ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

ریسندگی که شامل فرآیند تبدیل الیاف به نخ می باشد، یکی از قدیمی ترین اختراعات بشر است. در پی این فرآیند دسته ای از الیاف را از طریق کش دادن، موازی و فشرده نمودن تبدیل به رشته مقاومی به نام نخ می نمایند که از آن استفاده های گوناگونی می گردد.

این صنعت در ایران دارای تاریخچه ای طولانی می باشد و پیشینه آن به حدود 6500 سال پیش از میلاد باز می گردد. این صنعت از گذشته تا به امروز یکی از مهمترین صنایع کشور ایران می باشد.

در واقع نخستین کارخانه های نساجی نیمه مدرن در دوران قاجار و توسط میرزا تقی خان امیرکبیر در تهران و کاشان دایر گردید. این کارگاه ها یا کارخانه ها در طول تاریخ با دانش و تکنولوژی روز دنیا ارتقاء یافتند تا به شکل کارخانه های مدرن امروزی رسیدند. نساجی و ریسندگی با توجه به پیشینه طولانی حضور در صنایع کشور ایران دارای مراکز، کارخانه ها و کارگاه های بیشماری است. در صورتی که مایل هستید از شرایط ثبت شرکت ریسندگی تضامنی مطلع گردید در مطالعه این مطلب با همراه باشید:

شرکت هایی با موضوع فعالیت ریسندگی و نساجی را می توان در تمامی قالب های تجاری موجود در قانون تجارت به ثبت رسانید. یکی از مناسب ترین قالب ها جهت ثبت این نوع شرکت قالب تضامنی می باشد:
شرکت تضامنی در واقع شرکتی است که مسئولیت شرکا در آن محدود به سرمایه نمی باشد و بر پایه اعتبار شخصیت شرکا تشکیل می شود. مسئولیت شرکاء در چنین شرکتی نسبت به دیون احتمالی شرکت نامحدود است و در صورت بروز مشکلات و یا ورشکستگی در صورتی که دارای شرکت برای تامین خسارت کافی نباشد، تمام شرکا حتی از محل دارایی های شخصی خود مسئول پرداخت کلیه قروض و تهعدات شرکت هستند. بنا براین شرکت تضامنی از حیث اعتبار در رأس تمام شرکت های تجاری قرار دارد و با توجه به اهمیت شخصیت شرکاء در این شرکت ها، معمولا اینگونه شرکت در بین افراد یک خانواده و یا نزدیکان تشکیل می گردد.

در ضمن در نام گذاری این شرکت با توجه به اهمیت میزان مسئولیت شرکاء در مقابل مخاطبین استفاده از عنوان "شرکت تضامنی" به همراه نام حداقل یکی از شرکاء لازم می باشد. به نام سایر شرکاء نیز از طریق واژ گانی مانند "شرکت تضامنی و شرکا"، "شرکت تضامنی و برادران" اشاره می گردد.

جهت ثبت شرکت ریسندگی در قالب تضامنی در ابتدا لازم است شرکت نامه برابر قانون تنظیم گردد و در آن به مواردی مانند:
نام شرکت ریسندگی – موضوع شرکت – مدت شرکت – میزان سرمایه و سهم الشرکه هر یک از شرکاء اعم از نقدی و غیرنقدی – ذکر نام شریک – نحوه تقسیم سود و زیان و مسائل دیگری که برابر اساسنامه تجویز شده باشد، اشاره گردد.

همچنین لازم است تمام سرمایه نقدی قانون نیز تامین گردد (سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم (ارزیابی ) و تسلیم شده باشد که در این مورد رضایت کلیه شرکا شرکت شرط است ).
توجه داشته باشید که با توجه به اهمیت شخصیت شرکاء در این شرکت هیچ کدام از شرکاء نمی تواند سهم خود را به دیگری منتقل کند مگر با رضایت تمام شرکاء .
در شرکت تضامنی منافع به نسبت سهم الشرکه بین شرکاء تقسیم می شود. مگر اینکه به موجب شرکتنامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت ریسندگی تضامنی:

1-ارائه دو نسخه شرکت نامه تکمیل شده
2-ارائه دو نسخه تقاضانامه تکمیل شده
3- ارائه دو نسخه اساسنامه تکمیل شده
4- ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
5- ارائه دو نسخه صورتجلسه هیات مدیره
6-ارائه اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
7- ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه جهت اعضاء هیات مدیره، مدیر عامل
8- ارائه تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه شرکاء ، مدیران و هیات نظار ( در مواردی که تعداد شرکاء بیش از 12 نفر باشند).
9- ارائه اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد).

با سپاس از همراهی شما عزیزان.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران