ثبت شرکتهای غیر تجاری

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در صورتی که بخواهیم به شرح ماهیت و چگونگی ثبت شرکت های غیر تجاری بپردازیم در ابتدا بهتر است تعریفی در رابطه با ماهیت شرکت ها ارائه نماییم. تعریف شرکت بنا بر تعریف قانونی و حقوقی آن عبارت است از: اجتماع حقوق مالكین متعدد در شیئ واحد به نحو اشاعه را شركت می گویند.

شرکت ها به طور کلی دارای دو دسته بندی هستند؛ شرکت های تجاری، شرکت های غیر تجاری. که چنانچه اشاره گردید در این مطلب ما قصد داریم تا ثبت شرکت های غیر تجاری را بررسی نماییم، لطفا با ما همراه باشید.

شرکت های غیر تجاری شامل کلیه تشکیلات و موسساتی هستند که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند. چنین مجموعه هایی مجاز هستند از عناوینی مانند انجمن، کانون یا بنگاه و امثال آن را استفاده نمایند (البته مشروط به اینکه عناوین انتخابی آنها اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری نداشته باشد).

این موسسات و یا شرکت ها از نظر قصد تشکیل دهندگان آن برای دستیابی به سود و انتفاع خود به دو دسته بندی تقسیم می شوند:

  • موسسات و شرکت های انتفاعی
  • موسسات یا شرکت های غیر انتفاعی

چنانچه می توان از نام آنها برداشت نمود، در موسسات و شرکت های غیر تجاری غیر انتفاعی قصد موسسین از راه اندازی مجموعه دستیابی به انتفاع مالی نمی باشد. مانند موسسات خیریه و انجمن های اسلامی و تخصصی و احزاب و صندوق های قرض الحسنه و گروه های سیاسی و...

و موسسات و شرکت های انتفاعی غیر تجاری که هدف افراد از تاسیس آن دستیابی به منافع مالی و غیره می باشد.

در رابطه با ثبت شرکتهای غیر تجاری نیز می بایست چنین اشاره نمود که این شرکت ها و موسسات نیز مانند شرکت های تجاری می بایست در اداره ثبت شرکت ها به ثبت قانونی برسد تا بتواند فعالیت قانونی داشته باشد و در ادامه این مطلب چگونگی ثبت شرکتهای غیر تجاری را بررسی خواهیم نمود.

جهت ثبت شرکت های غیر تجاری نیز چنانچه اشاره گردید متقاضیان می بایست پس از تکمیل فرم تقاضانامه و امضاء آن توسط کلیه شرکاء و همچنین تنظیم صورتجلسه موسسین و اساسنامه و امضاء آن توسط شرکاء به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی www.sherkat.ssa.ir مراجعه نمایند و در این سامانه اطلاعات درخواست شده را تکمیل نمایند.

متقاضیان می بایست در همین سامانه پنج نام انتخابی خود را نیز به ترتیب اولویت معرفی نمایند تا نامی که شرایط ثبت دارد از سوی کارشناسان ثبت انتخاب گردد. پس از اینکه تمامی اطلاعات در خواست شده در این سامانه بارگذاری گردید، در خواست توسط کارشناسان ثبت بررسی خواهد شد و نتیجه یه متقضیان اعلام می گردد، تا متقاضی در صورت وجود نقص نسبت به رفع آن اقدام نماید.

پس از پذیرش اینترنتی، نیز می بایست نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاًییدیه ی پذیرش ارسال گردد.

در آخرین مرحله نیز، ثبت این شرکت غیر تجاری از طریق درج در روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران به اطلاع عموم می رسد.

توجه داشته باشید که برای ثبت شرکت های غیر تجاری سرمایه اولیه به هر میزانی می تواند تعیین گردد و حضور دو نفر شریک برای ثبت آن کافی می باشد. بالطبع موسساتی که فعالیت آنها با عرف، شرع و یا قانون منافات داشته باشد نمی توانند به ثبت برسند و همچنین در رابطه با موسسات غیر انتفاعی موسسین می بایست از نیروی انتظامی مجوز فعالیت دریافت نمایند و موسسات انتفاعی نیز در صورت نیاز می بایست مجوز های لازم را ارائه نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت های غیر تجاری

- دو نسخه تقاضانامه ثبت موسسه که به صورت چاپی است.

- تنظیم اساسنامه حداقل در 2 نسخه

- تنظیم صورتجلسه مجمع موسسین حداقل در 2 نسخه

- ارائه فتوکپی شناسنامه کلیه شرکاء

- اخذ مجوز در خصوص موضوع موسسه

در پایان ضمن سپاسگذاری از همراهی شما عزیزان اعلام می داریم، مجموعه فکر برتر با در اختیار داشتن کادری مجرب و متعهد آماده ارائه انواع خدمات ثبتی اعم از شرکت های تجاری و غیر تجاری به شما عزیزان می باشد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران