اینماد چیست و چگونه برای دریافت آن اقدام کنیم؟

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

استفاده از انواع خدمات الکترونیکی امروزه به یکی از امور روزمره اغلب ما محسوب می شود. اما همانطور که استفاده از خدمات به صورت اینترنتی مزایای بسیاری دارد شامل معایبی هم می باشد که یکی از آنها ریسک بالا در امور مالی است. به همین علت نیاز است تا راهکاری برای نظارت به این امور وجود داشته باشد که در صورت لزوم و هنگام بروز مشکل به شکایات مربوطه رسیدگی شود. نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد یکی از بستر های نظارت بر امور اینترنتی بوده که خیال کاربران را از لحاظ قابل اعتماد بودن سایت های ارائه دهنده خدمات الکترونیکی آسوده خواهد کرد.

همچنین کاربران سایت هایی که دارای اینماد هستند این امکان را دارند که در صورت عدم دریافت خدمات لازم شکایت خود را از طریق مرکز توسعه تجارت پیگیری نمایند.

مزایای دارا بودن اینماد

  • داشتن درگاه‌ بانکی برای پرداخت
  • تشویق کاربران به خرید آنلاین
  • دریافت اعتماد صد در صدی از کاربران
  • اعتبار بخشیدن به سایت فروشگاهی خود
  • بالا‌بردن امنیت خرید آنلاین از سایت
  • ضمانت گارانتی محصولات
  • امکان همکاری با دیگر شرکت ها
  • حفظ اطلاعات شخصی کاربران
  • توسعه‌ تجارت الکترونیک
  • چهارچوب‌ دهی به فعالیت سایت های فروشگاهی
  • رعایت قوانین توسط کاربران هنگام خرید محصول
  • بستن قرارداد با اداره ی پست

شرایط دریافت اینماد

  • فروشگاهی بودن سایت
    برای دریافت اینماد لازم است تا سایت شما شامل محصولاتی جهت فروش اینترنتی باشد. در صورتی که وب سایت شما فقط شامل محتوا بوده و محصولی را جهت فروش در آن قرار نداده اید الزامی جهت دریافت اینماد نخواهید داشت.
  • درج  کامل اطلاعات محصول  در سایت
    برای دریافت اینماد لازم است که اطلاعات کاملی مانند مشخصات محصول، ویژگی و قیمت، راجع به هر محصول ارائه دهید و در آخر اطلاعات خرید را به ‌صورت پیش‌ فاکتور در اختیار کاربر قرار دهید.
  • متقاضی اینماد باید مالک دامنه باشد
    برای دریافت اینماد لازم است تا تنها مالک دامنه تقاضا دهد در صورتی که این درخواست توسط نماینده انجام گیرد لازم است تا مدارک حقوقی وکالت آن نماینده از مالک شرکت موجود باشد.
  • تایید صلاحیت شخص
    صلاحیت شخص درخواست شوده باید قابل تایید پلیس نظارت‌ بر‌ اماکن‌ عمومی‌ باشد. در صورت تایید و یا عدم تایید صلاحیت شخص نتیجه ی آن برای افراد ایمیل خواهد شد.
  • شخص به سن قانونی رسیده باشد
    برای دریافت اینماد لازم است تا سن شخص از 18 بالاتر باشد. در صورتی که سن فرد زیر 18 سال باشد باید حکم رشد ارائه داده‌ شود که در این صورت صلاحیت فرد از لحاظ فعل و انفعالات مالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انواع اینماد

  • اینماد بدون‌ ستاره
    این نماد اعتماد الکترونیکی، مناسب کسب کارهایی است که به تازگی کار خود را آغاز کرده و تعداد تراکنش ماهانه‌ آن ها از 50 عدد کمتر است.
  • اینماد تک‌ ستاره
    اینماد تک ستاره را می توان بعد از تایید مدارک به راحتی دریافت نمود و اعتبار بالاتری را نسبت به اینماد بدون ستاره دارا می باشد امل سخت ‌گیری برای اینماد تک ‌ستاره از اینماد ‌بی ‌ستاره بیشتر است.
  • اینماد دو ستاره
    قبل از اقدام برای برای دریافت اینماد دو ستاره لازم است بدانید که حتما باید تمام صفحات نصب ‌شده دارای SSL باشند. اینماد دوستاره نشان دهنده این موضوع است که سایت عملکرد خوبی داشته و می توان به آن اعتماد نمود.

چگونه برای دریافت اینماد اقدام کنیم؟

برای دریافت اینماد لازم است که تنها به سایت نماد اعتماد الکترونیکی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مراجعه نموده و سپس مراحل زیر را دنبال نمایید.

  1. ایجاد حساب کاربری:  به پنل کاربری سایت نماد اعتماد الکترونیکی مراجعه نموده و بر روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک و اطلاعات مورد‌نیاز را تکمیل نمایید. سپس با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوید.
  2. تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک:  بر روی گزینه تکمیل اطلاعات کلیک نموده و مشخصات کامل خود را وارد نمایید و سپس مدارک لازم را آپلود کنید.
  3. احراز اطلاعات:  در این مرحله جهت احراز اطلاعات پیامی حاوی یک کد به تلفن همراه ارسال خواهد شد که پس از دریافت آن لازم است تا از سامانه خارج شده و مجددا وارد سامانه شوید.
  4. تکمیل اطلاعات کسب ‌و کار
  5. تاییدیه فنی:  در این مرحله بر روی گزینه مدیریت کسب و کار به جهت تاییدیه فنی کلیک نمایید. این موضوع به این منظور است که احراز شود ثبت‌ نام کننده به آدرس سایت ثبت‌ نام شده دسترسی مجاز دارد.
  6. تعیین نوع خدمت:  پس از انتخاب گزینه لیست خدمات و مجوزها، نوع خدمت یا محصول خود را مشخص نمایید. در صورتی که خدمات شما به دریافت مجوز احتیاج داشته باشد، لازم است تا مجوز را بارگذاری کنید.
  7. تکمیل فرم نظرسنجی
  8. احراز اطلاعات کسب‌ و کار:  در این مرحله، احراز آدرس محل فعالیت، ایمیل و شماره تماس فروشگاه اینترنتی شما انجام خواهد گرفت.
  9. ارسال پرونده برای کارشناس: در این مرحله که پرونده شما به صورت کامل تکمیل است لازم است برای کارشناس مربوطه ارسال شود.
  10. تعهدنامه:  فایل تعهد‌نامه موجود در این مرحله را پرینت گرفته و پس از تکمیل آن، از دفترخانه گواهی امضا دریافت نمایید. در نهایت آن را به همراه کپی برابر اصل مجوزهای بارگزاری شده (در صورت نیاز به مجوز)، به صندوق پستی شماره ۶۳۸۵ – ۱۴۱۵۵ ارسال نمایید.
  11. دریافت نماد:  پس از صدور اینماد در این مرحله می‌ توانید کد و لوگوی آن را در سایت خود قرار دهید. 

 

سوالات متداول 

1- مدت اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی چقدر است؟

نماد اعتماد الکترونیکی به مدت دو سال اعتبار داشته و قابل تمدید می باشد.

2- اینماد را چگونه می ‌توان تمدید کرد؟

درخواست تمدید اینماد را باید حداقل دو هفته قبل از انقضای اعتبار آن، از طریق پنل کاربری ارسال کنید.

3- مدت زمان دریافت ای‌نماد چقدر است؟

اینماد در طول ۱۴ روز کاری قابل دریافت است.

4- هزینه دریافت اینماد چقدر است؟

در مراحل دریافت اینماد یک مبلغ 175 هزار تومان حق اشتراک سالیانه و یک هزینه پست به مبلغ 23 هزار تومان دریافت می شود برای احراز هویت پستی آدرس صاحب وب سایت.

5- برای دریافت اینماد چه شرایطی را باید دارا باشیم؟

علاوه بر اینکه باید دامنه وب سایت به نام شخص درخواست دهنده باشد باید سایت شما از نظر فنی مورد تایید باشد و گواهینامه SSL معتبر داشته باشد.

واحدهای ثبتی

تغییرات: 09129352517
تاسیس: 09128578441
عمان: 09128330765
برند: 09129350317
کارت بازرگانی: 09120907459
کد اقتصادی و ارزش افزوده: 09128348466
طرح صنعتی: 09128394102
اختراع و دانش بنیان: 09128579331

تماس با ما

جردن بالاتر از اسفندیار پ۱۴۱ طبقه سوم (جهت مراجعه حضوری)
تهران، خیابان فاطمی، روبروی سازمان آب، پلاک 223، ساختمان فکر برتر
تلفن: 42143-021
021-42017
021-42037000
09128330765

بهینه سازی و سئو توسط شرکت سئو ایران