الزامات ثبت شرکت در شهر کرد

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شهر کرد یکی از شهرهای مرکزی ایران و مرکز شهرستان شهر کرد و استان چهارمحال و بختیاری است. این شهرستان مرتفع ترین مرکز استان در ایران است و به همین دلیل به بام ایران شهرت دارد.
شهر کرد با دارا بودن امکانات طبیعی بسیار، ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف دارد. بخش صنایع فولاد، بخش ریلی و حمل و نقل، تولید سیمان ، تولید آب معدنی تنها قسمتی از ظرفیت های مهم این شهرستان برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

اینک این پرسش مطرح می شود که برای شروع فعالیت های اقتصادی و کسب درآمد در شهر کرد از کجا باید آغاز نمود ؟
نخستین اقدام برای شروع یک فعالیت تجاری سودآور، راه اندازی یک شرکت است. قدر مسلم آن است که تاسیس شرکت تجاری برای فعالیت های تجاری می تواند بسیار مفید باشد. تاسیس و ثبت نمودن شرکت به ما کمک می کند که مراحل آغاز و طی مسیر کاری خود را بر اساس قوانین انجام دهیم تا جلو بروز مشکلات مختلف را بگیریم و برای آینده بهترین برنامه ریزی را انجام دهیم.
در ایران شرکت ها ( اشخاص حقوقی ) نسبت به اشخاص حقیقی اعتبار بیشتری دارند و با توجه به معاملاتی که به طور روزمره در کشورمان انجام می شود ، واضح است که مردم برای سهولت در پیگیری قراردادهای خود سعی می کنند طرف قراردادهای خود را شرکتی که ثبت شده باشند قرار دهند.
شما در قالب یک شرکت می توانید فعالیت های مختلف تجاری خود را با انجام پیش نیازهای حقوقی به صورت قابل اعتماد شروع کنید. در واقع با رعایت این پیش نیازها به کسب و کار خود از نظر حقوقی اعتبار می بخشید.
ذیلاَ به این موضوع می پردازیم که برای ثبت کردن شرکت چه الزاماتی می بایست مورد توجه قرار گیرد ؟
همه اشخاص حقیقی و حقوقی چه ایرانی و چه خارجی امکان ثبت شرکت در ایران را دارند. حتی اشخاص خارجی هم می توانند با ارائه اصل پاسپورت و ترجمه و دریافت کد فراگیر اقدام به ثبت شرکت نمایند. اشخاص حقوقی نیز می توانند با ارائه مدارک شرکت و مدارک هویتی نمایندگان اقدام به این کار کنند.
همه اشخاصی که مایلند در قالب شخص حقوقی تجارت کنند، ناگزیر از انتخاب یکی از انواع شرکت های تجاری عرضه شده در قانون تجارت هستند. رایج ترین شرکت هایی که در ایران ثبت می شوند یا شرکت با مسئولیت محدود هستند یا شرکت سهامی خاص . سوالی که مطرح می شود این است که اساساَ این دو شرکت چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند ؟ ثبت کدام یک مفید تر است ؟
شرکت با مسئولیت محدود ، شرکتی موضوعاَ تجاری است . با این توضیح که فقط می تواند برای امور تجاری تشکیل شود. تشکیل این نوع شرکت برخلاف شرکت سهامی، نیاز به تشریفات پیچیده ای ندارد بلکه کافی است دو شریک وجود داشته باشد و سرمایه های نقدی و غیرنقدی خود را روی هم جمع کرده و تسلیم کنند تا شرکت تشکیل شود.
شرکت دارای اسم مخصوصی است که باید متضمن عبارت " با مسئولیت محدود " باشد؛ در غیر این صورت، در مقابل اشخاص ثالث، شرکت تضامنی محسوب می شود.
« شرکت هایی که تمام سرمایه ی آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است، شرکت سهامی خاص نامیده می شوند». تعداد اعضاء هیئت مدیره حداقل باید 3 نفر باشند. سهام این شرکت ها در اختیار عموم نیست و تعداد محدودی از افراد دارای سهام شرکت های سهامی خاص هستند.
شرکت سهامی خاص حق انتشار اوراق قرضه را ندارد و نمی تواند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها عرضه نماید یا با انتشار آگهی و اطلاعیه یا هر نوع اقدام تبلیغاتی برای فروش سهام خود مبادرت کند.
تفاوت های بین شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص چیست ؟
- قانون مبلغ حداقلی برای سرمایه شرکت با مسوولیت محدود مقرر نداشته است. ولی سرمایه شرکت سهامی خاص نباید در بدو تشکیل یا بعداَ، از یک میلیون ریال کمتر باشد.
- در شرکت با مسوولیت محدود، در بدو تشکیل باید تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه های غیر نقدی قیمت گذاری و تسلیم شود. در شرکت سهامی خاص نیز باید تمام سرمایه غیرنقدی قیمت گذاری و تسلیم گردد ولی پرداخت تمام سرمایه نقدی لازم نیست و موسسین می توانند در بدو تشکیل قسمتی از آن را، ( حداقل یک سوم )، نقداَ پرداخت کنند و بقیه را بعداَ، در مهلتی که در اساسنامه تعیین شده است،پرداخت نمایند.
- تشکیل شرکت با مسوولیت محدود با دو نفر شریک ممکن است لیکن برای تشکیل شرکت سهامی خاص، دست کم وجود سه نفر سهامدار لازم می باشد.
- در شرکت های با مسوولیت محدودی که تعداد شرکای آن بیش از دوازده نفر باشند،باید تعداد سه نفر بازرس،تحت عنوان هیات نظار،وجود داشته باشند و در سایر شرکت های با مسوولیت محدود بودن آن ها الزامی نیست. لیکن در کلیه شرکت های سهامی خاص،وجود حداقل یک نفر بازرس الزامی است.
- در شرکت با مسوولیت محدود، سهم الشرکه نباید به شکل اوراق تجارتی درآید. ولی در شرکت سهامی خاص، سهام باید به شکل اوراق تجارتی متحدالشکل و چاپی باشد.
- شرکت با مسوولیت محدود، برای امور تجاری تشکیل می شود و موضوع آن نمی تواند امور غیرتجاری باشد. ولی شرکت سهامی خاص می تواند موضوع خود را امور غیرتجارتی قرار دهد.
برای انتخاب موضوع شرکت برای کلیه شرکت های تجاری، قوانینی وضع شده است که باید از آن ها پیروی کرد. موضوع شرکت در حقیقت همان چیزی است که شرکت به خاطر آن سرمایه گذاری کرده و تاسیس گردیده است. موضوع و هدف شرکت باید مشروع و قانونی باشد. بنابراین نمی توان برای یک امر غیرقانونی یا نامشروع شرکت تاسیس نمود. ضمناَ ذکر این نکته لازمست که موضوع شرکت باید صریح و منجز باشد.
موضوعاتی که برای تاسیس شرکت به اداره ثبت اعلام می شود از حیث نیاز به مجوز دو دسته اند . اول موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز دارند و پیش از اقدام به ثبت آن ها، بایستی حسب مورد و موضوع از مراجع و ارگان های مربوطه مجوز لازم را دریافت کرد و دوم موضوعاتی که به چنین مجوزی نیاز ندارند و فعالیت در آن ها آزاد است.
شخص حقوقی ( شرکت ها ) مانند هر شخص حقیقی باید دارای نام باشد تا افراد بتوانند آن را تشخیص دهند. نام شرکت باید از 3 سیلاب خاص تشکیل شود که مستند آن در لغت نامه دهخدا موجود باشد و حتماَ باید ریشه فارسی داشته باشد. در نام شرکت باید دقت شود که مشابه نام شرکت های ثبت شده نباشد در غیر این صورت نام های شما رد می شوند.
برای نام شرکت ، باید حداقل 5 نام را به ترتیب اولویت اعلام نمایید. نام انتخابی نباید لاتین باشد و می بایست طبق شئونات جمهوری اسلامی انتخاب شده باشد.
• کلیات اقدامات مورد نیاز برای ثبت شرکت در شهر کرد
- انتخاب موضوع فعالیت
- انتخاب قالب ثبتی شرکت
- انتخاب 5 نام به ترتیب اولویت
- انتخاب یک یا چند شریک کاری متناسب با قالب انتخاب شده برای این کار
- تنظیم اسناد و مدارک لازم مانند اساسنامه، اظهارنامه و تقاضانامه
- تشکیل مجمع عمومی موسسین و تایید اسناد و مدارک آماده شده، تعیین اعضا هیئت مدیره ، تعیین نفرات دارای امضا مجاز ، تعیین بازرسین احتمالی و ...
- تشکیل جلسه هیئت مدیره و انتخاب سمت ها و شروح وظایف
- ارسال مدارک و تقاضانامه برای ثبت کردن شرکت به اداره ثبت شرکت های شهرستان و یا شهر مربوطه
- انجام مراحل ثبت شرکت و واریز هزینه ها و دریافت شناسه ثبت و یا شناسه ملی
- آگهی کردن ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار
پس از ثبت کردن شرکت و دریافت مدارک شرکت از اداره مربوطه، باید اقداماتی را انجام دهید . این اقدامات ضروری عبارتند از :
1- انجام امور مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی
2- اخذ کد اقتصادی
3- پلمپ دفاتر تجاری
از همراهیتان سپاسگزاریم.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تخصصی ، با همکاران ما در شرکت فکر برتر تماس حاصل نمایید.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران