همچنین سهام شرکت را نمی توان در بازار بورس عرضه کرد و به راحتی آن را معامله کرد.
مضاف بر این موارد، باید روزنامه ای کثیرالانتشار برای انتشار آگهی های مربوط به شرکت تعیین گردد. لازم به ذکر است که مدت مدیریت هر مدیر در شرکت سهامی خاص دو سال است که البته این مقدار قابل تمدید است.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت بامسئولیت محدود در چالوس :
مضاف بر گواهی عدم سوء پیشینه هیئت مدیره که از دفاتر پلیس + 10 قابل تهیه است و همچنین مدارک شناسایی اعضای اصلی شرکت که شامل کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده است، مدارک ثبت شرکت بامسئولیت محدود در چالوس عبارت است از :
- دو برگ شرکت نامه و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
- دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران
- دو جلد اساسنامه ی تکمیل شده و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
- دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
- دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از دوازده  نفر باشد)
- اصل گواهی عدم سوپیشینه جهت اعضا ی هیات مدیره،مدیر عامل
- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار،مبنی بر غیر دولتی بودن آن
- معرفی نامه نمایندگان، در صورتیکه سهامداران و اعضا هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن
- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
- اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

  • ده نکته راجع به چگونگی انتخاب نام شرکت در چالوس :

مهم ترین آثار شخصیت حقوقی شرکت تجاری این است که شرکت نام، اقامتگاه ، تابعیت ، دارایی و حیات مستقل و اختصاصی پیدا می کند. نام شرکت عنوانی است که جهت شناسایی شرکت تعیین می شود.انتخاب نام شرکت، یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل در ثبت شرکت است که به دقت بسیار بالا نیاز دارد، چرا که انتخاب نام مناسب برای شرکت می تواند تمایز آشکاری بین شما و رقبا ایجاد کند. شما مجاز هستید 5 نام شرکت را به ترتیب اولویت مورد نظر خود در فرم وارد کنید تا نهایتاَ یکی از آن ها انتخاب شود. باید و نبایدهای زیادی برای انتخاب نام وجود دارد که به برخی از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم :
1- نام انتخابی، دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.
2-  ریشه فارسی داشته باشد. واژگان انتخابی می بایست در لغت نامه دهخدا و یا در فرهنگ معین وجود داشته باشد.
3-  نام شرکت نباید قبلاَ به ثبت رسیده باشد. ( به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام انتخابی شرکت می توانید به سامانه ی استعلام اشخاص حقوقی کشور به نشانی http://www.ilenc.ir مراجعه کنید و یا با مشاوران ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید ).
4-  در انتخاب نام شرکت حتما باید از اسم خاص استفاده شود .
5-  لاتین نباشد.
6-  اسم شرکت باید سه سیلاب باشد.
7-  اگر نام شما نیاز به مجوز از سازمان هایی دارد حتما قبل از تعیین نام باید مجوز های لازم را اخذ نمایید.
8-   از عنوان های دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر انتخاب نشود.
9-  استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد.
10-  نام محل در اسم شرکت در صورتی مورد تایید اداره ثبت قرار می گیرد که شرکت حاضر در همان حوزه ثبتی به ثبت برسد.

  • مراحل ثبت شرکت در چالوس :

پروسه ثبت شرکت در چالوس به قرار ذیل است :
مرحله اول : ثبت نام در سامانه ثبت شرکت ( تکمیل فرم نام شرکت، مشخص کردن مدت و موضوع فعالیت شرکت ، وارد کردن آدرس شرکت ، مشخص کردن سرمایه اولیه ، وارد کردن نام شرکا ، مشخص کردن سمت اشخاص، وارد کردن سهام اشخاص، مشخص کردن ارتباط بین اشخاص ،ثبت شعب شرکت ، انتخاب روزنامه سالی / مالی ، وارد کردن متن صورت جلسه ، اظهارنامه / تقاضانامه ، تکمیل اساسنامه ، تکمیل شرکت نامه ، تکمیل خلاصه اظهارنامه / تقاضانامه
مرحله دوم : تکمیل مدارک لازم و پست کردن آن و درج بارکد پستی در سامانه
چنانچه مدارک تقدیمی کامل بوده و نقصی نداشت کارشناس مربوطه نسبت به تهیه پیش نویس آگهی ثبت اقدام می نماید که در اینصورت باید شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت فکربرتر با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی، برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره ثبت مراجعه نماید.
درج آگهی تاسیس در روزنامه رسمی کشور و پرداخت هزینه آن آخرین اقدام جهت ثبت شرکت در چالوس می باشد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران