امروزه انسان ها ساعت های بسیاری از زندگی خود را در دفاتر کار و ادارات می گذرانند بنابراین طراحی صحیح و استاندارد تجهیزات اداری اهمیت بسیاری دارد. گذشته از فاکتور زیبایی که در ذهن مخاطبین مجموعه ها موثر است، بحث ارگونومی و راحتی این تجهیزات نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که به طور مثال یک فرد ممکن است روزانه بیش از هشت ساعت از محصولاتی مانند مبلمان و تجهیزات اداری استفاده نمایند. بنابراین استاندارد این لوازام بطور قطع بر سلامت جسمانی و راحتی افراد موثر است.
بنا بر اهمیت تجهیزات اداری، دارای بازار بسیار گسترده ای است و تولید کنندگان بسیاری تلاش می نمایند تا با تولید محصولات بهتر، سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند در این میان یکی از مهمترین اقدامات جهت معرفی بهتر محصولات به بازار ثبت برند تجهیزات اداری می باشد، تا از این طریق محصولات تولید شده توسط یک مجموعه از موارد مشابه در بازار تفکیک داده شود و بتواند جایگاه مناسبی را در بازار به خود اختصاص دهد. بطور کلی ثبت برند در حسن شهرت مجموعه ها تاثیر به سزایی دارد.
در اختیار گرفتن یک برند مناسب برای تمامی مجموعه ها از جمله تولید یا ارائه کنندگان تجهیزات اداری مزایای بسیار دیگری نیز دارد که برخی از آنها عبارتند از :
- با ثبت برند می توان محصولی یا خدماتی را از نمونه های مشابه در بازار متمایز نمود و به عبارتی به آن هویت و ارزش بخشید .
- ثبت برند می تواند عامل شناسایی محصولات یا خدمات در بازار باشد تا مخاطبین بتوانند برند مورد نظر خود را به آسانی به خاطر بسپارند و آن را در میان محصولات یا خدمات مشابه بیابند.
- ثبت برند همچنین در کسب اعتبار مجموعه ها موثر است و حتی می تواند جهت دریافت وام ها و تسهیلات بانکی نیز موثر باشد.
- یک برند موفق یکی از دارایی های باارزش افراد به حساب می آید و دارای ارزش مالی است، بطوریکه برای برخی از برند ها مطرح در سطح جهان نمی توان قیمت تعیین نمود.
- برند ها به عنوان یکی از دارایی های افراد قابلیت انتقال، جابه جایی و واگذاری به غیر را نیز دارد .
- در دنیای امروز برند ها یکی از مهمترین ابزار های تبلیغاتی هستند.
جهت ثبت برند تجهیزات اداری هم افراد حقیقی و هم افراد حقوقی می توانند اقدام نمایند:
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند تجهیزات اداری برای اشخاص حقیقی
1-کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
2-ارائه کارت بازرگانی در صورتی که در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد .
3-کپی مجوزهای فعالیتی اعمم از ؛{اخذ تاسیس ، پروانه بهره برداری ،پروانه ساخت ، جوازکسب } و....
4-نمونه علامت تجاری در اندازه 10 در 10
5-گواهی امضا
6-کد پستی طبق ادرس محل سکونت و محل فعالیت و شماره همراه متقاضی
مدارک لازم جهت ثبت برند تجهیزات اداری اشخاص حقوقی
1-کپی شناسنامه برابر اصل
2-کپی روزنامه ی تاسیس و آخرین تغییرات تولیدی یا شرکت (در صورتی که تغییذی صورت گرفته باشد.)
3-فتوکپی انواع مجوز فعالیت مانند ( جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری ، پروانه ی ساخت ، جواز کسب یا کارت بازرگانی )و...
4-ارائه کارت بازرگانی در صورتی که در برند از حروف لاتین استفاده شده باشد .
5-نمونه علامت تجاری در اندازه 10 در 10
6-گواهی امضا دارندگان حق امضا
جهت ثبت برند تجهیزات اداری مانند سایر موارد نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد و متقاضیان می توانند از طریق مراجعه به سامانه http://ipm.ssaa.ir و پیگیری مراحل ثبت اینترنتی، برند مورد درخواست خود را به ثبت برسانند.
توجه داشته باشید که مدت زمان اعتبار ثبت برند در ایران 10 سال می باشد و پس از این مدت نیز با درخواست صاحب برند مالکیت آن قابل تمدید می باشد.
در صورت هرگونه سوال و مشاوره رایگان می توانید با شماره 42143-021 تماس حاصل فرمایید.