چگونگی اخذ مجوز تاسیس سفره خانه سنتی

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

سفره خانه ها شکل سنتی محل صرف غذا و نوشیدنی در ایران هستند که از این بابت مخاطبین بسیاری نیز دارند. استفاده از این فضاها در ایران پیشینه ای تاریخی دارد و از شکل قهوه خانه ها، دیزی سراها و ... تا به شکل امروزی این اماکن، مسیری طولانی را در طول تاریخ طی نموده اند.

این فضاها امروزه نیز تلاش می کند تا با استفاده از چیدمان قدیمی و سنتی ایرانی و المان هایی مانند تخت، پشتی، فرش و ظروف قدیمی، دیوارهای آجری و...) و دیگر نماد های ایران قدیم اعم از موسیقی، غذا، نوشیدنی و... خاطرات تاریخی کشورمان را جلا ببخشند و فضایی صمیمی و سنتی ایجاد نمایند. به همین خاطر این نوع رستوران یا کافه ها مخاطبین بیشماری نیز دارد، علاوه بر این گردشگران خارجی نیز به بازدید از این فضاها بسیار علاقه مندند و این مراکز یکی از جاذبه های توریستی برای گردشگران نیز می باشد.

با توجه به اینکه این فعالیت علاوه بر اینکه در دسته بندی صنایع غذایی جای می گیرد حکم اماکن گردشگری را نیز دارد و چنانچه اشاره گردید، مخاطبین بسیاری نیز دارد. افراد بسیاری مایل به فعالیت در این رشته هستند، در صورتی که مایل هستید با چگونگی راه اندازی و اخذ مجوزهای لازم برای سفره خانه سنتی آشنا گردید در مطالعه این مطلب با ما همراه باشید.

فضایی که افراد برای ایجاد سفره خانه سنتی در نظر می گیرند می بایست دارای شرایط خاصی باشد که عبارت است از :
-تامین فضایی با حداقل 250د متر مساحت که می تواند مسقف یا حیاط دار یا ترکیبی از هر دو باشد.
-معرفی فضایی به عنوان دفتر پذیرش و دفتر کار
-ایجاد فضاهای مناسبی با کاربری؛ چایخانه، اشپزخانه، سرویس بهداشتی، انبار، محل اسراحت کارکنان و... که البته هر یک را از این فضاها دارای استاندارها خاص خود می باشد.
-در صورتی که فضای باز را برای اینکار در نظر گرفته اید می توانید با در نظر گرفتن فواره آب، حوض، فضای سبز، درخت و آلاچیق فضا را زیبا و جذاب تر نمایید.
-در سفره خانه سنتی بیشتر از تخت های سنتی به فاصله یک متر استفاده می گردد که با فرش و پشتی مخصوص فضای مناسب و راحتی برای نشستن ایجاد می نماید. همچنین می توان از تعدادی هم میز و صندلی با طراحی سنتی استفاده نمود که برای افرادی که مایل به استفاده از تخت نیستند نیز گزینه مناسب وجود داشته باشد.
-همچنین بهتر است در این مراکز غذا و نوشیدنی های ایرانی و سنتی ارائه گردد.
-استفاده از دکوراسیون و وسایل سنتی وقدیمی به زیبا تر شدن محیط کمک بسیاری می کند.
-در ضمن شخصی که به عنوان صاحب سفره خانه سنتی اقدام به درخواست مجوز می نماید می بایست حداقل ۵ سال سابقه کار مرتبط داشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ جواز کسب سفره خانه سنتی

1-صاحب سفره خانه سنتی باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران و داشتن پروانه كار معتبر از وزارت كار و امور اجتماعي و پروانه اقامت معتبر از وزارت كشور برای اتباع بیگانه الزامی است .
2- شش قطعه عکس جدید از صاحب سفره خانه سنتی
3- ارائه فتوکپی مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی صاحب سفره خانه سنتی
4-ارائه مدارک مبنی بر داشتن سابقه سکونت صاحب سفره خانه به مدت 5 سال در شهری که می خواهد سفره خانه تاسیس نماید.
5-ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه ملک
6-گواهی دال بر اینکه محل کسب تجاری یا رعایت ضوابط شهرداری محل باشد
7-ارائه گواهی پایان خدمت نظام وظیفه یا مدارک معافیت دائم
8-ارائه گواهی عدم سو پیشینه کیفری
9- گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
10-داشتن حداقل سواد خواندن و نوشتن
11-ارائه برگه سلامت و بهداشتی متقاضی سفره خانه سنتی
12-موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی برای مشاغل خاص بر اساس ایین نامه مربوطه

توجه داشته باشید که متقاضیان پس از دریافت مجوز برای پروانه کسب سفره خانه سنتی از رئیس اتحادیه اتاق اصناف تهران یا سایر شهرها، همواره می بایست اصول و قوانین رایج را رعایت نمایند و در سرکشی ها و نظارت های پلیس بر اماکن عمومی، بازرسین اتاق اصناف تهران و بازرسان این اتحادیه که به طور مستمر از واحدهای صنفی که جواز کسب این اتحادیه را دارند به صورت دوره ای بعمل می آورند، اصول لازم رعایت گردیده باشد. در غیر این صورت حتی ممکن است عدم رعایت قوانین منجر به ابطال مجوزو پروانه کسب گردد.

در پایان از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم. شما می توانید در رابطه با دریافت انواع مجوز با کارشناسان فکر برتر تماس حاصل نمایید. 42143-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران