درباره ثبت شرکت های پیمانکاری در مشهد بیشتر بدانید

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

درباره ثبت شرکت های پیمانکاری در مشهد بیشتر بدانید
یکی دیگر از شرکت ها ، شرکت های پیمانکاری است . شرکت های پیمانکاری به دلیل ماهیت خود، طی سالیان دراز مورد توجه سرمایه گذاران کثیری قرار گرفته اند.
چنانچه شما نیز علاقه مند به تاسیس این شرکت هستید و می خواهید با شرایط راه اندازی و تاسیس آن در مشهد آشنا شوید این مقاله را مطالعه بفرمایید. ما در این مقاله اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

 شرکت های پیمانکاری
شرکت های پیمانکاری به گروه هایی از پیمانکاران گفته می شود که تمایل خود را با گرفتن مبالغی از طرف مقابل قرارداد، به منظور انجام اموری که به آن ها تشریح می شود اعلام می کنند و با اخذ قراردادی آن امور را به عهده می گیرند.
این شرکت ها به طور عمده در زمینه ساختمان، راه و باند، تاسیسات مکانیکی، برق و نیرو ، آب و فاضلاب و ... به فعالیت می پردازند.
از جمله اهداف تشکیل شرکت های پیمانکاری می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
1) تسریع در انجام کارها و حذف بروکراسی حاکم بر ادارات و سامانه های دولتی
2) افزایش کیفیت خدمات و بهبود کمیت کارها با رعایت اصول صرفه جویی در هزینه ها
3) استقرار نظام کارمزدی به جای نظام وقت مزدی سنتی حاکم به ویژه در ادارات دولتی
4) آزاد کردن منابع انسانی و سایر منابع برای اهداف دیگر

 زمینه های فعالیت شرکت های پیمانکاری

طراحی، محاسبه ، نظارت ، مشاوره و اجرای کلیه امور عمرانی و پیمانکاری شامل ابنیه اعم از فلزی و بتنی، ساخت مجتمع های مسکونی، تجاری، اداری، ورزشی، اجرای دکوراسیون های داخلی و نماهای بیرونی ساختمان یا استفاده از فناوری های نوین صنعت ساختمان ، مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های انبوه سازی، طراحی و نصب و اجرای امور تاسیساتی شامل الکتریکال و مکانیکال شامل کلیه سیستم های الکترونیکی و انواع تابلوهای برق های صنعتی و اتوماتیک و تاسیسات برقی اعم از اتوماسیون های صنعتی، کابل کشی صنعتی و ساختمانی، نصب و راه اندازی موتورهای قدرت، تامین و نگهداری فنی و اجرای شبکه های توزیع نیرو و کلیه پروژه های فشار قوی، ضعیف ، متوسط مشتمل بر خطوط پست ، تعمیرات پیشگیرانه در انواع تاسیسات الکتریکال و مکانیکال، طراحی ، اجرا ، تعمیر ، نگهداری فنی و بازسازی انواع آسانسور، پله برقی راه بندها، درب های برقی، آیفون های تصویری و سیستم های روشنایی و تهویه صنعتی و خانگی و اداری ، طراحی و اجرای سیستم های کنترل هوشمند
اجرای پروژه های راه سازی شامل اتوبان ها، بزرگراه ها ، راه های فرعی و اصلی، گاردریل بندی، آسفالت ریزی، راه های ریلی فرودگاه ها و اجرای پروژه های آب شامل سد سازی، تونل سازی ، پل سازی ، انتقال خطوط ( آب، برق، گاز )
شرکت در نمایشگاه های بین المللی تخصصی و غیرتخصصی داخل و خارج از کشور – اخذ و اعطای نمایندگی از شرکت ها و موسسات داخلی و خارجی – اخذ وام و تسهیلات ریالی و ارزی و گشایش اعتبارات اسنادی ( ال سی ) از کلیه بانک های دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی – شرکت در مناقصات و مزایدات و عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی – انجام بازاریابی ( غیرهرمی، غیر شبکه و غیرالکترونیک ) انجام و ایجاد کلیه امور خدمات شهری و فضای سبز و کانال کشی و امور باغبانی خدمات شهری شامل جدول کشی رنگ آمیزی المان های شهری خرید و فروش و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی – تهیه و توزیع قطعات و ملزومات مربوط به صنعت الکتریکال و مکانیکال

درباره ثبت شرکت پیمانکاری
شایان ذکر است ، لزومی ندارد یک شرکت پیمانکاری تمامی موضوعات فوق را دربرداشته باشد بلکه ممکن است یک شرکت فقط در حیطه تخصص خود - نظیر اجرای پروژه های راه سازی – فعالیت داشته باشد. اما نکته قابل توجه در این رابطه این است که زمانی که شرکت قصد عقد قرارداد با شخص و یا ارگانی را دارد، در صورتی می تواند قرارداد مذکور را اخذ نماید که مفاد مورد ذکر در قرارداد در موضوع فعالیت شرکت گنجانده شده باشد.

 تعیین قالب ثبتی شرکت پیمانکاری

از اقدامات اولیه برای ثبت شرکت پیمانکاری، تصمیم گیری برای تعیین قالب و نوع شرکت است. شرکت های پیمانکاری را می توان در قالب شرکت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت رساند.
از پرکاربردترین قالب های ثبتی برای ثبت این شرکت ، شرکت های سهامی خاص هستند. شرکت های سهامی خاص با حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس قابل ثبت هستند.
توجه داشته باشید که شرکت های سهامی از لحاظ اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا بسیار مناسب می باشند .مضاف براین، مناقصه گذاران اعتبار و ارزش بیشتری برای این شرکت ها قائل هستند .

خصوصیات شرکت سهامی خاص

- سرمایه شرکت های سهامی خاص حداقل یک میلیون ریال می باشد.
- تعداد مدیران حداقل 3 نفر است.
- تعداد سهامداران حداقل باید سه نفر باشد.
- در شرکت سهامی خاص مبلغ اسمی سهام محدودیت ندارد.
- انتقال سهام در شرکت سهامی خاص موکول به موافقت سایر شرکاست.
- در شرکت سهامی خاص، مسئولیت سهامداران به میزان مبلغ اسمی سهام هر سهامدار است.
- سرمایه سهامداران در شرکت های سهامی به قطعات کوچک قابل تقسیم و چون بی نام است، بنابراین نقل و انتقال آن به راحتی امکان پذیر است.

در حال حاضر برای ثبت شرکت سهامی خاص در اداره مربوطه مدارک ذیل باید از طرف متقاضی تهیه و تحویل اداره شود 

1- دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص و تکمیل آن و امضا ذیل اظهارنامه توسط کلیه سهامداران
تذکر : اوراق اظهارنامه به دلیل بهادار بودن صرفاَ می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند.
2- دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران .
3- دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
4- دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
5- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و در صورتی که مدیر عامل خارج از اعضای هیئت مدیره باشد که در دفاتر اسناد رسمی قابل تهیه است.
6- فتوکپی شناسنامه
7- معرفی نامه نمایندگان، در صورتی که سهامداران و اعضای هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تاسیس یا آخرین تغییرات آن .
8- تاییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار ، مبنی بر غیردولتی بودن آن
9- گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا افتتاح شده است.
تذکر : در صورتی که مقداری از سرمایه شرکت آورده غیرنقدی باشد ( اموال منقول و غیرمنقول ) ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری الزامی است و در صورتی که اموال غیرمنقول جزء سرمایه شرکت قرار داده شود ارائه مستندات مربوطه ضروری است.
10- اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره ثبت شرکت ها
توجه : کلیه شرکت های سهامی خاص موظفند یک جلد دفتر سهام جهت ثبت سهام شرکت تهیه نمایند و تغییرات سهام نیز طبق مقررات در آن ثبت گردد.

 پروسه ثبت شرکت پیمانکاری در مشهد 

پس از مشخص شدن نوع شرکت، با فراهم نمودن مدارک مورد نیاز ، مراحل ثبت نام سامانه ای را انجام و و بعد از امضای اوراق توسط اعضا و موسسین، مدارک را جهت بررسی کارشناس و صدور آگهی تاسیس به اداره مربوطه ارسال نمایید.
در صورت تایید مدارک توسط کارشناس اداره ثبت شرکت ها و صدور آگهی تاسیس، باید شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت جهت اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره مراجعه نماید.
در انتها، پس از امضاء ذیل دفاتر و اخذ اصل آگهی تاسیس ، می بایست نسبت به درج آگهی تاسیس در روزنامه رسمی کل کشور به نشانی http://rrk.ir و پرداخت هزینه آن اقدام نمایید.
دارندگان آگهی برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی، می بایست تمامی مراحل را از طریق پورتال روزنامه رسمی کشور به آدرس نامبرده انجام دهند و هزینه ی انتشار آگهی را نیز صرفاَ به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.

درباره ثبت شرکت پیمانکاری در مشهد
 رتبه بندی پیمانکاران یا گرید
شرکت هایی امثال شرکت های پیمانکاری که نوع کار آن ها خدمات می باشد برای گرفتن پروژه های کاری باید رتبه اخذ کنند. رتبه بندی یک نوع معیار صلاحیت گذاری بر اساس استانداردهای تعریف شده است.
شرکت های پیمانکاری با توجه به قراردادها و امکانات و وافراد امتیاز آور از 1 تا 5 رتبه بندی می شوند که در واقع 5 پایین ترین و 1 بالاترین رتبه محسوب می شود. برای رتبه بندی شرکت های پیمانکار ملاک اصلی تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره ی یک شرکت می باشد.
رشته های پیمانکاری شامل موارد ذیل است :
1- ساختمان و ابنیه2- راه و ترابری3- صنعت و معدن4- تاسیسات و تجهیزات5- کشاورزی6- آب 7- مرمت آثار باستانی 8 - کاوش های زمینی9- ارتباطات10- نفت و گاز11- نیرو
در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات " راهنمای ثبت شرکت پیمانکاری " و " شرایط ثبت شرکت پیمانکاری " در سایت مراجعه و یا با همکاران ما در فکر برتر تماس حاصل فرمایید.
تیم تخصصی فکر برتر،همراه پیمانکاران و مشاوران محترم خواهند بود در :
• ثبت شرکت های پیمانکاری
• اخذ و تمدید و ارتقا رتبه شرکت های پیمانکاری در حداقل زمان
• اخذ و تمدید و ارتقا رتبه ی شرکت های مشاور در حداقل زمان
• اخذ و تمدید و ارتقا رتبه ی شرکت های انفورماتیک در حداقل زمان
• اخذ و تمدید و ارتقا رتبه ی شرکت های اندوه سازان در حداقل زمان
• اخذ و تمدید و ارتقا رتبه شرکت های EPC در حداقل زمان
• مشاوره رایگان و کار گزاری نقل و انتقال 100%سهام یک شرکت تا انتقال کامل و انجام تغییرات هیئت مدیره ای برای خریداران و پیمانکاران محترم
• انجام نقل و انتقال سهام در اداره دارایی با استفاده از وکلای متخصص
• اخذ کارت پیمانکاری شهرداری با استفاده از کارآزموده ترین افراد
• مشاوره و کار گزاری اخذ ضمانت های بانکی
• اخذ گذر واژه دوم جهت ورود به سامانه ساجات
• رتبه بندی مدرک مهندسین در کوتاه ترین زمان ممکن
• اخذ کد اقتصادی
و کلیه اموری که منجر به ارتقاء و یا اخذ گواهی رتبه بندی گردد.

 

 

 

 

 

 

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران