انتقال ثبت علائم تجاری و برند بین المللی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 همان طور که می دانیم ، ثبت بین المللی برند بدین معناست که می توان برند مذکور را در کشورهای عضو کنوانسیون مادرید با پرداخت هزینه های قانونی در هر کشور به صورت جداگانه ثبت نمود. سیستم مادرید در حال حاضر دارای 85 عضو متشکل از کشورها می باشد که ثبت آن صرفاَ از طریق دفاتر مالکیت معنوی کشورهای عضو سیستم مادرید امکان پذیر می باشد.
یکی از آثار ثبت بین المللی علائم ، ایجاد حمایت از علامت در هر یک از کشورهای متعاهد ، به همان نحوی خواهد بود که در صورت ثبت علامت مزبور به طور مستقیم در آن کشور، وجود می داشت .همچنین، مالک حق انتقال تمام یا قسمتی از حقوق ناشی از مالکیت علامت خود را نیز خواهد داشت .

در انتقال تمامی حقوق مالکیت علامت ، مالک علامت یا مارک تمامی و همگی حقوق خود را نسبت به موضوع یا موضوعات گواهی نامه صادره به غیر را واگذار می کند و رابطه حقوقی وی نسبت به علامت کلاَ و کاملاَ ساقط می شود و منتقل الیه از هر جهت جانشین و قائم مقام مالک قبلی علامت یا مارک خواهد شد که از حقوق و مزایای آن می تواند استفاده کند و یا تمامی یا قسمتی از آن را به دیگری واگذار نماید.
در حالتی دیگر، ممکن است مالک یک علامت به جای انتقال تمامی حقوق مالکانه خود، بعضی از موضوعات علامت را به دیگری انتقال دهد. در این صورت با توجه به موضوعات متعدد و مختلف علامت، باید مشخصات کامل موضوع مورد انتقال، در قرارداد واگذاری معلوم باشد تا در عمل به مشکلی برخورد نکند و اختلاف پیش نیاید.
در موردی که یک علامت ثبت شده در دفتر ثبت بین المللی به شخصی مستقر در یک کشور متعاهد منتقل می شود و این کشور غیر از کشور متبوع شخصی است که ثبت بین المللی به نام او انجام شده است، اداره کشور اخیر انتقال را به اطلاع دفتر بین المللی خواهد رساند.
دفتر بین المللی انتقال را ثبت کرده به ادارات دیگر اطلاع خواهد داد و آن را در نشریه خود منتشر خواهد کرد. اگر انتقال قبل از انقضای مدت پنج سال از ثبت بین المللی انجام شده باشد، دفتر بین المللی موافقت اداره کشور متبوع مالک جدید را تحصیل و در صورت امکان ، تاریخ و شماره ثبت علامت در کشور مالک جدید را منتشر خواهد کرد .
در موردی که ثبت یک انتقال در دفتر ثبت بین المللی امکان پذیر نبوده یا به دلیل اینکه کشور متبوع مالک جدید از اعلام موافقت خودداری کرده یا به این دلیل که انتقال مذکور به نفع شخصی انجام شده که حق تقاضای ثبت بین المللی را نداشته است، اداره کشور متبوع مالک پیشین از این حق برخوردار خواهد بود که تقاضا کند دفتر بین المللی ثبت علامت در دفتر ثبت خود را ابطال کند.
• واگذاری جزیی علامت بین المللی فقط نسبت به کالاها یا خدمات ثبت شده یا فقط برای برخی از کشورهای متعاهد :
اگر واگذاری جزیی یک علامت بین المللی فقط برای کالاها یا خدمات ثبت شده به اطلاع اداره بین المللی رسانده شود، اداره مزبور آن را در دفتر ثبت خود وارد خواهد کرد. هر یک از کشورهای متعاهد از این حق برخوردار خواهند بود که از شناسایی اعتبار واگذاری مزبور امتناع کنند، مشروط بر اینکه کالاها یا خدمات گنجانده شده در جزیی که به طریق فوق واگذار شده اند مشابه کالاها یا خدماتی باشند که در مورد آن ها علامت به نفع واگذار کننده کماکان ثبت شده باقی می مانند. ( بند 1 ماده 9 ثالث موافقتنامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم )
دفتر بین المللی به همین ترتیب واگذاری یک علامت بین المللی را که فقط در مورد یک یا چند کشور متعاهد است، ثبت خواهد کرد.
اگر در موارد فوق، تغییری در کشور متبوع مالک حاصل شود، اداره کشوری که مالک جدید تابعیت آن را دارد، در صورتی که علامت بین المللی قبل از انقضای مدت پنج سال از ثبت بین المللی منتقل شده باشد، موافقت خود را اعلام خواهد کرد.
نکته :
- انتقال یک علامت ثبت شده در دفتر ثبت بین المللی ، به نفع شخصی که حق تشکیل پرونده برای یک علامت بین المللی را ندارد ، به هیچ وجه ثبت نخواهد شد. ( بند دو ماده 9 مکرر موافقتنامه مادرید راجع به ثبت بین المللی علائم )
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره تخصصی با ما تماس حاصل فرمایید .

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران