ثبت شرکت در بیرجند

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

شهرستان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی و مرکز شهرستان بیرجند در شرق ایران می باشد، بنا بر سر شماری سال 95 این شهر جمعیتی در حدود ۲۰۳٬۶۳۶ در خود جای داده است، این شهر دارای پتانسیل های بسیاری برای راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت می باشد. در صورتی که مایل هستید در رابطه با چگونگی ثبت شرکت در بیرجند اطلاعاتی کسب نمایید در مطالعه این مطلب با ما همراه باشید:

امروزه در سراسر دنیا و همچنین کشور ما در نتیجه ترقی حیرت انگیز علم و صنعت، اکثر فعالیت ها به صورت جمعی جلوه گر می شود و دیگر کوشش و تلاش فردی در جوامع مترقی کمتر به چشم می خورد. به عبارت دیگر، اشخاص حقوقی از جمله شرکت ها با امکانات بیشتری برای ابراز فعالیت های اقتصادی عرض وجود می کنند. حال این سوال مطرح می شود که شرکت تجاری چیست و چگونه می تواند با تشریک مساعی بین دو یا چند نفر، ما را در رسیدن به منافع مادی مان یاری رساند؟

شرکت تجاری عبارت از عقد یا سازمان قانونی است که به موجب آن دو یا چند شخص مال یا امتیاز و یا هنر خود را در میان گذارده و با قصد بردن سود عملیات تجاری انجام داده و سود حاصله را بین خود تقسیم می نمایند. شرکت های تجاری را می توان به دو دسته بزرگ تقسیم کرد: دسته اول شرکت های اشخاص که در آن ها شخصیت شرکاء مناط اعتبار بوده و مسئولیت آن ها غیرمحدود است و دسته دوم شرکت های سرمایه ها که در آن ها فقط سرمایه شرکت مورد نظر می باشد یعنی مسئولیت شرکاء محدود و مسئولیت عده دیگر نامحدود می باشد. در قانون تجارت ایران هفت نوع شرکت به شرح ذیل پیش بینی شده است:

شرکت تضامنی و شرکت نسبی (جزء دسته اول)، شرکت سهامی و شرکت با مسئولیت محدود (جزء دسته دوم) و شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیرسهامی (جزء دسته سوم) و نوع هفتم شرکت تعاونی تولید و مصرف است (که غالباَ به صورت شرکت سهامی تشکیل می شود).

به موجب ماده 583 قانون تجارت کلیه شرکت های مذکور در آن قانون شخصیت حقوقی دارند و نکته قابل توجه اینکه شرکت های مزبور از حین ایجاد واجد شخصیت حقوقی می شوند. مع ذلک وجود شرکت وقتی کامل می شود که بر طبق قانون تجارت و قانون ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد. از طریق ثبت شرکت در بیرجند می توان به اهداف ذیل دست یافت:

رسمی شدن کسب و کار و حمایت قانون، جلب اعتماد بیشتر مشتریان و شرکت ها جهت تعامل، اخذ و اعطای نمایندگی رسمی، اخذ جوازها، امتیازات اعتبارات وام تسهیلات، امکان حضور در مناقصات و مزایدات و بهره مندی از معافیت های مالیاتی دارایی با توجه به نوع فعالیت.

متقاضیان محترم ثبت شرکت در بیرجند، برای به ثبت رساندن شرکتشان لازم است اطلاعات و مدارک ذیل را فراهم نمایند:

1- تعیین موضوع فعالیت شرکت

ابتدایی ترین مرحله برای ثبت شرکت در بیرجند، انتخاب موضوع شرکت است که باید با همکاری و همفکری شرکا انجام شود. موضوع شرکت چیزی است که شرکت برای آن تاسیس شده باشد. موضوع شرکت باید مشروع و متضمن منافع عقلانی باشد والا از موارد ابطال شرکت خواهد بود. در واقع باید اهداف شرکت به واقعیت نزدیک و دست یافتنی باشند. مدیران نمی توانند در عمل از حد موضوع شرکت تجاوز نمایند و در صورت تجاوز، عمل آن ها اثر قانونی ندارد و در صورت تفریط یا تعدی کلیه مدیران متضامناَ مسئول خسارت صاحبان سهام خواهند بود.

موضوعات برای ثبت شرکت به سه گروه تقسیم می شوند: الف) موضوعاتی که به کلی غیرقابل ثبت و فعالیت هستند، ب) موضوعاتی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز دارند، ج) موضوعاتی که بدون نیاز به دریافت مجوز از سازمان و ارگان ها به ثبت می رسند. چنانچه موضوع تعیین شده مستلزم موافقت مراجع خاصی باشد، لازم است که قبل از اقدام به ثبت، مجوزهای لازم اخذ گردد.

2- انتخاب نام برای شرکت

انتخاب نام مناسب برای شرکت یکی از مهم ترین امور ثبت یک شرکت است که به دلیل اهمیت آن، از همان ابتدای تاسیس شرکت باید با دقت انجام شود. مطابق دستورالعمل اجرایی تعیین نام اشخاص حقوقی: حداقل تعداد سیلاب اسم شرکت 3 سیلاب است. نام شرکت باید درای معنا و مفهوم باشد و نباید با شئونات و قوانین انقلاب اسلامی ایران در تضاد باشد. همچنین، نام انتخابی نباید لاتین باشد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که، اشخاص حقوقی که ثبت نام پیشنهادی آن ها مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح است باید پیش از ارائه تقاضای ثبت تاسیس به مرجع ثبت شرکت ها، به طریق مقتضی نسبت به اخذ مجوز اقدام و به ضمیمه مدارک تسلیم نمایند.

3- آدرس محل فعالیت شرکت

منظور از آدرس شرکت، همان نشانی قانونی و اصلی شرکت است که به هنگام ثبت شرکت در بند سوم اساسنامه شرکت ذکر می گردد. پس از ثبت شرکت می توان نسبت به تغییر آدرس اقدام نمود. اما این تغییرات مستلزم رعایت تشریفات قانونی است. اعمال تغییر آدرس در تمامی شرکت ها در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است. البته این نکته نیز قابل ذکر است که اختیار تغییر محل شرکت در تبصره ی بند 3 اکثر اساسنامه ها ی شرکت های سهامی خاص و شرکت های با مسئولیت محدود به هیت مدیره نیز واگذار شده است. به موجب این تبصره، هیئت مدیره می تواند به هر کجا که صلاح و مصلحت است آدرس شرکت را تغییر دهد و شعباتی برای شرکت تاسیس نماید. پیشنهاد می شود که در اساسنامه به جای آدرس دقیق شرکت، شهر محل اقامت شرکت قید شود تا با هر جا به جایی مجبور به اصلاح اساسنامه نشوید.

4- مشخص کردن میزان سرمایه شرکت

برای تشکیل شرکت تجاری، حداقلی از سرمایه الزامی است. حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت سهامی عام (پنج میلیون ریال) و حداقل سرمایه شرکت سهامی خاص ( یک میلیون ریال ) است . همچنین، حداقل سرمایه ثبت یک شرکت بامسئولیت محدود ( یک میلیون ریال ) تعیین شده است. با این حال مبلغ سرمایه اولیه تا حدودی نشانه ای از اعتبار شرکت است.

5- کپی مجوز یا مدرک تحصیلی با توجه به موضوع فعالیت شرکت در صورت نیاز

همان طور که اشاره شد، برخی از موضوعات شرکت نیاز به اخذ مجوز دارند. این موضوعات شامل 23 مورد کلی می باشند که هریک از این 23 مورد خود شامل چند موضوع مرتبط به هم می باشد. تعدادی از موضوعات فعالیت نیز بدون نیاز به اخذ مجوز قابلیت ثبت نزد مرجع ثبت شرکت ها را دارند . جهت اطلاع از نحوه اخذ مجوز موضوع شرکت، می توانید با همکاران توانمند ما در ثبت شرکت فکر برتر تماس حاصل فرمایید.

6- گواهی عدم سوء پیشینه

توجه داشته باشید برای ثبت شرکت، دارا بودن سوء پیشینه اشخاص مانعی جهت ثبت شرکت نیست فقط نمی توانند جزء هیئت مدیره، مدیر عامل و یا بازرسین شرکت باشند. لذا، چنانچه کسی صرفاً سهامدار باشد و هیچ نقشی در شرکت و هیات مدیره نداشته باشد نیازی نیست تا نسبت به گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نماید.

7- کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضای هیات مدیره و مدیران

8- مشخص کردن سهامداران و میزان سهام آن ها

9- مشخص کردن صاحبان امضاء در شرکت

10- تعیین اساسنامه، شرکتنامه و تقاضانامه

11- امضای اقرار نامه عدم اشتغال در سازمان های دولتی توسط کلیه اعضای هیات مدیره

متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکت ها با انتخاب گزینه ثبت تاسیس وارد سامانه شده و تمامی اطلاعات درخواستی را به صورت دقیق تکمیل نمایند. در انتها، ناگفته نماند:

  • کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از ایرانی و خارجی دارای شرایط ثبت شرکت می باشند و می توانند اقدام به ثبت شرکت نمایند.
  • اشخاص خارجی می توانند بدون شریک ایرانی به صورت مالکیت 100% در ایران شرکت ثبت نمایند.
  • چند شرکت با هم می توانند بدون وجود اشخاص حقیقی شرکت مستقلی ثبت نمایند.

به منظور ثبت شرکت در بیرجند، می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. 42143-021

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران