ثبت شرکت تولید لوازم اداری

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

تجهیزات اداری، به تمامی تجهیزات و لوازمی که به طور معمول در ادارات و دفاتر کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد، گفته می شود و می توان گفت امروزه تجهیزات و ماشین های اداری به یکی از بخش های مهم و ضروری یک دفتر مدرن تبدیل شده است. این تجهیزات از ابزارهای ساده مانند گیره کاغذ، سوزن، منگنه، سوراخ کن، کلاسور (نوشت افزار)، منگنه، قلم (نوشت افزار) و کاغذ گرفته تا ماشبن های اداری پیشرقته که فعالیت هر اداره و شرکتی بدون وجود آن ها غیرممکن است را شامل می شود. از این رو امروزه شرکت های بسیاری در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. قوانین تاسیس و ثبت شرکت تولید لوازم اداری مانند هر فرآیند دیگری بر پایه فوانینی خاص و ویژه می باشد.

انتخاب نام شرکت تولید لوازم اداری:

انتخاب نام شرکت، یکی از پیش نیازهای مهم و اساسی جهت به ثبت رساندن شرکت می باشد. این انتخاب برای آغاز فعالیت بسیار حائز اهمیت می باشد، چرا که نشان دهنده نوع فعالیت و شرکت می باشد و انتخاب آگاهانه آن باعث می شود تا نام شرکت شما در اذهان مخاطبین باقی بماند. در انتخاب نام شرکت تولید لوازم اداری، لازم است موارد ذیل را در نظر داشته باشید:

  • دارای سابقه ثبت نباشد.
  • دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.
  • واژه ی بیگانه نباشد و فارسی باشد.
  • جهت تعیین اسم شرکت حداقل تعداد سیلاب ها 3 سیلاب است.
  • لاتین نباشد.
  • از عنوان های دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر انتخاب نشود.
  • در انتخاب نام شرکت حتماَ باید از اسم خاص استفاده شود.
  • برای انتخاب نام شرکت،نباید از کلمات کلیشه ای و خسته کننده استفاده کرد.
  • استفاده از اسامی شهرها و رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد.
  • اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارایه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها،به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند.

برای فعالیت در زمینه تولید لوازم اداری، چه نوع شرکتی ثبت کنیم؟

شرکت های تجاری انواع مختلفی دارند که عبارتند از:
1- شرکت سهامی (عام – خاص) 2- شرکت با مسئولیت محدود 3- شرکت تضامنی 4- شرکت نسبی 5- شرکت مختلط سهامی و غیرسهامی 6- شرکت تعاونی

انتخاب نوع شرکت تاثیر زیادی بر نحوه عملکرد شرکت و ارتباط میان شرکا دارد. طبق آمارهای رسمی اداره ثبت شرکت ها، از میان انواع قالب شرکت ها، اکثریت شرکت هایی که در این اداره به ثبت رسیده اند، از دو نوع شرکت با مسئولیت محدود و شرکت های سهامی هستند. ذیلاَ به تشریح این دسته از شرکت ها می پردازیم:

ثبت شرکت سهامی خاص :
شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن توسط موسسین تامین می گردد. در شرکت سهامی خاص مجمع عمومی موسس وجود ندارد و تعداد شرکای آن کمتر از شرکت سهامی عام است. این شرکت، به طور کلی محدودیتی برای فعالیت ندارد و قانونگذار شرکت سهامی را هر چند فعالیت آن تجاری نباشد شرکت بازرگانی و تجاری محسوب می نماید.

شرایط لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص به قرار ذیل است:
1. حداقل 3 نفر عضو اصلی در شرکت که به سن قانونی رسیده باشند. (18 سال تمام)
2. حداقل سرمایه شرکت 1.000.000 ریال باشد.
3. در بدو تاسیس حداقل 35% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود.
4. در صورت سرمایه غیر نقدی ( در صورت وجود ) باید به تفکیک تقویم و در اظهارنامه منعکس گردد.
5. سرمایه شرکت صرفاَ توسط موسسین تامین می شود.موسسین شرکت،نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و به ثبت رسانیدن شرکت انجام می دهند،مسوولیت تضامنی دارند. تا وقتی که شرکت به ثبت نرسیده است، صدور ورقه سهم یا گواهینامه موقت سهم ممنوع است. در صورت تخلف امضاء کنندگان آن ها، مسوول جبران خسارات اشخاص ثالث خواهند بود.
6. اعضاء هیات مدیره باید حداقل از 2 نفر تشکیل گردد و اعضا و هیات مدیره باید حداقل دارنده یک سهم باشند و اعضا و هیات مدیره نباید دارای سوء پیشینه کیفری باشند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود:
تشکیل شرکت با مسئولیت محدود، تشریفات پیچیده ای ندارد. به موجب ماده 96 قانون تجارت، "شرکت با مسئولیت محدود وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سهم الشرکه غیرنقدی نیز تقویم و تسلیم شده باشد". در این شرکت تعهد سرمایه امکان پذیر نیست و تمام سرمایه باید در لحظه تشکیل پرداخت شود.

شرایط لازم جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود به قرار ذیل است:
1. از جمله شرایط اساسی تشکیل شرکت با مسئولیت محدود، تنظیم و امضای شرکت نامه میان شرکاء است. شرکتنامه قرارداد تشکیل شرکت بامسئولیت محدود است و باید در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد و سند رسمی محسوب می شود.
2. در قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود باید لااقل دو شریک داشته باشد. لازم به ذکر است، قانون تجارت سقفی برای تعداد شرکا معین نکرده است. بنابراین ، این شرکت می تواند متضمن هر تعداد شریک باشد.
3. در قانون تجارت، برای میزان سرمایه شرکت بامسئولیت محدود هیچ مبلغی تعیین نشده است. با این حال به صورت عرفی حداقل سرمایه اسمی مبلغ یک میلیون ریال می باشد.
4. حداقل تعداد مدیران و بازرسین : حداقل یک نفر مدیر از بین شرکا یا دیگران
5. داشتن بازرس برای شرکت های با مسئولیت محدود اجبار نمی باشد اما شرکت می تواند بازرس داشته باشد.

مراحل ثبت شرکت تولید لوازم اداری:

حال با توجه به آنچه گفتیم، حتماً برایتان این سوال پیش آمده که چگونه می توانیم یک شرکت را به ثبت برسانیم؟ مراحل ثبت شرکت به قرار ذیل است :
- تهیه و تنظیم مدارک مورد نیاز
- مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها و تکمیل اطلاعات مربوطه و درج 5 نام پیشنهادی به ترتیب اولویت
- امضاء کلیه اوراق توسط اعضاء هیئت مدیره و سهامداران
- ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست و درج بارکد پستی در سامانه اداره ثبت شرکت ها
- تایید مدارک توسط کارشناس اداره ثبت شرکت ها و صدور آگهی تاسیس
- مراجعه به اداره ثبت شرکت ها و اخذ پرونده ثبتی به همراه آگهی تاسیس دارای شماره ثبت و شناسه ملی
- چاپ آگهی تاسیس در روزنامه رسمی

شایان ذکر است، متقاضیان محترم ثبت شرکت تولیدی که در موضوع فعالیت آن ها (بند 2 اساسنامه)، کلمه "تولید" قید شده باشد با توجه به "حوزه ثبتی" نیازمند اخذ مجوز در زمینه تولید می باشند. 42143-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران