سامانه ثبت شرکتها

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

در این مطلب به معرفی و بررسی سامانه ثبت شرکتها خواهیم پرداخت. اداره ثبت شرکت با معرفی سامانه ای هوشمند توانسته است انجام امور ثبت شرکت را برای تمامی افراد امکان پذیر نماید. جهت آشنایی با این سامانه در مطالعه این مطلب با ما همراه باشید:

جهت تشکیل یک شرکت جدید در ابتدا لازم است که شرکت شخصیت حقوقی داشته باشد و بدین منظور می بایست شرکت را به ثبت قانونی رساند. ثبت قانونی شرکت لازم است چراکه می بایست دولت و نهاد های مربوطه قانوناً بر فعالیت شخصیت های حقوقی نظارت داشته باشد. 

اداره ای که در ایران مسئول انجام امور ثبت شرکت می باشد، ادراه ثبت احوال و اسناد کشور است. در گذشته متقاضیان ثبت شرکت می بایست جهت انجام مراحل ثبت شرکت به طور حضوری به این اداره مراجعه می نمودند، اما در حال حاضر این سازمان اقدام به معرفی سامانه ای نموده است و افراد می توانند با مراجعه به سامانه ثبت شرکتها شرکت خود را به ثبت برسانند و یا سایر امور مربوط به ثبت شرکت را نیز بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهند.

این امر باعث تسریع در انجام این امور و صرفه جویی در زمان و هزینه برای تقاضا کنندگان ثبت شرکت ها شده است. 

متقاضیان می توانند در آدرس http://irsherkat.ssaa.ir به سامانه ثبت شرکتها دسترسی داشته باشند.

در این سامانه تمامی امور مربوط به ثبت شرکت از جمله پذیرش صورتجلسه، پلمپ دفاتر تجاری، بخشنامه ها و تمام نامه های اجرایی ثبت شرکت ها پیگیری می شود. در ضمن علاوه بر امور مربوط به ثبت اولیه شرکت، ثبت صورتجلسه های که مربوط به تغییرات شرکت ها است نیز به صورت انلاین و از طریق همین سامانه صورت می گیرد.

چگونگی ثبت اطلاعات در سامانه ی ثبت شرکتها:

در سامانه ثبت شرکتها راهنمای تکمیل فرم پذیرش درخواست برای انواع ثبت تاسیس و تغییر شرکت ها و حتی موسسات غیر تجاری وجود دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه شخصاً شرکت خود را به ثبت برسانند.

با وارد شدن به بخش اطلاعات سامانه اینترنتی یک کد رهگیری از طریق سامانه برای متقاضی ارسال می گردد که در آینده متقاضیان می توانند از این کد برای پیگیری درخواست خود استفاده نمایند.

- متقاضیان ثبت شرکت پس از مراجعه به این سامانه در نخستین گام می بایست مواردی مانند نام و اطلاعات کامل شخص حقوقی، مدت و موضوع فعالیت، سرمایه شخص حقوقی، سمت اشخاص، شعب شرکت ها، ارتباط اشخاص در شرکت، روزنامه، اظهارنامه، تقاضا نامه، اساسنامه، شرکت نامه را می توان در سامانه ثبت نمایند. 

-توجه داشته بشید که در بخش اطلاعات شخصی، اطلاعات متقاضی می بایست وارد گردد و در صورت داشتن وکیل مشخصات وکیل نیز می بایست وارد گردد .

سپس متقاضی می بایست برای شخصت حقوقی در حال ثبت و یا شرکت مورد نظر نام انتخاب و معرفی نماید در این بخش متقاضیان با ترتیب اولویت 5 نام را معرفی می نمایند. نام های انتخابی می بایست دارای ریشه فارسی باشند، با شئونات اسلامی ایران منافات نداشته باشد، دارای اسم خاص و تکراری نباشد، اسم پیشنهادی لاتین نباشد.

در مرحله بعدی می بایست موضوع فعالیت، نوع فعالیت، وضعیت مجوز و مدت فعالیت را بر اساس اینکه محدود یا نامحدود است را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در انتخاب موضوع فعالیت شرکت محدودیتی وجود ندارد و می توان دایره وسیع تری را برای موضوع فعالیت شرکت معرفی نمود. البته در صورتی که موضوع فعالیت شرکت نیاز به اخذ مجوز داشته باشد می بایست نسبت به دریافت مجوزهای لازم نیز اقدام نمود.

- سپس متقاضی وارد قسمت اطلاعات مرکزی اصلی خواهد شد و می بایست مشخصاتی مانند کد پستی، شماره تلفن، شماره دورنگار، آدرس پست الکترونیکی در این صفحه وارد نماید.

- در مرحله بعدی نوبت به مشخص کردن سرمایه شخص حقوقی (شرکت) به عنوان عامل اصلی فعالیت می باشد. میزان سرمایه نقدی و غیر نقدی می بایست تفکیک شده و مشخص باشد. در این صفحه که مربوط به سرمایه می باشد باید (سرمایه شخص حقوقی) با توجه به نوع شخصیت حقوقی، سهام یا سرمایه شرکت وارد شود و اگر نوع سرمایه شرکت یکی از انواع با نام عادی یا بینام عادی یا بی نام ممتاز، با نام ممتاز باشد می بایستی تعداد سهام به ارزش ریالی هر سهم ثبت گردد.

- در گام بعدی سهم سرمایه اشخاص، سمت اشخاص، ارتباط بین اشخاص، شعب، سمت ها در شعب، اطلاعات سال مالی شرکت، متن صورتجلسه، تقاضا نامه، اساسنامه، شرکت نامه و.. مشخص می گردد و همچنین می بایست مدارک مورد نیاز نیز بار گذاری گردد.

نهایتاً متقاضیان وارد مرحله نهایی می شوند که در این مرحله بر روی گزینه "تایید مدارک مورد نیاز" کلیک می نماید و بعد از آن کلیدی به نام "پذیرش نهایی" وجود دارد که با انتخاب آن تقاضای تاسیس ثبت نهایی می شود و ارسال می گردد.

بلافاصله پس از انجام اینترنتی مراحل و دریافت کد پیگیری متقاضیان ثبت شرکت می بایست نسبت به ارسال اصل مدارک لازم به مرجع ثبت شرکت ها که اداره کل ثبت اسناد می باشد اقدام نمایند و یک نسخه از رسید پذیرش را به منظور اخذ اگهی ثبتی نزد خود نگه دارند و بعد از ارسال مدارک از طریق پست، شماره بارکد پستی، تاریخ تحویل مدارک به پست و نوع مدرک چاپی خود در سامانه درج نمایند.

در پایان ضمن سپاسگذاری از همراهی شما عزیزان، اعلام می نماییم که کارشناسان خبره ما در ثبت شرکت فکر برتر آماده ارائه مشاوره رایگان و انواع خدمات ثبتی به شما عزیزان می باشند. 42143-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران